PETA: Vi bara skämtade om Super Mario

Robot
PETA: Vi bara skämtade om Super Mario

Den kontroversiella djurrättsgruppen är överraskade att någon tog dem på allvar.

#nintendo


PETA: Vi bara skämtade om Super Mario

They say they want to change the world, but all they do is smoke pot and smell bad... /Eric Cartman

Medlem

Peta är ett skämt...

Medlem

Det stora skämtet, är att någon överhuvudtaget tar PETA på allvar


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Och det där med battlefield 3 som uppmuntrade dödande av möss nyss!? Hur ska de ha det? Sitter de bara och skämtar på peta hela dagarna eller?

Medlem

Blir man förvånad?
Jag menar, PETA verka ju reagera med värsta anstormning på vad som helst, varför skulle dom då inte attackera Super Mario som dom gör med allt annat?
Dom har ju fortfarande inte gått ut o sagt att "döda råttan i battlefield 3" är ett skämt...

Medlem

Det mest effektiva en organisation som den kan göra är att trolla och dom fick vad dom ville: uppmärksamhet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur kan PETA vara förvånade över att folk tog detta uttalande seriöst när de själva tycker staden Turkey i Texas ska byta namn till Tofukey. De är en bunt med hycklare och idioter, och de är folk som dem som gör att människor tror att jag är dum i huvudet för att jag inte äter kött.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det mest effektiva en organisation som den kan göra är att trolla och dom fick vad dom ville: uppmärksamhet.

De förtjänar uppmärksamheten, så fler människor förstår vilka idioter de är
http://www.infographicslibrary.com/wp-content/uploads/2011/10...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Blir man förvånad?
Jag menar, PETA verka ju reagera med värsta anstormning på vad som helst, varför skulle dom då inte attackera Super Mario som dom gör med allt annat?
Dom har ju fortfarande inte gått ut o sagt att "döda råttan i battlefield 3" är ett skämt...

Det är väl för att just det där med råttan förmodligen inte var ett skämt utan att de faktiskt menade allvar med just det :S


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det mest effektiva en organisation som den kan göra är att trolla och dom fick vad dom ville: uppmärksamhet.

De behöver kanske få in fler rika excentriker som kan donera mer pengar till dem. År 2010 fick de in över 32 miljoner dollar i gåvor/donationer.

Medlem

Hah, idioter är vad de är.

De blev säkert rädda när de såg folks respons på deras anklagelse och backade genom att säga "Det var bara ett skämt"

Är man en seriös djurskyddsförening eller vad det nu heter så går man inte ut med skämtsamma antydelser, nästa gång kanske folk inte tar dem lika "seriöst" när de väl är allvarliga

(Fast ingen tar dem seriöst ändå)


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag tycker att vi ska "peta" bort dom från jorden. Notera "peta"

Medlem

Skönt att det bara var ett skämt, annars hade det vart på tok för idiotiskt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

tros att dem bara säger detta för att dem fick så mycket kritik eller?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

PETA är ett skämt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Eller hur att det var. Dom insåg hur jävla patetiska dom framstod sig för att vara och detta var deras desperata räddning, som i slutändan får dom att framstå som riktiga idioter som inte ens kan stå för det dom tror på.

Medlem

Det är bra att PETA finns. De som inte förstod skämtet i deras Mario spel är ju retarded. Allt PETA gör är för att folk ska diskutera frågorna. Det kanske börjar med ett skämt men du kommer dock säkert säga till din kompis eller familj "Vet ni vad PETA har gjort? etc." Det skapar en dialog som i sin tur ofta leder till en debatt om djurrätt inom något annat ämne än tv-spel. Det är smart marknadsföring för folk diskuterade väl fan inte PETA överhuvudtaget såvida de inte var insatta. På detta sätt så blir folk mer medvetna, på vilket idiotiskt sätt de än väljer att sprida sitt budskap på.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv

Dom gjorde ett flash spel så det kan inte vara fejk!

Medlem

Varför är det bra att PETA finns?

Klipp nummer 1: http://youtu.be/5S7m3mogl_s
Obama dödar en "fluga" EN FLUGA!!!
PETA's reaktioner blir helt absurda.

Klipp 2: typ samma som ovan fast med en intervju.
http://www.youtube.com/watch?v=_vDSHP3Ertw&feature=related

Skrivet av Orphantears:

Det är bra att PETA finns. De som inte förstod skämtet i deras Mario spel är ju retarded. Allt PETA gör är för att folk ska diskutera frågorna. Det kanske börjar med ett skämt men du kommer dock säkert säga till din kompis eller familj "Vet ni vad PETA har gjort? etc." Det skapar en dialog som i sin tur ofta leder till en debatt om djurrätt inom något annat ämne än tv-spel. Det är smart marknadsföring för folk diskuterade väl fan inte PETA överhuvudtaget såvida de inte var insatta. På detta sätt så blir folk mer medvetna, på vilket idiotiskt sätt de än väljer att sprida sitt budskap på.

Inaktiv

Det var det här jag påpekade hela tiden: att PETA gjorde ett skämtsamt spel för att få uppmärksamhet och på så vis kunna belysa en fråga de är engagerade i. Jag är mest förvånad över att ingen kom till samma insikt här (jag kunde åtminstone inte se någon annan skriva det)

Medlem
Skrivet av Gurant:

Hur kan PETA vara förvånade över att folk tog detta uttalande seriöst när de själva tycker staden Turkey i Texas ska byta namn till Tofukey. De är en bunt med hycklare och idioter, och de är folk som dem som gör att människor tror att jag är dum i huvudet för att jag inte äter kött.

Du är väl dum i huvudet för att du inte äter kött?

L32
Medlem

varför lägga ner tid och skapa ett spel när man bara skojar?

Medlem

Dom kunde väl lagt alla pengar dom får från medlemmarna på att hjälpa djur istället?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Aidi:
Skrivet av Gurant:

Hur kan PETA vara förvånade över att folk tog detta uttalande seriöst när de själva tycker staden Turkey i Texas ska byta namn till Tofukey. De är en bunt med hycklare och idioter, och de är folk som dem som gör att människor tror att jag är dum i huvudet för att jag inte äter kött.

Du är väl dum i huvudet för att du inte äter kött?

Precis.

Medlem

Skämt eller inte, tror PETA skjuter sig än mer i foten för varje sånt här utspel de gör. Det är synd, för de gör mycket bra också som aldrig uppmärksammas och därför tror gemene man att de är fårknullande hunddödadare som south park framställer dem.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Gurant:
Skrivet av Aidi:
Skrivet av Gurant:

Hur kan PETA vara förvånade över att folk tog detta uttalande seriöst när de själva tycker staden Turkey i Texas ska byta namn till Tofukey. De är en bunt med hycklare och idioter, och de är folk som dem som gör att människor tror att jag är dum i huvudet för att jag inte äter kött.

Du är väl dum i huvudet för att du inte äter kött?

Precis.

Skärpning, båda två.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

PETA drivs säkert av några tolvåringar som skrattar åt all uppståndelse.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

inte läst på då jag tycker PETA är största skämtet sedan jesus ( skämt åsido ) . men de har inte klagat på COD? då man dödar hundar lite brutalt

12
Skriv svar