Ingen mineraljakt i Mass Effect 3?

Robot
Ingen mineraljakt i Mass Effect 3?

När en hel galax är i fullskaligt krig har du kanske bättre saker för dig än att leta rymdstenar, låter Bioware dig veta.

#mass-effect, #mass-effect-2, #mass-effect-3


Inaktiv
Ingen mineraljakt i Mass Effect 3?

Tack och lov för det. Hatade varenda sekund av det i 1:an och 2:an.

Medlem

Det var roligt de 3 första gångerna sen grät man varje gång man kände tvånget att skaffa sig mer mineraler.


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

Inaktiv

Thank god.
Orkade ändå inte spela igenom 2an, hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel.

Medlem

Kommer att sakna det......NOT!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej, det finns inga "godbitar" i flerspelardelen. ALLS.
Förstår inte för allt i världen varför de ska hammra på en jävla multiplayerkomponent på en av de bästa singleplayerserierna som går just nu.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det där med miniral search var lite lame ärligt talat, även om det blev lätt i slutändan.. kändes lite som en tråkig irriotationsmoment som endast drog ut på tiden i onödan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aquilalore:

Thank god.
Orkade ändå inte spela igenom 2an, hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel.

Vad snackar du om nu om jag får fråga?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

tyckte inte det var särskilt roligt i tvåan, men i ettan var det ju mer ett litet side-quest utan större betydelse som man kunde göra vid sidan om vilket jag tyckte var roligt...verkar bli ännu mer linjärt än tvåan.. :/ Synd då ettan är helt fantastisk..

Medlem

Äääääh va fan... ingen mineral hunt inget me3!
Först tog dom bort hiss resan och nu detta.. nej fy

Medlem

Tack


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det var ju bara waste of time, fast man var som tvungen att göra det för man behövde materialet xD

Medlem

Intressant "evolution" av gameplay den här spelserien har haft...
1:an Exploration and shit, kanske inte var det roligaste men hade stor potential att utvecklas till något intressant.
2:an Eh... derp förbättra saker låter jobbigt här är ett crappy minigame istället.
3:an Meh orkar inte vill bara göra Gears of War ju!

Medlem

Det tillförde aldrig någonting tycker jag. So... it's a win+win situation.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hur mycket får ni betalt för "Du har väl inte missat att samlarutgåvan innehåller bonusuppdrag?" egentligen?
Bara nyfiken.

Men det är ju gött att det inte kommer med den funktionen, gillade den aldrig ändå.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Bra, äntligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tyckte själv om det, gjorde att spelet räckte längre och att man fick lite annat att göra mellan uppdragen. Tycker inte om när allt ska göras så stelbent och hålla-i-handen-likt längre där man bara hoppar från uppdrag till uppdrag utan att få göra något annat.

Och dumpa multiplayer för ME, passar inte alls och gör att SPn blir sämre. Det finns nog med sketna MP-lir redan, fokusera på det som alltid gjort ME bra, dvs en kickass singleplayer-story.

Medlem
Medlem

Jag kommer sakna det, roligast var det i ettan när man mös runt med bilen!

Medlem

..Really commander?

Probing Uranus.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Intressant "evolution" av gameplay den här spelserien har haft...
1:an Exploration and shit, kanske inte var det roligaste men hade stor potential att utvecklas till något intressant.
2:an Eh... derp förbättra saker låter jobbigt här är ett crappy minigame istället.
3:an Meh orkar inte vill bara göra Gears of War ju!

Håller med. Bara för att det hade stora brister behöver man inte vara lat och ta bort det helt.

Man kunde tex involverat det i quests, samla (På riktigt, inte på en karta som i 2an) på dig dessa mineralerna så kan du förbättra något i din arsenal eller kanske skapa en artifakt som låser upp en uråldrig hemlighet. Gör det intressant.

Tom tog bort alla olika planeter för att dom inte orkade göra dom intressanta. Dom tog bort story för att dom inte orkade leva upp till Sovereign. Tom tar bort allt för att dom inte orkar förbättra. Snabba pengar går före.

Denna nyhet kan tyckas positiv vid första anblick, men den är så långt ifrån det man kan komma.

En bild säger mer än tusen ord.

http://i44.tinypic.com/hvcl8w.png


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

But I wanted to probe Uranus

Medlem

Nä, blir fan besviken om man inte kan leta mineraler. Tyckte det var allra bäst i 1:an när man kunde bränna runt med Makon...


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Aquilalore:

Thank god.
Orkade ändå inte spela igenom 2an, hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel.

Vad snackar du om nu om jag får fråga?

Spontant glad över att det kanske är borttaget..
Sen kom jag på att jag ändå inte orkade spela igenom det andra spelet i serien.

För att hålla mig till ämnet så vill jag minnas att de uttryckte något sånt här inför ME2 också.. att utforska planeterna skulle bort för att göra spelet mer underhållande. Bra att de lyssnar på kritik men det gick käpprätt åt fel håll vill jag påstå.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Sapiens:

Intressant "evolution" av gameplay den här spelserien har haft...
1:an Exploration and shit, kanske inte var det roligaste men hade stor potential att utvecklas till något intressant.
2:an Eh... derp förbättra saker låter jobbigt här är ett crappy minigame istället.
3:an Meh orkar inte vill bara göra Gears of War ju!

Håller med. Bara för att det hade stora brister behöver man inte vara lat och ta bort det helt.

Man kunde tex involverat det i quests, samla (På riktigt, inte på en karta som i 2an) på dig dessa mineralerna så kan du förbättra något i din arsenal eller kanske skapa en artifakt som låser upp en uråldrig hemlighet. Gör det intressant.

Tom tog bort alla olika planeter för att dom inte orkade göra dom intressanta. Dom tog bort story för att dom inte orkade leva upp till Sovereign. Tom tar bort allt för att dom inte orkar förbättra. Snabba pengar går före.

Denna nyhet kan tyckas positiv vid första anblick, men den är så långt ifrån det man kan komma.

En bild säger mer än tusen ord.

http://i44.tinypic.com/hvcl8w.png

Jag gillade tvåan mycket mer än ettan, än fast ettan var riktigt bra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Aquilalore:

Thank god.
Orkade ändå inte spela igenom 2an, hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel.

Vad snackar du om nu om jag får fråga?

Spontant glad över att det kanske är borttaget..
Sen kom jag på att jag ändå inte orkade spela igenom det andra spelet i serien.

För att hålla mig till ämnet så vill jag minnas att de uttryckte något sånt här inför ME2 också.. att utforska planeterna skulle bort för att göra spelet mer underhållande. Bra att de lyssnar på kritik men det gick käpprätt åt fel håll vill jag påstå.

Vad jag var nyfiken på var "hatar när de ska göra trilogier med innehåll till 1 spel." Det där jag inte riktigt fattar. Har det gjort tre spel som borde varit ett?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag vill samla mineraler


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Nej, det finns inga "godbitar" i flerspelardelen. ALLS.
Förstår inte för allt i världen varför de ska hammra på en jävla multiplayerkomponent på en av de bästa singleplayerserierna som går just nu.

Har du ens testat dess coop läge? Testade de på gamex och säger bara en sak, de är lätt en av de bästa coop spelen på länge. Så varför ska man inte lägga till en Multiplayerdel på en av de bästa sinleplayerspelen när de är som gjort för coop från allra första början.

Medlem
Medlem

Tack gode gud.

12
Skriv svar