Hjälp med Logitech G27!

Medlem
Hjälp med Logitech G27!

Undrar om någon råkat ut för det här problemet eller har en lösning.

Köpte en Logitech G27 Racingratt för några månader sen, allting fungerade perfekt. Tills förra veckan, då jag formaterade min dator. Steam har jag på en annan HD än Windows så blev inte av med spelen. Men när jag installerade ratten igen så fungerade den inte till något racingspel längre. Jag tog då bort samtliga spel från Steam och laddade ner dem igen.

Ratten fungerar då på F1 2011 men inte på Dirt 3 eller på F1 2010, trots ominstallation av både ratt och spel. Drivrutinerna är de senaste och har varit hela tiden. Det verkar inte som att ratten bygger speldatabasen tillräckligt väl men jag hittar ingenstans att lägga till något manuellt och det verkar inte finnas någon tråd om det heller när man googlar.

Om någon hade en förklaring eller lösning vore jag väldigt tacksam!

Edit: Kan nämna att ratten reagerar i installationsprogrammet och att datorn klart hittar ratten. Den styr emot i Windows men blir "slapp" i Dirt 3 och F1 2010.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Hm, låter ju helt klart skumt. Inte så att den behöver någon Windows update som du ännu inte installerat? Typ en .net-uppdatering eller annat jox?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar