Skyrim uppdaterat

Medlem

Kraschar utav helvete med Alt+Tab och grejer. Jävligt irriterande. Har haft lite småglitchar också med pussel som inte går att lösa om man laddar om en quick save, men det fixade sig genom att starta om spelet och börja på en tidigare save. Utöver det har det flytit på bra.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

det där att man måste bläddra en kvart i menyer bara för att dricka nån health restore potion suger

1-6 = spells och vapen, 7-9 = health, stamina och magicka potion.
Om du inte vet hur du gör det så lägger du till det som favorit, går in i snabbmenyn och tryck sedan på 1, 2, 3 respektive osv.
Hur lätt som helst.

Medlem

Varför skulle de ha stängt av LAA...? Om det stämmer så är deras tech crew ännu mer brutalt retarderat än jag någonsin trott. Jag är f.ö. ett enormt TES-fan.

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

360 versionen är allt bra knasig för mig, kan sitta å spela oavbrutet vissa dagar medans andra så fryser spelet vid loadscreen 5 gånger på 4 timmar =_=

Ja det har hänt mig också. Spelar flera timmar och vissa dagar kan jag köra ba 2 timmar så poff så fryser skärmen sig när man har kommit långt och får börja om. Annars är det nice förutom snön ser ut ibland som minecraft om man kollar nära xD

Medlem

Hoppas på ett stabilare spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Great att dem fixar ps3-buggen med denna patch! Har varit tvungen att börja om, då spelet har laggat så fruktansvärt mycket på första karaktären. Dock startade inte spelet lagga förrens sparfilen steg över 11mb, så lite tur har man iaf haft!

Medlem

hurraaaaa... loggar in och spelet är inte spelbart längre,... frysningar och megalagg.. i söndags flöt det på som smör men nu funkar det inte att spela... vilket jävla pissföretag bethesda har blitt...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Jag köpte spelet den på releasedagen, men har endast lyckats spela det ca 25 minuter sammanlagt då jag inte kommer längre än till avrättningen. För efter 5-15 minuter slutar skärmen få signal, ljudet fortsätter i lurarna ca 4 sekunder innan det antingen blir tyst eller börjar "brumma", och jag måste starta om datorn manuellt, vilket smärtar i mitt hjärta bara jag tänker på att trycka på den power-knappen medans burken är igång. Konstigt är också att exakt samma problem skedde med Oblivion, men då var tidsintervallet 5-120 minuters speltid. Dock slutade detta ske för ett halvår sedan ungefär, och jag har glatt spelat det med Qarl's texture pack, OBGE, och vettesjutton hur många mods.

Inaktiv

I början så hade jag nästan noll problem. Men nu 60 timmar in i spelet så dyker mer och mer buggar upp och jag krashar bara oftare och oftare. Känns som att spelet inte gillar att hålla reda på all information när man gjort mycket i spelet.

Medlem

Förbokade spelet, tankade det samma dag som det skulle komma ut, bara för att kunna le åt alla som faktiskt kör med sin köpta kopia istället för att ladda ner den 'optimerade, DRM-fria piratversionen'

Piraterna ger mig en mycket bättre service, och dom tar inte ens betalt!
Så jag har en oöppnad förbokning av skyrim på hyllan, men ett fungerande skyrim på datorn. Win/win?

De har dock forcerad v-sync oavsett om du försöker forcera med ATI Catalyst, eller på annat sätt forcerar det av.
Samt att deras mouse accelleration är samma skit och korn som i föregående Bethesda-spel. Vet inte vilket designval det är, men man borde ju kunna stänga av/sätta på sånt om man inte vill att musen och i princip alla rörelser ska sacka efter tack vare deras kodkö och oförmåga att andvända en bypass för frameskip på input peripherals. Men men, tack vare modcommunity så kan man enkelt fixa det genom att gå in i några ini-filer.

Måste dock tillägga att detta spel är fruktansvärt bra och då har jag spelat det ett tag. Ett köp jag inte ångrar, även om jag bara kört piratversionen då. Men man vänjer sig vid att företagens versioner oftast är mycket sämre, så nu var jag enbart förberedd

Medlem

Förutom Esbern problemen som gjort spelet nästan ospelbart tills man laddat hem en hotfix så tycker jag det fungerat väldigt bra och var ett riktigt kul spel! Storyn var mkt bra

Medlem
Skrivet av riktigninja:

det där att man måste bläddra en kvart i menyer bara för att dricka nån health restore potion suger

Hört talas om favoritmenyn? Släng in dina healthpotions där.

Medlem

Funkar menyerna tillsammans med mus nu eller måste man släppa musen och bläddra med tangenterna fortfarande?

Medlem

Någon som har sätt något roligt med en drake? Det har jag!!! Den satt o juckade mot en stolpe! xD (skelettet)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Någon som har sätt något roligt med en drake? Det har jag!!! Den satt o juckade mot en stolpe! xD (skelettet)

jag såg en drake som stog på huvudet mitt i en stad. den var död men hade inte brunnit upp. Jag drog slusatsen att den crashlandat.

Medlem

I drakarnas hemliga värld:
1: Drakar beter sig som lämmlar när de inte får godis.. de kastar sig utför stup till döds, de är generellt självmordsbenägna överlag.

2: Drakar gillar också sex.. med bergväggar, min häst, min questgivare.. etc etc.. allt utom sina egna då alltså.

3: Det går att flyga drake med ett drakskelett! , jajjemen, bara grabba tag i skallen och spring utför ett stup, flaxar så vackert så. En kota väger bly, men man kan vifta runt med hela benhögen som ingenting??

4: Drakskelett gillar kurragömma, de gräver ner sig när du inte tittar och sedan gör de en "oogaboogabooga!!" och hoppar fram ur marken framför dig när du är som mest spänd och ger dig hjärtflimmer... De har dock ensidig humor, då samma trick blir stelt (haha) efter femtielfte gången..

bara toppen av isberget...

Satt och tvekade på om jag skulle börja om med en ny karaktär.. men denna s.k. patch fick mig på bättre tankar... Zenimax har ju dock aldrig varit några hedersknyfflar när det gäller kunderna. Förvänta er mer av samma behandling i framtiden.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Funkar menyerna tillsammans med mus nu eller måste man släppa musen och bläddra med tangenterna fortfarande?

Menyerna är tyvärr fortfarande lika puckade som förut.

Medlem

Det var alltså det som fick spelet att krasha hela tiden,för er andra som har problem och använde LAA hämta patchen.

Medlem
Skrivet av arachnid:

I drakarnas hemliga värld:
1: Drakar beter sig som lämmlar när de inte får godis.. de kastar sig utför stup till döds, de är generellt självmordsbenägna överlag.

2: Drakar gillar också sex.. med bergväggar, min häst, min questgivare.. etc etc.. allt utom sina egna då alltså.

3: Det går att flyga drake med ett drakskelett! , jajjemen, bara grabba tag i skallen och spring utför ett stup, flaxar så vackert så. En kota väger bly, men man kan vifta runt med hela benhögen som ingenting??

4: Drakskelett gillar kurragömma, de gräver ner sig när du inte tittar och sedan gör de en "oogaboogabooga!!" och hoppar fram ur marken framför dig när du är som mest spänd och ger dig hjärtflimmer... De har dock ensidig humor, då samma trick blir stelt (haha) efter femtielfte gången..

bara toppen av isberget...

Satt och tvekade på om jag skulle börja om med en ny karaktär.. men denna s.k. patch fick mig på bättre tankar... Zenimax har ju dock aldrig varit några hedersknyfflar när det gäller kunderna. Förvänta er mer av samma behandling i framtiden.

Fatta vilket irl garv jag fick! Gråter ffs! xD


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Testpilot

haha rätt underbart , stod utanför stallet i Whiterun då en blod-drake anföll staden ... blev rätt livat och jag fick fin hjälp att plocka ner fulingen lagom att ligga framför porten in till stan.

Medlem

Jag krashar var 15min typ, otroligt dåligt..

Medlem

Stängs fortfarande av ibland när jag tar screenshots med Steam. Jag hittade också en drake på min nya karaktär som verkade fixerad att flyga runt, runt en jättes lik. Lite irriterande eftersom jag behöver Dragon Scales till min armor men men...

Riktiga patchen kanske fixar "problemen".

Medlem
Skrivet av arachnid:

I drakarnas hemliga värld:
1: Drakar beter sig som lämmlar när de inte får godis.. de kastar sig utför stup till döds, de är generellt självmordsbenägna överlag.

2: Drakar gillar också sex.. med bergväggar, min häst, min questgivare.. etc etc.. allt utom sina egna då alltså.

3: Det går att flyga drake med ett drakskelett! , jajjemen, bara grabba tag i skallen och spring utför ett stup, flaxar så vackert så. En kota väger bly, men man kan vifta runt med hela benhögen som ingenting??

4: Drakskelett gillar kurragömma, de gräver ner sig när du inte tittar och sedan gör de en "oogaboogabooga!!" och hoppar fram ur marken framför dig när du är som mest spänd och ger dig hjärtflimmer... De har dock ensidig humor, då samma trick blir stelt (haha) efter femtielfte gången..

bara toppen av isberget...

Satt och tvekade på om jag skulle börja om med en ny karaktär.. men denna s.k. patch fick mig på bättre tankar... Zenimax har ju dock aldrig varit några hedersknyfflar när det gäller kunderna. Förvänta er mer av samma behandling i framtiden.

"Ooogaboobabooga!!" Ahahahaha! Made my day!

Medlem

Fråga - 1. Spelar ni på PS3 och om detta ger crash berätta då om det är något som blir avgörande för att avstå från köp av PS3 konsol.
2. Kan det stoppa spelet med tanke på prestanda fel och om det har betydelse för 32 / 64 bit inställning om det körs på PC?
VARFÖR JAG FRÅGOR - Speltillverkare är som bäbisar - Ska jag gå eller krypa. !!! ? Som känt sedan 1995 vad det är som gör att många får problem beror ofta på att spelen inte är klara och dom säljer på din godtrohet om att det är bra. Spelar själv ett gammalt otroligt kul spel UT99 G.O.T.Y. Det har action utan dess like som nu är 12 år gammalt men bara något lägre systemkrav. Det funkar alltid.

Medlem

1) Alt + tab är oanvändbart, japp.
2) Esbern i main quest är en pain in the ass för de flesta om man inte laddar hem hotfixen (återigen gjord av modcommunityn). Huset i Windhelm, eller snarare quest linen till huset, är väldigt buggig.
4) Fan ta Bethesda när det gäller till designalternativ som att man hittar och plockar upp "Pelles svärd" mitt ute i ingenstans och inte går att droppa ur inventory, eftersom det är questbaserat. Hur jävla lätt är det att på random stöta på Pelle egentligen? Inte särskilt. Mycket irriterande.
5) GUI:t till PC ska vi inte ens nämna. Det är horribelt, uruselt och ett skämt. Lager efter lager med trädmenyer, med oändliga scollistor utan sorteringsalternativ. Är spelet designat för mobiltelefoner i åtanke? Vad i helvete tänkte de med, arslet? "Favoritmenyn" känns som ett krystat panikförsök till att få en tågolycka att se acceptabel ut. Med favoritymenyn är GUI:t skitdåligt, utan favoritmenyn hade det varit en ren plåga att spela.

De kunde väl åtminstone spenderat mer än en kvart på portningen. Ta bara en sådan sak som att musen ofta är helt oanvändbar och t.o.m. kan göra saken värre. Som vanligt lämnas PC-versionen till moddarna att fixa till, om det nu ens går att göra något åt deras skitinterface på ett sådant fundamentalt sätt som behövs.

6) Hästar ska man inte spendera en krona på. De är fullkomligt skogstokiga, dumma i huvudet och självmordsbenägna utan dess like. Får du hästkraken att överleva sina självmordsattacker mot vad som helst som kan döda den, så kommer den ibland sätta av rakt ut i vildmarken, för att aldrig ses igen. Och lyckas du trots detta få hamburgervagnen att överleva, så kommer den klassiska katapultbuggen, som förvisso är hilarious (japp, jag har också upplevt den, jag bara garvade). På västfronten intet nytt, hästar har alltid varit riksmongon i Bethesdas spel.

7) Det är inte ok att två turkar i ett garage kan göra ett oändligt bättre stridssystem än Bethesda lyckats med på 20 år. Mount & Blade, någon? SÅ använder man hästar och fysik i strid. De behöver nytt blod och nytänkande, nu har de kört fast. När man slåss i närstrid känns det inte som striden flyter för fem öre. Men så blir det väl när det blir amerikansk fantasy. De har växt upp med missfostret Dungeons & Dragons som kallas för rollspel och det märks.

Annars är det ett rätt klockrent spel.

Medlem

i <3 skyrim
i <3 bethesda

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Kuci:

Det har kraschat ca 2 ggr på runt 50+ timmar, vissa har tur vissa har otur :/

Jag har spelat i strax över 60 timmar och det är så olika. Ibland kan jag spela i 10 timmar i sträck utan att det kraschar. Igår satt jag och lira i cirka 2 timmar och då kraschade spelet 14 gånger. Och då har jag ändå optimerat spelet så gott det går med inställnings-tweaks osv.
Helt sjukt faktist.

Weird, det kraschade typ 1 timme efter mitt inlägg

Jag antar att det är något helt random, det där med kraschandet (dvs en bugg -> insta-krasch)

12
Skriv svar