Sista barriären riven – Skyrim invaderar Japan

Medlem
Skrivet av durktotten:

Japan är ett av många land som tror att de är bäst på allting. Självgodheten är på topp. Synd bara att ett sådant land har blivit hyllat så mycket. Det är väl knappast så att en självgod person, land, grupp fast i egots våld behöver mer hyllning, snarare mycket kritik så att de kommer ner på jorden. Bra nu äntligen att en stor tidning där visar på nytänkande. Kanske andra följer efter, eftersom jag tycker japansk spel är oerhört föråldrade och har varit de senaste 10 åren . Så vad en japansk tidning skriver om japanska spel är för mig helt ointressant, eftersom den inte ger för mig en ej objektiv synpunkt enligt mina erfarenheter. Likaså tänker jag naturligtvis när jag läser en svensk recension av ett svenskt spel. Då är det bättre att få ett annat lands recension av spelet.

En annan sak jag tänkte på är allt ältande om att gamla spel var så svåra och dagens spel så väldigt lätta. Jag tror inte det var så att de som programmerade spel på åttiotalet menade att göra spel väldigt svåra utan det berodde helt enkelt på tekniken. Den var värdelös jämfört med idag och för varje generation har spelen blivit lättare och mer användarvänliga. Kontrollen har blivit mer avancerad och det har gjort det mycket lättare att ha full kontroll på sin karaktär när man spelar. Likaså kameran och allt annat tekniskt. Så glöm allt enkelspårigt snack om att det var en medveten handlig från programmerarna att göra spelen svåra på den tiden, utan de gjorde helt enkelt vad de kunde av den då enkla tekniken jämfört med idag. Sedan att det finns spel som är otroligt svåra som t.ex. Demon Souls eller uppföljaren är en helt annan sak. Nu finns ju tekniken att göra extremt lättkontrollerade spel, så det är antingen en medveten handling att göra ett väldigt svårt spel idag eller att man helt enkelt inte behärskar tekniken.

DÖD ÅT FRANKRIKE!!! nä vänta, trodde du menade frankrike först


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Det var allt riktigt hemskt dåliga spel de gett högsta betyg, bortsett från Skyrim förstås som är det enda bra spelet i listan.
FF12, Bayonetta, Monster Hunter Tri har fått maxbetyg? Stort WTF på det.

Medlem

Japaner har ju alltid vart kär i vikingar, blir intressant att se hur mycke dom får sålt där borta. Kul för Bethesda!

Medlem
Skrivet av riktigninja:

hmm brudarna på framsidan av tidningen va ju fula.. undra om japaner inte tycker samma japanska tjejer är snygga som västerlänningar gillar .. *tänker*

Det är tre av tjejerna från AKB48, Japans största tjejgrupp för tillfället. Och faktiskt så tycker många japanska killar att utlänningar har dålig smak när det gäller kvinnor

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av riktigninja:

hmm brudarna på framsidan av tidningen va ju fula.. undra om japaner inte tycker samma japanska tjejer är snygga som västerlänningar gillar .. *tänker*

Det är tre av tjejerna från AKB48, Japans största tjejgrupp för tillfället. Och faktiskt så tycker många japanska killar att utlänningar har dålig smak när det gäller kvinnor

Ja många var de i alla fall. Föredrar SNSD (koreaner) över den gruppen (ganska många ruggugglor).

Medlem

Tycker detta betygssystemet ska införas på fler ställen.

Inaktiv
Skrivet av necrolock:

Tycker detta betygssystemet ska införas på fler ställen.

Det är ju bara att slå ihop tio recensioners normaliserade poäng.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Är väl ingen som tar Japan seriöst inom gaming? och att ge fullpott till Skyrim på en sån stor skala stämmer helt enkelt inte. Det är långt ifrån perfekt, underhållande och bra men fan inte perfekt. Men men låt Japanerna hållas bara anime fjompar och dylikt som bryr sig om japan ändå.

Inaktiv
Skrivet av durktotten:

Japan är ett av många land som tror att de är bäst på allting. Självgodheten är på topp. Synd bara att ett sådant land har blivit hyllat så mycket. Det är väl knappast så att en självgod person, land, grupp fast i egots våld behöver mer hyllning, snarare mycket kritik så att de kommer ner på jorden. Bra nu äntligen att en stor tidning där visar på nytänkande. Kanske andra följer efter, eftersom jag tycker japansk spel är oerhört föråldrade och har varit de senaste 10 åren . Så vad en japansk tidning skriver om japanska spel är för mig helt ointressant, eftersom den inte ger för mig en ej objektiv synpunkt enligt mina erfarenheter. Likaså tänker jag naturligtvis när jag läser en svensk recension av ett svenskt spel. Då är det bättre att få ett annat lands recension av spelet.

Japaner är väl om något ett av det mer givmildare folket. Skryter inte så värst och jobbar alltid hårt oavsett?

Inaktiv

Bra. Då kanske dom lär sig något om hur ett riktigt open world-rollspel ska se ut.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Kommentartrådar som den här får mig att fundera över varför jag läser FZ över huvud taget.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Kommentartrådar som den här får mig att fundera över varför jag läser FZ över huvud taget.

Ja, vad har folk emot Japan och japaner? Åk dit! Världens trevligaste land, tycker jag Deras game centers är roliga.

Kan flika in varför spel från väst har så svårt att ta sig in på den japanska marknaden. Det är absolut inte för att de tror att de är bäst själva som nån skrev.

Det är för att nästan ingen kan tillräckligt bra engelska för att kunna spela västerländska spel. Utan dubbning till japanska kommer man inte långt i Japan inom vare sig film- eller spelbranschen.

Medlem

Nu kanske vi får lite riktiga waifu mods till skyrim \o/

12
Skriv svar