"Skyrims PS3-problem kan ta lång tid att lösa"

Robot
"Skyrims PS3-problem kan ta lång tid att lösa"

Fallout: New Vegas-utvecklaren Joshua Sawyer tror PS3-lagget beror på djupa problem i spelmotorn och att det kan ta "lång tid att lösa" – Bethesda förnekar.

#fallout-new-vegas, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Inaktiv
"Skyrims PS3-problem kan ta lång tid att lösa"

Konsol var ju den bästa plattformen att utveckla för.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Konsol var ju den bästa plattformen att utveckla för.

Så du tror att detta var väntat eller planerat? Låter nästan lite så.

Hoppas det löser för de. Synd när det ska krångla och ha sig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Snygg särskrivning i bilden! Tycker synd om PS3-spelarna dock, måste vara skittrist att vara tvungen att göra ny karaktär efter ett tag.

Medlem

Och jag som trodde att PC versionen var buggig nog.

Medlem

Skitsnack att han inte jobbade på Skyrim-motorn. Det är samma motor i grund och botten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Konsol var ju den bästa plattformen att utveckla för.

Hjälper inte om utvecklarna inte vet vad de håller på med.

Medlem

"PC ÄR SÅ KRÅNGLIGT OCH SVÅR ATT UTVECKLA SPEL TILL FÖR DET BLIR BARA PROBLEM!"
LOLOLOLOLOOLOLOLOLLOLOLOLOOL
Sug min feta drule Bethesda.

Jag vet inte mycket om Bethesda, men alla spel jag spelat från dem är grymt tråkiga. Det jag läst och hört om/från Bethesda tycker jag bara låter mer och mer som idiotiska utvecklare som borde träna upp hjärnan lite... eller vad säger jag? MYCKET.

Skrivet av Nomz:

"PC ÄR SÅ KRÅNGLIGT OCH SVÅR ATT UTVECKLA SPEL TILL FÖR DET BLIR BARA PROBLEM!"
LOLOLOLOLOOLOLOLOLLOLOLOLOOL
Sug min feta drule Bethesda.

Det ÄR svårt att utveckla till PC... det ska vara kompatibelt med JÄVLA MASSA hårdvaror vettu... sen drivrutiner också? Programmera själv då om du ska verka som en P12 som tror att man gör spel på bara ett klick som vem som helt kan göra. Det håller jag faktiskt med om när det gäller Bethesda.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Nomz:

"PC ÄR SÅ KRÅNGLIGT OCH SVÅR ATT UTVECKLA SPEL TILL FÖR DET BLIR BARA PROBLEM!"
LOLOLOLOLOOLOLOLOLLOLOLOLOOL
Sug min feta drule Bethesda.

Det ÄR svårt att utveckla till PC... det ska vara kompatibelt med JÄVLA MASSA hårdvaror vettu... sen drivrutiner också? Programmera själv då om du ska verka som en P12 som tror att man gör spel på bara ett klick som vem som helt kan göra. Det håller jag faktiskt med om när det gäller Bethesda.

Men nu är det PS3 som har de största problemen. Han syftar till när Bethesda sa att det var krångligt att utveckla till PC. Ändå verkar Bethesda ha större svårigheter att utveckla till PS3. Capisce?

Medlem

Lustigt att Joshua kommenterar om nya motorn när han inte ens har arbetat vid den(?), Bethesda förklarade redan innan spelet släpptes att motorn är omskriven.

Efter den senaste PS3-patchen så tycker jag att det fungerar alldeles utmärkt, enda hack/lagg jag upplever är när den laddar in områden emellanåt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Ken Kutaragi gömde nog en liten glitch-gremlin inne i PS3:ans hårdvaruarkitektur när han designade den, minsann!

Medlem

PS3 är sånt sorgenbarn, allt skräp med problem samlas där. Fallout 3, BF3, Skyrim, Bayonetta o s v, o s v.

Det finns många bra spel också men fan alltså att det ska behöva vara såhär


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Dom får skylla sig själv när dom spinner vidare på Gamebryo!

Medlem

De kan ju spara kapacitet genom att inaktivera skuggorna, som verkligen ser för fittiga ut på PS3; kantigare än Pong och flimrar värre än en epileptikers mardröm.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag hade haft förståelse om inte tidigare Bethesda-titlar led av samma bekymmer. Ska dom komma och säga att det är så jävla fint och bra att utveckla till konsol i jämförelse med PC och sen inte kunna spela igenom hela spelet utan att det blir sånt här gorm, IGEN? Dåligt, oavsett om det är Sony eller Bethesda, bara dåligt.

Medlem

Kan ju vara skönt att få sova 30 dagar i spelet, och vakna upp i en felfri värld!


signatur

Meep!

Medlem

Trodde PS3 var lätt att utveckla till eller nä, det var ju 360n. Nåja väljer ändå PC framför konsol, inte haft några större problem där med Skyrim. Så konsoler kan ta och hoppa ner i ett mörkt hål så vi kan få lite mer avancerade spel och inte den skiten vi får idag tack vare dessa konsoler!

Jag tycker det är synd för alla fans som väntat åratal, sedan händer något sådant. Det är inte acceptabelt; alla som berörs av felet bör få ett gratis DLC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan vara "djupt" men om dom haft bra rutiner vid implementeringen borde det inte vara några större problem att hitta problemet.
Frågan är om en "project director- och lead designer" har koll på hur kodbasen är utformad...
*skeptisk*

Medlem

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Jag gillade den "helt apropå"-kommentaren Ja, demokrati funkade ju en gång i Grekland med, sedan hände något, människan blev modern och tappade hjärnan på vägen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Hampus, don't act the fool.

Det monetära systemet = / = kapitalism.

Fraktionella reserver (främst), deregulationer, derivathandel, korrupt och inkompetent politik (vilket inte är ett ekonomiskt system), korrupta rating agencies och förenandet av deposit banking och investment banking utgör de huvudsakliga rötterna till problemet i den finansiella krisen. Definera gärna också vilken skola av kapitalism, i vilken politisk konfiguration, du menade när du gjorde den här analysen.

Vi har inte Euron, vi tar inga nödlån och vi har inte kravaller på våra gator. Ändå ser vår statsskuld ut såhär: [http://www.statsskuld.com/]

(Baseras på den enligt Riksgälden aktuella statsskulden 2011-10-31 som uppgick till 1012240000000 SEK, samt Riksgäldens prognos att statsskulden kommer uppgå till 1061000000000 SEK i slutet av 2012.)

Föreslå något annat som fungerar bättre än handel (nej, inte nödvändigtvis anarkokapitalism), utan om och men, och vinn en termos.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Hampus, don't act the fool.

Det monetära systemet = / = kapitalism.

Fraktionella reserver (främst), deregulationer, derivathandel, korrupt och inkompetent politik (vilket inte är ett ekonomiskt system), korrupta rating agencies och förenandet av deposit banking och investment banking utgör de huvudsakliga rötterna till problemet i den finansiella krisen. Definera gärna också vilken skola av kapitalism, i vilken politisk konfiguration, du menade när du gjorde den här analysen.

Föreslå något annat som fungerar bättre än handel (nej, inte nödvändigtvis anarkokapitalism), utan om och men, och vinn en termos.

Jag tror faktiskt inte nämnvärt mycket på rätt och fel, gott och ont, men det är sannerligen roligt att kasta ut lite tankar och se vad som händer.

Jag har inget emot kapitalism i sig Men så länge liv är inblandat så kan allting bli en salig oröra.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Jag gillade den "helt apropå"-kommentaren Ja, demokrati funkade ju en gång i Grekland med, sedan hände något, människan blev modern och tappade hjärnan på vägen.

Eller, människan blev bekväm och lät hjärnan släpa efter?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Hampus, don't act the fool.

Det monetära systemet = / = kapitalism.

Fraktionella reserver (främst), deregulationer, derivathandel, korrupt och inkompetent politik (vilket inte är ett ekonomiskt system), korrupta rating agencies och förenandet av deposit banking och investment banking utgör de huvudsakliga rötterna till problemet i den finansiella krisen. Definera gärna också vilken skola av kapitalism, i vilken politisk konfiguration, du menade när du gjorde den här analysen.

Föreslå något annat som fungerar bättre än handel (nej, inte nödvändigtvis anarkokapitalism), utan om och men, och vinn en termos.

Jag tror faktiskt inte nämnvärt mycket på rätt och fel, gott och ont, men det är sannerligen roligt att kasta ut lite tankar och se vad som händer.

Jag har inget emot kapitalism i sig Men så länge liv är inblandat så kan allting bli en salig oröra.

Redigerade så mycket att du hann svara innan jag redigerat klart

Jag tycker inte jag gjorde några direkta anspelningar på vare sig gott eller ont eller rätt eller fel i det jag sa. Jag kan för övrigt också påpeka att jag inte tror mig ha någon särskild moralisk eller faktuell överlägsenhet.

Kasta ut tankar är nice. I och med att de också är just utkast så blir de briljanta ibland, och ibland mindre genomtänkta.

Jag har en del gåsar att plocka med kapitalismen. Jag tycker inte att det är ett glorious system och som det implementerats idag i stora delar av världen är det del av en generell social-politik-ekonomisk (aka samhällelig) problemstruktur. Men glåpar man ur sig i en mening att kapitalism funkade ju bra på pappret så behöver man inte sträcka sig långt för att börja lista de röda diktaturer runt om i världen som slaktat miljoner människor etc ad naseum. Jag tycker inte heller att "kapitalism" och "marxism" är vare sig egentliga motpoler, eller de enda alternativen som finns, eller heller vare sig helt utdaterade eller särskilt fullkomliga alls.

Liv tenderar att ställa till en oröra, ja. Faktum är att både röra och ordning uppstår naturligt i kosmos pga en beskriven men inte förstådd mekanism. Kaosteori i ett nötskal.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Hampus, don't act the fool.

Det monetära systemet = / = kapitalism.

Fraktionella reserver (främst), deregulationer, derivathandel, korrupt och inkompetent politik (vilket inte är ett ekonomiskt system), korrupta rating agencies och förenandet av deposit banking och investment banking utgör de huvudsakliga rötterna till problemet i den finansiella krisen. Definera gärna också vilken skola av kapitalism, i vilken politisk konfiguration, du menade när du gjorde den här analysen.

Föreslå något annat som fungerar bättre än handel (nej, inte nödvändigtvis anarkokapitalism), utan om och men, och vinn en termos.

Jag tror faktiskt inte nämnvärt mycket på rätt och fel, gott och ont, men det är sannerligen roligt att kasta ut lite tankar och se vad som händer.

Jag har inget emot kapitalism i sig Men så länge liv är inblandat så kan allting bli en salig oröra.

Redigerade så mycket att du hann svara innan jag redigerat klart

Jag tycker inte jag gjorde några direkta anspelningar på vare sig gott eller ont eller rätt eller fel i det jag sa. Jag kan för övrigt också påpeka att jag inte tror mig ha någon särskild moralisk eller faktuell överlägsenhet.

Kasta ut tankar är nice. I och med att de också är just utkast så blir de briljanta ibland, och ibland mindre genomtänkta.

Jag har en del gåsar att plocka med kapitalismen. Jag tycker inte att det är ett glorious system och som det implementerats idag i stora delar av världen är det del av en generell social-politik-ekonomisk (aka samhällelig) problemstruktur. Men glåpar man ur sig i en mening att kapitalism funkade ju bra på pappret så behöver man inte sträcka sig långt för att börja lista de röda diktaturer runt om i världen som slaktat miljoner människor etc ad naseum. Jag tycker inte heller att "kapitalism" och "marxism" är vare sig egentliga motpoler, eller de enda alternativen som finns, eller heller vare sig helt utdaterade eller särskilt fullkomliga alls.

Liv tenderar att ställa till en oröra, ja. Faktum är att både röra och ordning uppstår naturligt i kosmos pga en beskriven men inte förstådd mekanism. Kaosteori i ett nötskal.

Hah, jag uppskattar din välsvarvade svar samt resonemang. Jag tänker mig också att det är lätt att läsa in mer i det folk skriver än man tror. Exempelvis, om jag påpekar att jag studerar till socionom, eller än mer om jag sagt det i samma mening som när jag hävde ur mig ett bajsindränkt "Kapitalism" i ursprungsinlägget, hade jag säkerligen framstått som högst vänstervriden.

Om folk kommer med genomtänkta mothugg mot utkasten, kanske de får folk som faktiskt kallt resonerar att "någonting är skit och därmed pasta" att tänka i lite fler banor. Som sagt, tack för de utbroderade inläggen. Ser fram emot svar på framtida tankeutkast


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Så en kille säger att problemen är stora och inte kommer lösas på ett tag.
Bethesda säger att de problemen han pratar om är lösta för längesen, men kan fortfarande inte släppa en patch som fixar ett spel som personer betalat fullpris för? Kanske dags att ge dem pengarna tillbaka?

Företagen lurar konsumenter på löpande band, men konsumenterna är för upptagna med att tjaffsa om vilken plattform som är bäst (seriöst, vem bryr sig?) för att se hur de pissas på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Harpa:

Egentligen är buggarna inte så olika alla andra system vi människor mer eller mindre omedvetet implementerar i diverse konstruktioner. Jag menar, kapitalism funkade så jävla bra på papperet. Grekland också.

Hampus, don't act the fool.

Det monetära systemet = / = kapitalism.

Fraktionella reserver (främst), deregulationer, derivathandel, korrupt och inkompetent politik (vilket inte är ett ekonomiskt system), korrupta rating agencies och förenandet av deposit banking och investment banking utgör de huvudsakliga rötterna till problemet i den finansiella krisen. Definera gärna också vilken skola av kapitalism, i vilken politisk konfiguration, du menade när du gjorde den här analysen.

Föreslå något annat som fungerar bättre än handel (nej, inte nödvändigtvis anarkokapitalism), utan om och men, och vinn en termos.

Jag tror faktiskt inte nämnvärt mycket på rätt och fel, gott och ont, men det är sannerligen roligt att kasta ut lite tankar och se vad som händer.

Jag har inget emot kapitalism i sig Men så länge liv är inblandat så kan allting bli en salig oröra.

Redigerade så mycket att du hann svara innan jag redigerat klart

Jag tycker inte jag gjorde några direkta anspelningar på vare sig gott eller ont eller rätt eller fel i det jag sa. Jag kan för övrigt också påpeka att jag inte tror mig ha någon särskild moralisk eller faktuell överlägsenhet.

Kasta ut tankar är nice. I och med att de också är just utkast så blir de briljanta ibland, och ibland mindre genomtänkta.

Jag har en del gåsar att plocka med kapitalismen. Jag tycker inte att det är ett glorious system och som det implementerats idag i stora delar av världen är det del av en generell social-politik-ekonomisk (aka samhällelig) problemstruktur. Men glåpar man ur sig i en mening att kapitalism funkade ju bra på pappret så behöver man inte sträcka sig långt för att börja lista de röda diktaturer runt om i världen som slaktat miljoner människor etc ad naseum. Jag tycker inte heller att "kapitalism" och "marxism" är vare sig egentliga motpoler, eller de enda alternativen som finns, eller heller vare sig helt utdaterade eller särskilt fullkomliga alls.

Liv tenderar att ställa till en oröra, ja. Faktum är att både röra och ordning uppstår naturligt i kosmos pga en beskriven men inte förstådd mekanism. Kaosteori i ett nötskal.

Hah, jag uppskattar din välsvarvade svar samt resonemang. Jag tänker mig också att det är lätt att läsa in mer i det folk skriver än man tror. Exempelvis, om jag påpekar att jag studerar till socionom, eller än mer om jag sagt det i samma mening som när jag hävde ur mig ett bajsindränkt "Kapitalism" i ursprungsinlägget, hade jag säkerligen framstått som högst vänstervriden.

Om folk kommer med genomtänkta mothugg mot utkasten, kanske de får folk som faktiskt kallt resonerar att "någonting är skit och därmed pasta" att tänka i lite fler banor. Som sagt, tack för de utbroderade inläggen. Ser fram emot svar på framtida tankeutkast

Chaos..? Du menar såna därninga som jag hugger med min yxa i Warhammer?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar