Spelindustrin.se håller koll på spelindustrin
Läs vad som händer i branschen eller hitta ett jobb i den. Nyöppnad sajt håller koll på svenska spelföretag.
#syndicate, #just-cause-2, #battlefield-3, #minecraft, #magicka
man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång
Jag söker jobb nu sedan ett tag och erfarenhet är något dom starkt väljer efter... Dom vill man ska vara 20 år med civutbildning samt ha 5 års erfarenhet inom minst 5 olika områden :S Visst hör företag av sig även fast man är nyexad fast man märker att erfarenhet är vad dom går efter, tyvärr. Jag fick till&med höra på telefon att jag inte är så ung längre, 27 år med magisterutbildning, mhm... Skulle jag startat eget skulle jag säkerligen ha 85% nyexade studenter som anställda, samt någon veteran.
Tokiga tider det här
man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång
Jag söker jobb nu sedan ett tag och erfarenhet är något dom starkt väljer efter... Dom vill man ska vara 20 år med civutbildning samt ha 5 års erfarenhet inom minst 5 olika områden :S Visst hör företag av sig även fast man är nyexad fast man märker att erfarenhet är vad dom går efter, tyvärr. Jag fick till&med höra på telefon att jag inte är så ung längre, 27 år med magisterutbildning, mhm... Skulle jag startat eget skulle jag säkerligen ha 85% nyexade studenter som anställda, samt någon veteran.
Tokiga tider det här
så världen funkar idag, du ska ha fräsha betyg och en massa erfarenhet inom yrket xD bara kolla dom som blir kockar, där krävs det ofta en löjlig massa erfarenhet så dom som går hotell restaurang hamnar på kiosker för det mesta
always use the nubs for cover
Who watches the Spelindustrin.se?
Jag undrade vad annledningen till denna nyhet var, sen kollade jag här. Är det inte två klassiker som sitter där!
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Man lär sig knappt något alls i gymnasiet som kan behövas i yrkeslivet.
Jag läste 200p programmering i gymnasiet (A, B, C), och jag lärde mig mycket mer som självlärd på ett par månader än vad jag gjorde på den tiden jag spenderade i gymnasiet.
Den enda kursen jag hade någorlunda nytta av var Datorkommunikation.
Man lär sig knappt något alls i gymnasiet som kan behövas i yrkeslivet.
Jag läste 200p programmering i gymnasiet (A, B, C), och jag lärde mig mycket mer som självlärd på ett par månader än vad jag gjorde på den tiden jag spenderade i gymnasiet.
Den enda kursen jag hade någorlunda nytta av var Datorkommunikation.
Något säger mig att jag inte kommer få ut så mycket av min programmering C...
hejsanhejsanhejsan
Jag tror inte B4 blir så där "stort" som man tror, nu hade de nog flyt, man får nog skapa andra pangare och vidareutveckla.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego