Nintendo: Att släppa Mario Kart 7 i år var livsviktigt

Robot
Nintendo: Att släppa Mario Kart 7 i år var livsviktigt

Kyoto-företaget berättar att de fick anstränga sig utöver det vanliga för att säkerställa att spelet släpps innan julruschen.

#mario-kart-7, #nintendo, #super-mario-3d-land, #nintendogs-cats, #retro-studios


Medlem
Nintendo: Att släppa Mario Kart 7 i år var livsviktigt

tror att skulle nintendo säga en dag att HEY vi släpper nu en helt ny och originell spelserie med saker du aldrig sett förut och helt mariofri så hade jag trillat av pinnen av häpnad


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

För sent Nintendo. Iaf när det gäller mig. Och Nintendo fortsätter med sina lönndyra konsoler, den här ggn med tillbehöret den andra analoga spaken Vad kostar en Wii med motion plus som Zelda kräver? Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Wii är den eller åtminstone var den dyraste konsolen. Hoppas fler folk ser igenom Nintendos lurendrejeri.

Medlem

Jag tycker om hur man ska bli förvånad att dom endast var 8 pers som planerade spelet. Måste vara jobbigt, då dom redan släppt 6 identiska spel utav serien, hur mycket behöver man planera än att packa om ett gammalt spel, göra lite nya banor, göra det till 3D o sen sälja?

Medlem

Wii motion plus är numera inbyggt i nya Wii Remotes. En Wii kostar några hundringar över tusenlappen.

Medlem

SJU?! Har dom gjort så många? Herregud. O_o

Medlem
Skrivet av Ankan:

SJU?! Har dom gjort så många? Herregud. O_o

hejsan Ankan! De har faktiskt gjort ännu fler.

Super Mario Kart
Mario Kart 64
Super Circuit
Double Dash
Mario Kart Wii
Mario Kart DS
Mario Kart 7

Och så åtminstone två arkadspel som de har gjort tillsammans med Namco, eller om nu Namco har gjort spelen helt själva. Sök på Mario Kart Arcade på youtube så ser du filmer på hela kabinettet.

Sedan fanns en liten LCD-klocka med ett spel som hette Super Mario Race också för länge sen, som en simpel game & watch-version av Super Mario Kart. Fast det ska nog inte ses som en officiell del i serien.

Det är alla Mario Kart-spel som jag känner till. I stort sett alla Nintendokonsoler har fått ett spel vardera. Förutom Virtual Boy. Och Game Boy. Och Game Boy Color. Super Circuit var det första portabla Mario Kart-spelet, kom 2001 till GB advance.

Jag sätter 1000 spänn på att det kommer ett Mario Kart till Wii U också. Förr eller senare.

1
Skriv svar