Notch slutar som lead designer för Minecraft

Robot
Notch slutar som lead designer för Minecraft

Från och med nu är det inte längre Markus "Notch" Persson som har sista ordet gällande Minecraft. Han har istället låtit en medarbetare tagit över chefsrollen för indie-succén.


Medlem
Notch slutar som lead designer för Minecraft

Jaha där ser man men jag stör mig ändå inte så mycket jag spelar iaf inte Minecraft :V

Medlem

Jeb gör ett bra jobb så jag ser inte detta som något dåligt alls! Notch och Jeb är fortfarande nära vänner så lär inte gå åt skogen.

Medlem

JeB_ gör väll redan mer på Minecraft ändå så.

Medlem
Medlem

Ja han har ju tillräckligt med deg för att leva flott livet ut så det är väl inte konstigt att han är den förste som packar väskorna när skutan läcker

Medlem

Tack gode gud för det. Nu kanske vi får lite uppdateringar

Medlem
Skrivet av bice:

Ja han har ju tillräckligt med deg för att leva flott livet ut så det är väl inte konstigt att han är den förste som packar väskorna när skutan läcker

På vilket sätt läcker skutan?

Medlem

Jag har allt förtroende för Jeb, och jag tror Notch vill jobba mer på Scrolls nu när Minecraft är färdigt, så detta var nog ett klokt beslut.

Medlem

Bara Jens klipper o rakar sig så gör han nog ett bra jobb!

WIN!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Detta otroligt fula spel dör nog ut snart


signatur

AYY LMAO

Medlem

Minecraft är inte fult, det har en egen stil.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Detta otroligt fula spel dör nog ut snart

Baita lagom

Medlem

Det här spelet äger alla andra spel

Medlem

Bra, Notch är en lat, bortskämd och pompös nolla som inte gör annat än stjäl moddar och tar credit för dem. Hoppas Jeb faktiskt kan göra några rejäla framsteg på spelet, dvs rensa ut alla buggar och fixa nätkoden istället för att lägga till värdelösa features som ingen vill ha *host* snömän *host*

Nu kommer säkert inte Minecraft se ut som det gör nu?

Skrivet av Mistarfajlip:

Bra, Notch är en lat, bortskämd och pompös nolla som inte gör annat än stjäl moddar och tar credit för dem. Hoppas Jeb faktiskt kan göra några rejäla framsteg på spelet, dvs rensa ut alla buggar och fixa nätkoden istället för att lägga till värdelösa features som ingen vill ha *host* snömän *host*

1. Han kodar nästan hela jävla tiden?
2. Han ger credits till dem som gjort moddar, det är ej att stjäla. Det är enklare för dem som inte vill hålla på och tanka hem och dryga med installeringen av moddar?
3. Snömän är ju KING!

Bara för att du är en Anti-Minecraft. Låter mer som att du vill att spelet ska likna andra spel? Denna spel-stil är ensam i dags-läget.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Detta otroligt fula spel dör nog ut snart

Oh no. Detta kommer leva ett bra tag till serru.

Yes, btw. Tycker han gör ett bättre jobb än notch tbh, helt rätt! (även om Notch är en riktig skön snubbe!)

Medlem

Jag antar att det mest är buggfixar kvar nu när det nått fullversion, så det är väl i princip klart ändå.

Skrivet av Haziza:

Detta otroligt fula spel dör nog ut snart

Trololol.

Medlem

varför slösa tid på att säga något alls om man inte gillar minecraft, är enda syftet att sprida negativitet så bör man hålla käften från början. ingen tvingas att spela, eller att bygga snögubbar för den delen.


signatur

//monster

Medlem

Gillar minecraft och har inget emot grafiken men vore det inte coolt med en mod/nytt spel med samma gameplay men med riktigt snygg grafik. Jag tror det skulle hjälpa inlevelsen och sånt men det vore nog jävligt svårt att göra.

Medlem

I used to lead the Minecraft project, but then I took an arrow to the knee.

Skrivet av jacke910:

Minecraft är inte fult, det har en egen stil.

Skit snack, minecraft är rätt och slätt, fult.

Medlem
Skrivet av Scarth:

I used to lead the Minecraft project, but then I took an arrow to the knee.

Hahaha! <3

Undras om herr Jens kommer "step it up a notch".

Skrivet av Juel91:

Gillar minecraft och har inget emot grafiken men vore det inte coolt med en mod/nytt spel med samma gameplay men med riktigt snygg grafik. Jag tror det skulle hjälpa inlevelsen och sånt men det vore nog jävligt svårt att göra.

Lycka till att få en dator som pallar Minecraft med denna enorma värld med ungefär 2x mycket bättre grafik.

Skrivet av Sebastian Lind:

Undras om herr Jens kommer "step it up a notch".

*Chirrp...Chirrp...Chirrp*


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Killen lever min dröm även om jag inte spelar minecraft så är jag avis av hur väl han lyckats... Inte många som får jobba med sina sanna drömmar och bli stenrik på det

Medlem
Skrivet av Bangatune:
Skrivet av Scarth:

I used to lead the Minecraft project, but then I took an arrow to the knee.

Hahaha! <3

haha that one made me laugh!

123
Skriv svar