Egen hårdvara till Windows-Kinect

Robot
Egen hårdvara till Windows-Kinect

Microsoft låter meddela att du kommer kunna skaffa en Kinect-mackapär med pc-exklusiva funktioner.

#microsoft


Medlem
Egen hårdvara till Windows-Kinect

Inte speciellt förvånad över detta. De demonstrerade ju metro till windows 8 med vad som först verkade vara en touch sceen. Så att det egentligen kan ha varit detta de använde är ju inte otroligt.

Frågan är hur intresserade är pc folket till att sitta och vifta med händerna framför datorn?
Vilka speciella tillfällen kan det vara bättre med kinnect över mus vid arbete.
Kommer antagligen ge folk extra stela/spända axlar och nackar om det kommer användas längre stunder för kontors relaterande arbeten, och vid spel kommer mus nog firtsätta vara det bättre alternativet för precision.

Medlem

Winzi: Du har inte förstått poängen med detta, det märks .. Det är framför allt inte gjort för den vanliga användaren utan främst företag kan ha nytta av kinect vid presentationer. Sedan att det kommer bli en gimmick för hemanvändaren har inte direkt med saken att göra. Tänk även på handikappad som kan ha stor nytta av detta.

Vad det gäller det nya metrogränsnittet så är det också lustigt hur det klagas på samma sätt. Det är inte gjort för er som bara sitter och spelar vid datorerna. Öppna ögonen lite och tänk på att det finns fler människor med andra behov.

Medlem

Kinect till datorn känns lite som en skohorns-lösning till största delen. Arbetsytan är ju de flesta fall anpassad för att använda mus och tangentbord och jag tror inte att det blir särskilt bekvämt om man inte ändrar om en del, och då självklart sabbar anpassningen till mus/tgb. Jaja, någon någonstans lär ju bli glad i alla fall

Skrivet av Emsa:

Winzi: Du har inte förstått poängen med detta, det märks .. Det är framför allt inte gjort för den vanliga användaren utan främst företag kan ha nytta av kinect vid presentationer. Sedan att det kommer bli en gimmick för hemanvändaren har inte direkt med saken att göra. Tänk även på handikappad som kan ha stor nytta av detta.

Nja, om de bara tänkte lansera den som en företags-grejj varför då fixa minimi-avståndet till 50cm och korta ner usb-sladden ? En som står och viftar på en företags-presentation är väl sällan begränsad till en halv meter ?

Skrivet av Emsa:

Vad det gäller det nya metrogränsnittet så är det också lustigt hur det klagas på samma sätt. Det är inte gjort för er som bara sitter och spelar vid datorerna. Öppna ögonen lite och tänk på att det finns fler människor med andra behov.

Det viktigaste med ett operativsystems gränssnitt är ju att man ska behöva spendera så lite tid med det som möjligt så man kan använda de program man behöver och inte hindra på något sätt. Vad gäller Metro har jag bara sett lite men även här, om nu det är riktat till en mer begränsad grupp, varför trumpeta ut det som det bästa som hänt sedan skivat bröd ? Jag vet inte om jag vågar påstå att windows xp/vista/7 gränssnitt är det absolut mest effektiva som finns i hela världen men det går fort att starta de program man vill använda i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Emsa:

Winzi: Du har inte förstått poängen med detta, det märks .. Det är framför allt inte gjort för den vanliga användaren utan främst företag kan ha nytta av kinect vid presentationer. Sedan att det kommer bli en gimmick för hemanvändaren har inte direkt med saken att göra. Tänk även på handikappad som kan ha stor nytta av detta.

Vad det gäller det nya metrogränsnittet så är det också lustigt hur det klagas på samma sätt. Det är inte gjort för er som bara sitter och spelar vid datorerna. Öppna ögonen lite och tänk på att det finns fler människor med andra behov.

Parzec tar upp det mesta väsentliga som du ansåg att jag inte tänkt på.
Dock som stöd för handikappade kan jag förstå användningsområdet.
Men jag är tveksam på att Microsoft skulle skapa något som detta endast för dem och ett antagligen fåtal fall då detta kanske skulle förbättra en presentation mer än vad vanliga kinect redan klarar av.
Dessutom då det gäller presentationer vill man nog inte ha alltför precisa avläsningar på korta avstånd då handrörelser är en väldigt viktiga för att få mer inlevelse i presentationen.

Kan inte säga att jag klagade på metro gränssnittet i min post så jag förstår inte varför du tar upp den punkten i din post. Jag nämnde det bara för att det var en av sakerna som de demonstrerade i den video jag såg. Metro finns där för dem som vill använda det, och om man inte vill det så går det att stänga av.

Medlem

Kan det helt enkelt vara så att vi faktiskt inte vet dess användningsområde ännu? Ibland skapas användingsområdet utav kreativa människor på ett sätt som vi aldrig ens kunnat föreställa oss. Vem vet?

1
Skriv svar