Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Inaktiv
Skrivet av 123seb:

Sänk priserna på spelen så kanske folk köper mer!!! än att ha priser som 599-699 , och även sluta göra konsol porteringar till pc så ska dom nog se folk köper deras produkter!

Vart tusan köper du PC-spel för 599-699kr/st?

Håll dig borta därifrån till varje pris.

Medlem

HaHa PC-nördar som lagt 15 000 på sin spelmaskin, som det inte kommer några spel till, eller spel som är konsolloptimerade. GE UPP!

Inaktiv
Skrivet av lynx:

Warpgun för i helvete. Har du inget bättre än att provocera på din fritid??? Är så jävla trött på dig och dina xbox och öl i soffan är bäst snacket hela tiden. Och dina ständiga kiddsen, grabbarna och småpojkarna. Vem fan är inte en jävla liten småpojk om man är 35 år och beter sig som en 12-15 åring på ett forum/kommentarssida. Om jag ska vara ärlig så skäms jag av dig. Du är pinsam!!

Du gör ju allt för att jävlas! Du kommer ALDRIG med något vettigt. Jag mår ta mig fan illa. Du drar ned stämningen så in i helvete i alla kommentarer till spel som handlar om datorspelens fram eller motgångar. När ska DU växa upp och ge vika?? Börja för fan visa att du är så pass gammal som du är. Jag menar 90-talister är fan mer mogna än va du är.

Vet ditt huvud vad handen gör?

Säga vad man vill om den där "WarpGun" men av det jag sett så är han knappast värre än folk som ständigt kommer med samma löjliga och nedlåtande kommentarer om konsolspelare och konsolspel i allmänhet. Det om något börjar bli jävligt tjatigt och jag har inte ens varit medlem särskilt länge.

Medlem

PC-spel för 599-699??? Dum i skallen eller?! PC-spel har LÄNGE varit BETYDLIGT billigare än till konsoll, 349 mot 599 är inte ovanligt. De har försökt med att hålla priserna nere men folk köper ändå mer till konsoll.
Att ingen piratkopierar till PC är ju bullshit, man vet ju själv hur fan folk höll på, 5% av alla köpte ju spelen...och av alla spel man testade köpte man något enstaka....
En jävligt bidragande anledning till varför folk inte vill lägga cash på pc-spel är för att "hem-pcn" har dött ut, föräldrar köper laptops, netbooks och paddor.
Kids vill kunna SPELA sina spel online, inte sitta och leta patchar, krångla med kraschande server-letar-program, laggande servrar, leta drivrutiner till grafikkortet och flytta .dll-filer för att motverka den oundvikliga bluescreenen p.g.a. en windows update som man inte skulle ha klickat för (tydligen).

På en konsoll startar du ditt spel, går in i multiplayer, väljer server och är igång. Ett COD-spel kan du dra igång på 5 minuter från att du sätter dig i soffan.

Sen kommer samma idioter som säger att pc är bäst för det blir så jävla snyggt och gnäller när spel som Crysis kommer, som BARA är snyggt. Då har man helt plötsligt insett att spelglädje är lite skoj att ha också....
Det är det vi som spelar konsoll numera har insett, att vi spelar för att snabbt komma igång, få en skön "slappe-stund" och koppla bort verkligheten och ha ett roligt spel, inte sitta på en kontorsstol och bli förbannad för att nån unge mördar mig hela tiden p.g.a. att han hade köpt en bättre mus för 1100 spänn eller en snabbare internetlina så att han kan börja banan tidigare...spel ska ge glädje, men i PC-världen ger det fan mer huvudbry och spilld tid på skitsaker.
DET är därför normala människor överger PC. PC duger för rollspel och strategi..det har de flesta insett

Medlem

Jag förstår de.
Ingen ide att lägga ner pengar på att skapa en produkt som de inte tror kommer bli lönsam. Det har inget med att vara girig det har med att man vill att företaget ska finnas kvar efteråt också.

Medlem

Jag som tänkte köpa spelet till PC, då blir det inget Ghost Recon för mig då


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Med andra ord ett sketet konsol lir. No loss.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

PC-spel för 599-699??? Dum i skallen eller?! PC-spel har LÄNGE varit BETYDLIGT billigare än till konsoll, 349 mot 599 är inte ovanligt. De har försökt med att hålla priserna nere men folk köper ändå mer till konsoll.
Att ingen piratkopierar till PC är ju bullshit, man vet ju själv hur fan folk höll på, 5% av alla köpte ju spelen...och av alla spel man testade köpte man något enstaka....
En jävligt bidragande anledning till varför folk inte vill lägga cash på pc-spel är för att "hem-pcn" har dött ut, föräldrar köper laptops, netbooks och paddor.
Kids vill kunna SPELA sina spel online, inte sitta och leta patchar, krångla med kraschande server-letar-program, laggande servrar, leta drivrutiner till grafikkortet och flytta .dll-filer för att motverka den oundvikliga bluescreenen p.g.a. en windows update som man inte skulle ha klickat för (tydligen).

På en konsoll startar du ditt spel, går in i multiplayer, väljer server och är igång. Ett COD-spel kan du dra igång på 5 minuter från att du sätter dig i soffan.

Sen kommer samma idioter som säger att pc är bäst för det blir så jävla snyggt och gnäller när spel som Crysis kommer, som BARA är snyggt. Då har man helt plötsligt insett att spelglädje är lite skoj att ha också....
Det är det vi som spelar konsoll numera har insett, att vi spelar för att snabbt komma igång, få en skön "slappe-stund" och koppla bort verkligheten och ha ett roligt spel, inte sitta på en kontorsstol och bli förbannad för att nån unge mördar mig hela tiden p.g.a. att han hade köpt en bättre mus för 1100 spänn eller en snabbare internetlina så att han kan börja banan tidigare...spel ska ge glädje, men i PC-världen ger det fan mer huvudbry och spilld tid på skitsaker.
DET är därför normala människor överger PC. PC duger för rollspel och strategi..det har de flesta insett

Din kunskap om PC och windows är skrämmande utdaterad. Dom flesta spel är faktiskt så snälla att dom säger "Du, det är en patch ute, vill du tanka och installera den?". Windows update är helt krångelfritt. Tar väl max 5 minuter att trycka på on knappen tills man är inne i ett spel på en modern dator, förutsatt att man inte misshandlar sin dator.

Medlem

"för vi vet att 95 procent av våra kunder kommer piratkopiera spelet."

95% av era kunder är i så fall inte era kunder...

Medlem

Det låter rimligt tycker jag. Om det hade varit ett bra businesscase att göra spelet till PC så hade de gjort det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

De borde satsa på att göra ett bra spel och så släppa det med pirtatkopieringsskydd som är upplevs som obesvärliga för den som betalar. Då blir det säkert lätt att piratkopiera. So be it. För vägen framåt kan knappast vara att behandla sina kunder som kriminella. Så släpp en produkt som gör att de som köper den blir glada (och inte känner sig behandlade som misstänkt kriminella) och sen räknar man på hur mycket pengar man fick in och sen gör man en utvärdering på huruvida det var värt besväret. Det finns inget konstruktivt med att tänka på vad pirater gör eller hur mycket de snor för.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc kidsen är väl glada så länge dom få lira cs .)

Sa 35-åringen som leker med konsoler


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

@red_laces Ja för fan.. nu måste man ju tanka Spexboxversionen. Inte för att jag har en Spexbox.. men något måste ju göras...


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Nu snyggar vi upp tonen i inläggen mina goda fragglar.
Huruvida en person är utvecklingsstörd avgörs inte av hur mycket konsol/pc han spelar.
Ett bra spel är bra, oavsett format, kärlek till alla, fred på jorden osv


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av WarpGuN:

pc kidsen är väl glada så länge dom få lira cs .)

Sa 35-åringen som leker med konsoler

det är ingen leksak, utan en underhållningsmaskin


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ingen förlust här. Hade varken tänkt köpa eller ladda ner till PC. Eller nån annan plattform för den delen...

Medlem

Haha, snopet när dom inser att marknaden inte är stor på konsol och dom helt enkelt avvecklar hela ubisoft. Dom har ju ingen marknad kvar. Gör man pissiga buggiga spel så får man lida för det sen kan man skylla på både det ena och det andra, och sen lägga en del av sin budget på att forcera.

Jag laddar alltid hem ubisoftspel innan jag köper dom för att jag inte vill ha en sketen produkt. Och jag kör piratversionen istället för att öppna den köpta versionen då piratversionen brukar fungera bättre.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

En bit av artikeln på kotaku. http://kotaku.com/5533615/another-view-of-video-game-piracy

"Why are PC games really losing sales?

While many game developers blame piracy for their decreasing PC game sales, it is clear that this is not the problem — relatively few gamers are pirates, and those that are would mostly not be able to afford games anyway.

However, it's easier for these developers to point their fingers at pirates than to face the real problem: that their games are not fun on PC. The games in question are usually designed for consoles, with the desktop port as an afterthought. This means they are not fun to play with a mouse and keyboard, and don't work well on PC hardware. Their field of view is designed to be viewed from a distant couch instead of a nearby monitor, and their gameplay is simplified to compensate for this tunnel vision.

Blizzard is one of the most successful game developers in the world, and it develops exclusively for desktop computers. Why do they succeed where everyone else fails? They create games that are designed from the beginning to work well with the mouse and keyboard, and with all kinds of desktop hardware. If developers spent more time improving their PC gaming experience, and less time complaining about piracy, we might see more successful PC games.

With the Humble Indie Bundle promotion we've seen that when we treat gamers as real people instead of criminals, they seem to respond in kind. Anyone can get all five DRM-free games for a single penny, and pirate them as much as they want — we have no way to find out or stop it. However, in just the first two days, we have over 40,000 contributions with an average of $8 each! Would we have seen this much support if the games were console ports that only worked when connected to a secure online DRM server? We'll never know for sure, but somehow I doubt it."

+1

Se på spel som tex. Starcraft 2 och Battlefield 3, hur har dessa titlar sålt, som utvecklats ORDENTLIGT för pc plattformen? Jo bra som fan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av NympH:
Skrivet av WarpGuN:

pc kidsen är väl glada så länge dom få lira cs .)

Sa 35-åringen som leker med konsoler

det är ingen leksak, utan en underhållningsmaskin

Same shit, different name coolboiii

Skriv svar