Spel jag minns - Jumpin Jackson

Flakmonkey
Spel jag minns - Jumpin Jackson

Länge sen jag skrev något om spel från mina yngre år som har en särskild plats i mitt hjärta  så här kommer ett. Den här gången har jag valt ett pusselspel till Amiga och Atari som jag inte tror att så många känner till, men jag har såklart hemskt gärna fel. Jumpin Jackson heter det i varje fall och anledningen till att jag kommer ihåg det är inte dess klass utan för att det var ett av de första spelen jag lirade på vår nyinköpta Atari 1040STE. 

Målet med spelet var att samla på sig skivor genom att färgkoordinera olika plattor och sen sätta dem på en skivspelare. Varje gång du satte på en skiva fick soundtracket en ny härlig beat som jag verkligen gillade som mellanstadieelev. Som sagt, det var inte det bästa pusselspelet (dock långt ifrån dåligt) men jag gillade det av någon anledening och det lite annorlunda temat har gjort att det fastnat i mitt spelminne. Och det är ju faktiskt det enda kravet för att ett spel ska kavlificera sig för  "Spel jag minns"

#blogg

Medlem
Spel jag minns - Delta

Den där hade jag helt glömt bort! Snacka om flashback Lirade det där till Atari minns jag..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Hehe! Ja, det var ett riktigt härligt lir! Spelade det en hel del på min gamla amiga. Dammade faktiskt av den för ett tag sen och spelade lite jumpin jack´son! Moon stone är också sjukt nice om ni inte testat det!

Medlem

Jumpin Jackson är en gammal goding. Var länge sedan jag spelade det men vill minnas att det blev väldigt svårt väldigt fort.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar