Betatesta The Settlers Online

Medlem

Jag baserar inte det jag skrev ovan på enbart detta uttalande, jag baserar det på hur Ubisoft agerat mot sina kunder under flera år, hur de sagt att alla de som haft problem med deras Starforce bara snackat skit, att felet inte ligger hos Starforce utan att de bara är sura över att de nu inte kan spela deras spel gratis,

Nja du köper inte spelen, du hyr dom på obestämd tid, enligt deras fina licensavtal.

"Why’, you ask? Senior producer Sebastien Arnoult has the answers. Or at least, some answers. “When we started Ghost Recon Online we were thinking about Ghost Recon: Future Solider; having something ported in the classical way without any deep development, because we know that 95 per cent of our consumers will pirate the game.” Sigh."

http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/24/piracy-stops-ghost...

Det är knappast en slump att två stycken personer på två stycken utvecklings studios säger i stort sett samma sak, dessa två repressenterar företaget, således kunde det lika gärna ha varit Ubisofts vd som sagt det. För mig spelar det dock ingen roll vad denne vd tycker, som köpare känner jag mig förolämpad och ångrar som sagt var att jag köpt något från dom överhuvudtaget. Och som sagt, detta baserar jag på allt jag läst och allt jag själv upplevt som Ubisofts kund. Starforce har jag själv haft en hel del problem med och jag misstänker att det är tack vare den min ena dvd spelare till datorn inte funkar så bra längre (läs på forum vad som skedde med gamla läsare, läs sedan Ubisofts skrattrende påståenden att folk bara hittade på).

När det gäller hårdvara som datorer och konsoler så innebär inte "har jag inte själv upplevt" att det inte stämmer, det finns många faktorer som påverkar och därför upplever vissa det med andra inte råkar ut för det alls.

12
Skriv svar