Battlefield 3-motorn används i Army of Four?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Grumbledock:

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att hurra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor,

Kan nån tala om för mig vad mr positiv svamlar om?
Hur kan nåt verka snyggt? Ser det snyggt ut ÄR det väll snyggt även om man använder knep och genvägar för att få det så.
Med grafik i absoluta toppskiktet även på medium på mitt "gamla" 5850 kort.. din gök

Tror mest han vill gnälla på PC som vanligt.

Skrivet av Grumbledock:

Urk, vad hände med den tiden då spelutvecklare satsade på ra spel och spelare köpte spel som var ra, inte de som var kända?
Vad hände med tiden då folk vågade ha en egen åsikt och inte bara gilla saker som är populära, tiden då stora, kända IP fick dåliga betyg om spelet var dåligt?
Vad hände med tiden då en uppföljare ska erbjuda mer än föregångarna inte mindre (Battlefail 3), men s¨klart släng in snygga ljuseffekter och säg "det är snyggt, alltså är det bra, känd IP!!!!"så lurar du nog 90% av dagens gamers, speciellt på PC, casuals hela bunten som ara bryr sig om märken och grafik inte innehåll.

Höll med tills du började basha PC igen, det fick mig att dra på smilbanden, om någonting är det väl årliga COD och liknande idisslande serier som säljer otroligt mycket på sitt namn år efter år på konsolerna. Men jag använder inte uttrycken "hardcore" och "casual" - det verkar som alla har en egen definition på dom i vilket fall som.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Grumbledock:

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att hurra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor,

Kan nån tala om för mig vad mr positiv svamlar om?
Hur kan nåt verka snyggt? Ser det snyggt ut ÄR det väll snyggt även om man använder knep och genvägar för att få det så.
Med grafik i absoluta toppskiktet även på medium på mitt "gamla" 5850 kort.. din gök

Förutom att grafiken i topp skick på medium spelar ingen roll när det vägrar stiga över 30+ fps med ett GTX 560 OC när man har en vägg framför sig.

Skitsamma hur snyggt spelet är dock. Spelmotorn är kass rentav. Saker från version 1-1.5 som communityn har märkt och klagat över finns kvar i version 2. Så jävla dålig är motorn.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Har ett Geforce gtx 560 kör lätt på över 30+ i fps på Bf3, så vet inte vad du gjort för fel med din dator..

Medlem

Kan förstå att det det gör detta men samtidigt så förkortar det utvecklingstiden istället för att skriva en ny motor, vilket är tidskrävande och mycket svårt eller allmänt dyrt att köpa licenser för en annan.

Medlem

But will it blend?

12
Skriv svar