Star Wars Old Republic stresstest helgen.. fake email?

Medlem
Star Wars Old Republic stresstest helgen.. fake email?

Tjo tjena tjiiii..
Är det några fler här som ska vara med i stresstesten som fått emails gällande detta?
Jag har fått email som "SER" äkta ut men kommer från email som ut att vara skapad av en 3-åringer:
The Old Republic Community <support-wkxzcsbgwqzxhau7v6d5qchtq47ha@email.swtor.com>
ämne: You Have Been Selected to Test STAR WARS: The Old Republic!
skickat från: b.email.swtor.com
signerat av: email.swtor.com

Jag fick två emails som stämmer rätt bra med när jag reggade test nyckeln från FZ och sen kom ett nytt email om testet i tisdags.

Det stör mig också att det står "Selected". Jag skrev ju in en cd key = jag SKA vara med i testet. De kan ju inte ge ut nån miljon cd keys och sedan säga att bara 20 000 av dem får spela t.ex.

Det som får mig att tänka "fake" ännu mer är att jag måste svara genom att trycka på en knapp i mejlet.
Jag är också uppskriven att få newsletter och info etc etc men har inte fått något alls från Bioware om SWTOR trots att jag reggade mitt konto i juli.

Så den stora frågan är.
Det är uppenbart att det är ett phishing mejl, men har ni som ska vara med i testet fått några mejls alls gällande stresstesten? Jag antar man ska använda origin för att ta ner betan men jag har inte fått någon info alls om var jag tankar ner den osv. Känns ganska vitalt om nu beta testen drar igång redan på fredag.

Medlem

Yes, jag fick mail igår om stresstestet. Hade dock inget med Origin att göra då jag fick lov att logga in på swtor hemsidan och fippla där. Sen kunde jag ladda ner en klient och installera/patcha genom den. Så som jag har förstått det så kickar stresstestet igång denna helg?

Och ja, det där ser ut som ett phising mejl.

Citat:

jag har inte fått någon info alls om var jag tankar ner den osv.

Första mejlet jag fick där det stog att jag var 'selected' så tröck jag bara på 'respond'-länken i mejlet. Efter ett litet tag fick jag ett till mejl där det stog 'install game now'.

Medlem

Yes. Samma som Toomsie.

Måste dock säga att jag var lite tveksam innan jag tryckte på "respond"-länken. Vela fram o tillbaka en ganska lång tid. Tills jag tryckte på knappen och då länkades till SWTOR.com/tester sidan. Med orden: "Beta activated" och en "download now"- knapp. Igen, tveka man som tusan innan man tryckte på Download-knappen. (Fick ett "download now"-mail flera timmar senare dock...)

Filen var 25-ish MB stor.

Avbröt då nerladdningen och loggade på SWTOR och klickade in mig på Game tester Forum sidan (Vilket inte funkade att komma in på innan mailet btw). Klickade runt och kom in på Swtor.com/tester sidan igen. Provade att ladda ner den där och det var samma fil - iaf storleks mässigt.

Har nu laddat ner den. Men vågar inte klicka på den... (haha)

Aww... Känns som att jag väntar till Dec. istället, detta känns aldeles för skumt.


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Install filen är på 25mb så du kan lungt installera det

har du inget virus program ? den borde funnit något när du laddat ner filen eller scanna ditt program inte filer du ladda ner ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Spelar inget roll om han har anti-virus eller inte. Är det något nytt, så kommer det att vara värdelöst ändå.

Skulle helst vänta själv.

Medlem

Den 25 mb filen är legit. Det är bara en slags klient för att dra hem resten av spelet. Själva spelet är ~18gig.

Medlem

Ficka mail om stresstest i tisdags från Swotor@email.swotor.com tänkte inte så mycket på det först men är detta den riktiga? jag har alla fall laddat ner klienten å allt och fått 2 ytligare mail.

Medlem

det är lugnt, ingen fara. Fått samma mejl här

Medlem

Någon mer än jag som har problem med att installera spelet ? klienten gick bra att få ner & spelet... men när det ska installeras så stannar installationen hela tiden... Olika varje gång kan stanna på 1%, 58% osv

Medlem

förhoppningsvis kommer man att kunna skaffa en kodnyckel separat senare.
Taskigt o få grejerna hackade/stulna.

Medlem

Jag fick ännu ett mail för 12 timmar sedan. Även om det står att det kommer från:

from The Old Republic Community swtor@email.swtor.com
svara The Old Republic Community <support-bwk6w1rbgwqzxhau7vvjkqchtq47kz@email.swtor.com>

Så ser deras "svara" mail så satans konstig ut. Hade de slut på support@ konton på email.swtor.com eller? Eller var det ett sett för dem att skapa unika emails till alla klienter så det inte ska gå att "fiska" andras information.

Skrivet av Från mejlet:

If you accept your invitation by Saturday, November 26th at 8:00AM CST you will be able to test the game beginning at 10:00AM CST that day, after you have downloaded the game client.

Det fanns ingen knapp direkt i mejlet denna gång så jag logga in på deras hemsida och gick in i "Game Test Page" för att acceptera betan och ladda ner den där filen på 25MB. Lustiga nu är att jag kör den, får se en installations ruta som vilken annan som helst. Men efter den är klar (tar väl en 10-20 sec innan gröna mätaren är fylld) så händer ingenting.
Gör ju inte saken direkt bättre för en paranoid människa.

Att filen är så EXAKT 25 600 000 byte stor ser ju också lite mysko ut. Även om det finns program som kan packa ner den till en exakt storlek (tor hum hum rents)så verkar den inte fungera för mig alls. Inget poppar upp som laddar ner spelet som ska vara runt 18gb.

Försöker även att gå till deras "Tester forum" men får inte komma in fast jag fick det förslaget i min "You are confirmed for participation in the the Game Testing Program." email.

Men men efter att ha laddat ner filen ett par gånger till så funkar det. Håller på att ta ner spelet just nu. Så för framtida ref så var mailet inte fejk även om det nog är den sämsta email adr som någon någonsin har haft.

Medlem

Im paranoid gtfo!!111

Medlem

Bara starta med genvägen sen, launchern kommer upp och börjar tanka.

Medlem

Om detta är scam så är det världens mest avancerade då jag har följt instruktionerna och laddat ner och installerat spelet.

Äh knappast scam, gör man som de vill så får man ju ner launcher, patchar upp den och väntar till imorgon för det som tydligen hamnade på lördan den 26.e. .


signatur

I am da Starwars nerd

1
Skriv svar