FZ lanserar ny bildbläddrare
Fixa gärna så att man slipper ladda om sidan. Gör att allt hoppar och tar extra tid, fixa ett skript som grejar detta.
Som alla andra säger, fixa så inte hela sidan laddas om.
En annan sak jag inte riktigt gillar i den vyn som är i artikeln är när man bläddrar åt sidan bland miniatyrbilderna. Miniatyrbilden längst till höger eller vänster som bara hälften syns av; när man hoppar ett steg åt sidan så ser man andra halvan, dvs man får aldrig liksom se hela bilden i miniatyrformat.
Hade varit bättre ifall ni fixade bara så att man såg fem HELA bilder på ett fixat ställe varje gång, så man ser fem bilder och när man går åt sidan ser man fem nya på exakt samma fixade ställe. Känns lite bökigt annars, man har inte lika bra koll på vilken bild man redan kolla på och så.
Life is too short to remove USB safely.
Jag håller med alla föregående talare, det är riktigt irriterande att sidan laddas om varje gång man byter bild. Detta borde gå att fixa har sett det på massa andra sidor. Jag har ändå SSD-disk och riktigt snabbt internet och FZ är ju hyffsat snabb sida men det blir ändå extra slött och dant på grund av detta. Extra irriternade är det att man först hamnar längst upp och sedan skickas ner till rätt position.
För övrigt så var det en stilig funktion
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Bra om man inte bara ger dålig kritik i form av "vaffö ska sidan laddas om"...
Tycker det är en bra idé och def ett steg i rätt riktigt. Har stört mig på bildarkivet ett bra tag.
Som många andra påpekar är det kanske inte bäst att sidan laddas om.
Men detta kanske medför att annonserna räknas visade 1 gång till xD
Jag skulle vilja se system liknande TesNexus alt. facebook. Dvs håll det så här, men när jag klickar på bilden (stora) så öppnas den in native format och ger mig möjligheten att bläddra direkt i native.
Gärna medan tex, resten av sidan mörkas i bakgrunden.
Klicka utanför bilden så stängs native bilden ner och jag kommer tillbaka till arkivet.
Sitter på en 1080p skärm (vilket jag tror många här gör) och att trycka på "orginal upplösning"s länken har varit en pina.
Sidomladdningen kommer fixas framöver.
Det kan vara lite segt i början innan nya thumbnails skapats.
Funkar inte ens för mig, det är som att det ska komma fram något och ljuset på sidan tonas ner nån sekund sen är det borta. Google Chrome.
Addons till Chrome? Testat ctrl och F5?
Klick - VIT FLASH - Klick - VIT FLASH, annars bra som ni andra skriver.
som sagt, ajax!
edit: Medan jag är här och era designers eventuellt läser detta. pop-up reklamen är inga problem (fast irriterande) om man sitter vid pc, men på telefonen eller paddan är det fruktansvärt! Jag trycker fel 90% av fallen, det går inte ens att zooma in på krysset.