Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Medlem

Noobisoft verkar vara lite av spelbranschens svar på samhall, bortsett från att samhall faktiskt gör något vettigt.
Det blir definitivt inga köp från ett företag som menar att kunder som ställer krav "bitchar". Spelbranschen är ju som bekant större än både film- och musikindustrin, då kanske det är rimligt att kunder ställer krav?

Att Ghost Recon inte kommer till PC kunde jag inte bry mig mindre om, men deras motivering är lika usel som vanligt. 95% av alla spelen är piratkopior? Verkligen? Men det är klart, att dra siffror ur röven kräver varken tankeverksamhet eller några höga studieskulder.

Ditch this bullshit!

Medlem
Skrivet av b3pp0:

ironiskt nog är pirtakopieringen exakt lika stor på xbox som på pc. priset och dessa värdelösa spel som släpps är inte alls skyldiga till att alla laddar ner skiten istället för att betala. seriöst nu.ingen betalar 500 för ett spel som är snabbt och simpelt gjort för xbox, sen enkelt portas till pc. sånt jävla gnäll. "näee, vi tjänar ju bara 800 miljoner, det duger inte! låt oss göra allt så enkelt, värdelöst och simpelt som möjligt, sen porta det till total värdelöshet och ta samma pris! jaaa

är du full eller?

skicket skitsnack, det finns miljoner fler datorer där ute än Xboxs, men ändå säljer spelen miljoner fler ex till konsolen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Pc-spelen kostar ju snarare kring 400 kr, och det har de gjort sedan 90-talet. Vilket är rätt anmärkningsvärt.

Priserna på konsolspel har legat kvar likadant också, SNES-spel var inte billiga i början på 90-talet. Så relativt konsol är det ingen skillnad.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

skicket skitsnack, det finns miljoner fler datorer där ute än Xboxs, men ändå säljer spelen miljoner fler ex till konsolen

Värdelös information, konsol är dedikerad spelmaskin. Hur många datorer är köpta för att spela på där ute? (inte casual-facebook-spel då alltså).

Sen finns det spel som säljer betydligt bättre på PC än "Xboxs", om man bortser från spel med hög utvecklingskostnad (blockbusters/stortitlar eller vad man nu ska kalla det).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av WarpGuN:

skicket skitsnack, det finns miljoner fler datorer där ute än Xboxs, men ändå säljer spelen miljoner fler ex till konsolen

Värdelös information, konsol är dedikerad spelmaskin. Hur många datorer är köpta för att spela på där ute? (inte casual-facebook-spel då alltså).

Sen finns det spel som säljer betydligt bättre på PC än "Xboxs", om man bortser från spel med hög utvecklingskostnad (blockbusters/stortitlar eller vad man nu ska kalla det).

piratkopiering är inte alls lika utbred på konsol som på pc.. det är fakta


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av WarpGuN:

skicket skitsnack, det finns miljoner fler datorer där ute än Xboxs, men ändå säljer spelen miljoner fler ex till konsolen

Värdelös information, konsol är dedikerad spelmaskin. Hur många datorer är köpta för att spela på där ute? (inte casual-facebook-spel då alltså).

Sen finns det spel som säljer betydligt bättre på PC än "Xboxs", om man bortser från spel med hög utvecklingskostnad (blockbusters/stortitlar eller vad man nu ska kalla det).

Ignorera trollet.


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv

Tänk er rubriker som:
"Battlefield 4 kommer inte till PC" eller "Kotick skrotar Modern Warfare 4 för PC"
.
Skulle aldrig hända för gör man bra spel så vet man att man förlorar mer på att inte sälja det överhuvudtaget. Finns ingen som avstår från en vinst oavsett om det finns piratkopior. Tror nog mer skon klämmer i att speltillverkare tycker det är bekvämt att göra spel för en hårdvarukonfiguration (konsoll). När sedan kritiken kommer från PC-spelare som inte förväntar sig ett spel gjort för en utvecklingsstörd person så är piratargumentet det enda som finns att tillgripa. det är bekvämt.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Köpte Settler 7, gick inte spela för servern låg nere hela tiden

Hehe, gick i samma fälla som dig.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Tänk er rubriker som:
"Battlefield 4 kommer inte till PC" eller "Kotick skrotar Modern Warfare 4 för PC"
.
Skulle aldrig hända för gör man bra spel så vet man att man förlorar mer på att inte sälja det överhuvudtaget. Finns ingen som avstår från en vinst oavsett om det finns piratkopior. Tror nog mer skon klämmer i att speltillverkare tycker det är bekvämt att göra spel för en hårdvarukonfiguration (konsoll). När sedan kritiken kommer från PC-spelare som inte förväntar sig ett spel gjort för en utvecklingsstörd person så är piratargumentet det enda som finns att tillgripa. det är bekvämt.

undra vem som är mest utvecklingsstörd en konsolspelare eller en idiot som heter Grottmongo?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Grottmongo:

Tänk er rubriker som:
"Battlefield 4 kommer inte till PC" eller "Kotick skrotar Modern Warfare 4 för PC"
.
Skulle aldrig hända för gör man bra spel så vet man att man förlorar mer på att inte sälja det överhuvudtaget. Finns ingen som avstår från en vinst oavsett om det finns piratkopior. Tror nog mer skon klämmer i att speltillverkare tycker det är bekvämt att göra spel för en hårdvarukonfiguration (konsoll). När sedan kritiken kommer från PC-spelare som inte förväntar sig ett spel gjort för en utvecklingsstörd person så är piratargumentet det enda som finns att tillgripa. det är bekvämt.

undra vem som är mest utvecklingsstörd en konsolspelare eller en idiot som heter Grottmongo?

Ser att jag träffade en öm punkt. Lysande retorik btw. Du känner verkligen att du fick in en poäng där. Tyvärr har jag svårt att följa analogin om du då skulle vara en sk "WarpGun".


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

S_Z
Medlem

Skriver som jag skrev på Sweclockers om gällande denna diskussion...Finns inget försvarbart argument till att piratkopiera. Folk verkar försöka intala sig allt möjligt för att rättfärdiga att de "stjäl" det någon lagt ner pengar och tid på att utveckla. Tycker ni företag gör skitspel, fine...köp de då inte. Finns många sätt att bilda sig en bra uppfattning om ett spel utan att först ladda ner det. Jag har inte ett spel jag är missnöjd med att jag köpt.

Tycker denna utveckling är trist men har full förståelse att de gör som de gör. De är ett företag och dess uppgift, som för alla andra företag, är att tjäna pengar. Om de inte lönar sig att göra spel för PC så förstår jag att de inte vill göra det.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Grottmongo:

Tänk er rubriker som:
"Battlefield 4 kommer inte till PC" eller "Kotick skrotar Modern Warfare 4 för PC"
.
Skulle aldrig hända för gör man bra spel så vet man att man förlorar mer på att inte sälja det överhuvudtaget. Finns ingen som avstår från en vinst oavsett om det finns piratkopior. Tror nog mer skon klämmer i att speltillverkare tycker det är bekvämt att göra spel för en hårdvarukonfiguration (konsoll). När sedan kritiken kommer från PC-spelare som inte förväntar sig ett spel gjort för en utvecklingsstörd person så är piratargumentet det enda som finns att tillgripa. det är bekvämt.

undra vem som är mest utvecklingsstörd en konsolspelare eller en idiot som heter Grottmongo?

Ser att jag träffade en öm punkt. Lysande retorik btw. Du känner verkligen att du fick in en poäng där. Tyvärr har jag svårt att följa analogin om du då skulle vara en sk "WarpGun".

att kalla konsolspelare för utvecklingsstörda är fan inte okej.. jävligt omoget


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så gör alla speltillverkare som vet att deras spel inte kommer sälja för det är undermåligt och konkurensen och pengarna du behöver lägga ner till PC är förmodligen även högre. PC-användare har en hjärna att tänka med och gillar att vara kritiska, men till konsolerna kan du sälja vilket skit som helst för där sitter din "average Joe" och fattar ingenting.
Skitspel från ett skitföretag, ingen kommer vara ledsen.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Så gör alla speltillverkare som vet att deras spel inte kommer sälja för det är undermåligt och konkurensen och pengarna du behöver lägga ner till PC är förmodligen även högre. PC-användare har en hjärna att tänka med och gillar att vara kritiska, men till konsolerna kan du sälja vilket skit som helst för där sitter din "average Joe" och fattar ingenting.
Skitspel från ett skitföretag, ingen kommer vara ledsen.

om alla pc spelare är l33t. varför är The Sims*20 ett av dom mest framgångsrika spel någonsin på pc?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"El Presidente"

Inaktiv

Warpgun för i helvete. Har du inget bättre än att provocera på din fritid??? Är så jävla trött på dig och dina xbox och öl i soffan är bäst snacket hela tiden. Och dina ständiga kiddsen, grabbarna och småpojkarna. Vem fan är inte en jävla liten småpojk om man är 35 år och beter sig som en 12-15 åring på ett forum/kommentarssida. Om jag ska vara ärlig så skäms jag av dig. Du är pinsam!!

Du gör ju allt för att jävlas! Du kommer ALDRIG med något vettigt. Jag mår ta mig fan illa. Du drar ned stämningen så in i helvete i alla kommentarer till spel som handlar om datorspelens fram eller motgångar. När ska DU växa upp och ge vika?? Börja för fan visa att du är så pass gammal som du är. Jag menar 90-talister är fan mer mogna än va du är.

Vet ditt huvud vad handen gör?

Medlem
Skrivet av lynx:

Warpgun för i helvete. Har du inget bättre än att provocera på din fritid??? Är så jävla trött på dig och dina xbox och öl i soffan är bäst snacket hela tiden. Och dina ständiga kiddsen, grabbarna och småpojkarna. Vem fan är inte en jävla liten småpojk om man är 35 år och beter sig som en 12-15 åring på ett forum/kommentarssida. Om jag ska vara ärlig så skäms jag av dig. Du är pinsam!!

Du gör ju allt för att jävlas! Du kommer ALDRIG med något vettigt. Jag mår ta mig fan illa. Du drar ned stämningen så in i helvete i alla kommentarer till spel som handlar om datorspelens fram eller motgångar. När ska DU växa upp och ge vika?? Börja för fan visa att du är så pass gammal som du är. Jag menar 90-talister är fan mer mogna än va du är.

Vet ditt huvud vad handen gör?

det vore väl rätt trist om ingen spelade motpart mot "elitens" löjliga argument och nedlåtande kommentarer om bla konsoler?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av lynx:

Warpgun för i helvete. Har du inget bättre än att provocera på din fritid??? Är så jävla trött på dig och dina xbox och öl i soffan är bäst snacket hela tiden. Och dina ständiga kiddsen, grabbarna och småpojkarna. Vem fan är inte en jävla liten småpojk om man är 35 år och beter sig som en 12-15 åring på ett forum/kommentarssida. Om jag ska vara ärlig så skäms jag av dig. Du är pinsam!!

Du gör ju allt för att jävlas! Du kommer ALDRIG med något vettigt. Jag mår ta mig fan illa. Du drar ned stämningen så in i helvete i alla kommentarer till spel som handlar om datorspelens fram eller motgångar. När ska DU växa upp och ge vika?? Börja för fan visa att du är så pass gammal som du är. Jag menar 90-talister är fan mer mogna än va du är.

Vet ditt huvud vad handen gör?

det vore väl rätt trist om ingen spelade motpart mot "elitens" löjliga argument och nedlåtande kommentarer om bla konsoler?

Varför göra det i huvudtaget?? De gör det ju inte utan anledning. Eller hur? Om Doom 3 som släpptes 2004 ser bättre ut än rage som kom 2011 så finns det en anledning till att hata konsolerna. Nu tog jag Doom 3 som ett exempel då de skapats av samma tillverkare och som FZ anser deras kodare carmack som en gud, men han är fan ingen gud. Min mor kunde göra ett bättre jobb än vad de gjorde med rage!!½!

Medlem
Skrivet av lynx:

Nu tog jag Doom 3 som ett exempel då de skapats av samma tillverkare och som FZ anser deras kodare carmack som en gud, men han är fan ingen gud. Min mor kunde göra ett bättre jobb än vad de gjorde med rage!!½!

Det Carmack gjort är att skriva motorn som kör spelet. Han har inte gjort spelet, inte skapat spelmomenten och inte heller gjort det du ser på skärmen. Spelmotorn ligger bakom allt det där, och Id Tech 5 är en väldigt kompetent motor. Med tanke på konsolernas begränsningar, främst när det kommer till minnet, är Rage en - tekniskt sett - imponerande titel.

Att du inte gillar spelet i sig är inget du kan beskylla Carmack för, men så långt antar jag inte att du tänkt.

edit: att du tycker att Doom 3 ser bättre ut än Rage är dumheter. Antingen har du en synskada eller så vill du minnas Doom 3 som snyggare än vad det faktiskt var/är.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av lynx:

Nu tog jag Doom 3 som ett exempel då de skapats av samma tillverkare och som FZ anser deras kodare carmack som en gud, men han är fan ingen gud. Min mor kunde göra ett bättre jobb än vad de gjorde med rage!!½!

Det Carmack gjort är att skriva motorn som kör spelet. Han har inte gjort spelet, inte skapat spelmomenten och inte heller gjort det du ser på skärmen. Spelmotorn ligger bakom allt det där, och Id Tech 5 är en väldigt kompetent motor. Med tanke på konsolernas begränsningar, främst när det kommer till minnet, är Rage en - tekniskt sett - imponerande titel.

Att du inte gillar spelet i sig är inget du kan beskylla Carmack för, men så långt antar jag inte att du tänkt.

edit: att du tycker att Doom 3 ser bättre ut än Rage är dumheter. Antingen har du en synskada eller så vill du minnas Doom 3 som snyggare än vad det faktiskt var/är.

Tro mig, jag njöt av spelet tills man kom till slutet. Sen finner du mycket videos på youtube ang PC versionen och dess problem de hade. Vill du ha det för ett spel du har pungat ut 400 kr för? och det var grafiska problem.

Konsolerna var okej.

Och hur många år var det inte under utveckling??

Inaktiv
Skrivet av lynx:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av lynx:

Nu tog jag Doom 3 som ett exempel då de skapats av samma tillverkare och som FZ anser deras kodare carmack som en gud, men han är fan ingen gud. Min mor kunde göra ett bättre jobb än vad de gjorde med rage!!½!

Det Carmack gjort är att skriva motorn som kör spelet. Han har inte gjort spelet, inte skapat spelmomenten och inte heller gjort det du ser på skärmen. Spelmotorn ligger bakom allt det där, och Id Tech 5 är en väldigt kompetent motor. Med tanke på konsolernas begränsningar, främst när det kommer till minnet, är Rage en - tekniskt sett - imponerande titel.

Att du inte gillar spelet i sig är inget du kan beskylla Carmack för, men så långt antar jag inte att du tänkt.

edit: att du tycker att Doom 3 ser bättre ut än Rage är dumheter. Antingen har du en synskada eller så vill du minnas Doom 3 som snyggare än vad det faktiskt var/är.

Tro mig, jag njöt av spelet tills man kom till slutet. Sen finner du mycket videos på youtube ang PC versionen och dess problem de hade. Vill du ha det för ett spel du har pungat ut 400 kr för? och det var grafiska problem.

Konsolerna var okej.

Och hur många år var det inte under utveckling??

Och en bild säger mer än 1000 ord http://i.imgur.com/UoJ0r.jpg

Doom 3 var tiotusentals gånger mer ögongodis när det kom än vad det var i Rage. Sen är det svårt att jämföra då det är inomhus vs utomhus. Visst, bergen såg bra ut i rage på AVSTÅND. Men det håller inte hela vägen fram.

Precis som den videon ni la upp ang Cryengine 3 så skulle Rage kunna bli det snyggaste spelet någonsin. Få ens mor eller far föräldrar att undra; va har du vart i grand canyon. Nää nar var du där, gud vilka fina bilder du har tagit.

Medlem
Skrivet av lynx:

Tro mig, jag njöt av spelet tills man kom till slutet. Sen finner du mycket videos på youtube ang PC versionen och dess problem de hade. Vill du ha det för ett spel du har pungat ut 400 kr för? och det var grafiska problem.

Mitt inlägg säger två saker:

1: id Tech 5 är en imponerande spelmotor rent tekniskt sätt.
2: Rage är snyggare än Doom 3

Jag förstår inte varför du skriver ovanstående svar på det. Jag är medveten om att Rage hade sina problem med att det saknades bra drivrutiner vid lansering. Om det är Nvidias/AMDs problem eller id's vet jag inte, kanske en kombination av båda. Det gör inte spelet fulare (jag räknar inte med glitchar när jag gör en bedömning av grafiken) eller motorn mindre imponerande.

Skrivet av lynx:

Och hur många år var det inte under utveckling??

Ambitiösa projekt tar tid att genomföra. Det går att skita ut en uppföljare i CoD: Modern Warfare på ett år eller två, men har man samma ambitioner som id hade med Rage så är det inte möjligt. Rage tog lång tid, absolut, men det är inget som garanterar kvalité om den extra tiden inte spenderats på just QA.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Sluta piratkopiera spel!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av lynx:

Tro mig, jag njöt av spelet tills man kom till slutet. Sen finner du mycket videos på youtube ang PC versionen och dess problem de hade. Vill du ha det för ett spel du har pungat ut 400 kr för? och det var grafiska problem.

Mitt inlägg säger två saker:

1: id Tech 5 är en imponerande spelmotor rent tekniskt sätt.
2: Rage är snyggare än Doom 3

Jag förstår inte varför du skriver ovanstående svar på det. Jag är medveten om att Rage hade sina problem med att det saknades bra drivrutiner vid lansering. Om det är Nvidias/AMDs problem eller id's vet jag inte, kanske en kombination av båda. Det gör inte spelet fulare (jag räknar inte med glitchar när jag gör en bedömning av grafiken) eller motorn mindre imponerande.

Skrivet av lynx:

Och hur många år var det inte under utveckling??

Ambitiösa projekt tar tid att genomföra. Det går att skita ut en uppföljare i CoD: Modern Warfare på ett år eller två, men har man samma ambitioner som id hade med Rage så är det inte möjligt. Rage tog lång tid, absolut, men det är inget som garanterar kvalité om den extra tiden inte spenderats på just QA.

Jag körde med senaste drivrutiner och rekommenderade för nvidia vid släpp och hade inga problem med spelet förutom att man såg texturer ladda om man vände sig snabbt om. Men många andra hade mycket mycket mer grafiska problem med samma drivrutins version som tex jag körde.

Jo fast 4-5 års utveckling bör ha haft mindre problem när det kom till pc versionen. De ska inte behöva vänta på en patch samma dag som de köper spelet. Sen snacket om att de ligger i drivrutinerna är skitsnack. Det har aldrig hänt innan ifrån de grabbarna. De la bara inte ned så mycket energi i Rage på PC som på konsolerna. Annars hade det aldrig hänt.

Medlem

åt helvete me dom det är bara rent skitsnack vi alla vet när spel släpps till multiplattformar så kommer alltid xbox 360 spel ut 1 vecka innan release, ingen aktivering ingenting som stoppar som till skillnad från pc man måste vänta på den exakta tidpunkten innan spelet låses upp. Och ärligt talat är jag trött på alla konsollportat som sen måste patchas femtioelva gånger inte konstigt folk inte vill köpa halvfärdiga spel längre.

Medlem
Skrivet av lynx:

Jag körde med senaste drivrutiner och rekommenderade för nvidia vid släpp och hade inga problem med spelet förutom att man såg texturer ladda om man vände sig snabbt om. Men många andra hade mycket mycket mer grafiska problem med samma drivrutins version som tex jag körde.

Texturer som inte laddas beror på att konsoler inte har tillräckligt mycket minne och som det ser ut just nu har det lett till en begränsning i Tech 5.

Skrivet av lynx:

Jo fast 4-5 års utveckling bör ha haft mindre problem när det kom till pc versionen. De ska inte behöva vänta på en patch samma dag som de köper spelet. Sen snacket om att de ligger i drivrutinerna är skitsnack. Det har aldrig hänt innan ifrån de grabbarna. De la bara inte ned så mycket energi i Rage på PC som på konsolerna. Annars hade det aldrig hänt.

Det är ingen som sagt annat än att Rage är en konsolport. Alla vet om att konsol legat i fokus. Allt ligger inte i drivrutinerna, men många problem med glitchar fixas i drivrutiner och inte i patchar. Det finns säkert mer fundamentala fel som måste rättas till i spelkoden (alltså patchas), men problem finns på båda sidorna.

Det här har fortfarande ingenting med mitt första inlägg att göra.

1: Tech 5 är imponerande tekniskt sett.
2: Rage är snyggare än Doom 3.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

Grafikmotorerna idag har så extremt mycket att ge ut, men utvecklarna väljer att skita i det. Denna video har vart ute tidigare på FZ. Men jag tvekar inte en enda sekund på att PC spelen skulle se ut så här i skrivande stund om konsolerna inte hade existerat. Och hade de inte existerat så hade vi haft en riktigt grym grafik och fysik. Och förmodligen mer folk som vill hålla på med spel och skriva riktigt häpnadsväckande storys. Och spelen på PC skulle säljas som bensin/diesel

http://www.youtube.com/watch?v=XgS67BwPfFY

Jag menar, inte bara grafiken är old på 360/PS3 utan AI och fysiken är fan bättre i No one Lives Forever.

Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av lynx:

Jag körde med senaste drivrutiner och rekommenderade för nvidia vid släpp och hade inga problem med spelet förutom att man såg texturer ladda om man vände sig snabbt om. Men många andra hade mycket mycket mer grafiska problem med samma drivrutins version som tex jag körde.

Texturer som inte laddas beror på att konsoler inte har tillräckligt mycket minne och som det ser ut just nu har det lett till en begränsning i Tech 5.

Skrivet av lynx:

Jo fast 4-5 års utveckling bör ha haft mindre problem när det kom till pc versionen. De ska inte behöva vänta på en patch samma dag som de köper spelet. Sen snacket om att de ligger i drivrutinerna är skitsnack. Det har aldrig hänt innan ifrån de grabbarna. De la bara inte ned så mycket energi i Rage på PC som på konsolerna. Annars hade det aldrig hänt.

Det är ingen som sagt annat än att Rage är en konsolport. Alla vet om att konsol legat i fokus. Allt ligger inte i drivrutinerna, men många problem med glitchar fixas i drivrutiner och inte i patchar. Det finns säkert mer fundamentala fel som måste rättas till i spelkoden (alltså patchas), men problem finns på båda sidorna.

Det här har fortfarande ingenting med mitt första inlägg att göra.

1: Tech 5 är imponerande tekniskt sett.
2: Rage är snyggare än Doom 3.

Ja det är imponerande på sina håll, men det håller inte måtter. Det finns platser där det ser ut som Half-Life

Doom 3 är faktiskt snyggare än Rage i många fall, Rage är snyggare än Doom 3 i vissa fall. Skillnaden är 7 år och man ska inte behöva jämföra så många år..

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av lynx:

Jag körde med senaste drivrutiner och rekommenderade för nvidia vid släpp och hade inga problem med spelet förutom att man såg texturer ladda om man vände sig snabbt om. Men många andra hade mycket mycket mer grafiska problem med samma drivrutins version som tex jag körde.

Texturer som inte laddas beror på att konsoler inte har tillräckligt mycket minne och som det ser ut just nu har det lett till en begränsning i Tech 5.

Skrivet av lynx:

Jo fast 4-5 års utveckling bör ha haft mindre problem när det kom till pc versionen. De ska inte behöva vänta på en patch samma dag som de köper spelet. Sen snacket om att de ligger i drivrutinerna är skitsnack. Det har aldrig hänt innan ifrån de grabbarna. De la bara inte ned så mycket energi i Rage på PC som på konsolerna. Annars hade det aldrig hänt.

Det är ingen som sagt annat än att Rage är en konsolport. Alla vet om att konsol legat i fokus. Allt ligger inte i drivrutinerna, men många problem med glitchar fixas i drivrutiner och inte i patchar. Det finns säkert mer fundamentala fel som måste rättas till i spelkoden (alltså patchas), men problem finns på båda sidorna.

Det här har fortfarande ingenting med mitt första inlägg att göra.

1: Tech 5 är imponerande tekniskt sett.
2: Rage är snyggare än Doom 3.

Ja det är imponerande på sina håll, men det håller inte måtter. Det finns platser där det ser ut som Half-Life

Doom 3 är faktiskt snyggare än Rage i många fall, Rage är snyggare än Doom 3 i vissa fall. Skillnaden är 7 år och man ska inte behöva jämföra så många år..

Tech 5 är ju lite speciell med megatextures, det finns ju snyggare spel till konsol, vet la du eller


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av lynx:

Grafikmotorerna idag har så extremt mycket att ge ut, men utvecklarna väljer att skita i det. Denna video har vart ute tidigare på FZ. Men jag tvekar inte en enda sekund på att PC spelen skulle se ut så här i skrivande stund om konsolerna inte hade existerat. Och hade de inte existerat så hade vi haft en riktigt grym grafik och fysik. Och förmodligen mer folk som vill hålla på med spel och skriva riktigt häpnadsväckande storys. Och spelen på PC skulle säljas som bensin/diesel

http://www.youtube.com/watch?v=XgS67BwPfFY

Jag menar, inte bara grafiken är old på 360/PS3 utan AI och fysiken är fan bättre i No one Lives Forever.

mja, dream on, tro du verkligen majoriteten har den senaste hårdvaran etc? det finns ingen marknad för det

fast witcher 2 är väl ett bra exempel på ett exklusivt pc spel som pusha framåt, sålde väl rätt okej.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skriv svar