Grafik i vissa spel jävlas!

Medlem
Grafik i vissa spel jävlas!

Vet inte vilket forum som jag ska posta det så lägger tråden här så länge. Har haft detta problem med 2 spel nu, Risen och Dragon Age: Origin. Problemet är det att vid vissa tillfällen så börjar typ färgerna i texturer och liknanade "flyga" iväg, att visa områden blir helt svara, ibland att en massa olika färger drar ut sig över hela skärmen så man ser ingenting, vad kan detta bero på ? är det något med grafikrutinerna( har de nyaste av nvidia), kan det vara att något blir för varmt i datorn ? Svar skulle uppskattas som f*n

Medlem

Jag tror att grafikkortet är lite överhettat så att det flippar ut på det där viset. Kanske dags att se över fläktarna i datorn

Medlem

Kylningsproblem är en vanlig orsak. Jag skulle se över det först och främst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Låter som ett spöke, de brukar hålla på med sånt.

Medlem

Tack, för svaren, håller på och pillar med det nu. Lagt till två fläkar för luftgenomströmining och så. Får se hur det blir, återkommer!

Medlem

Att lägga in fläktar utan att veta om det är problemet är väl lite sådär, va? Ladda hem RivaTuner eller Speedfan och kolla temperaturen.

Medlem

Lägger man in fläktar och problemet upphör så har man löst problemet. Mig veterligen finns det inga temperatur-sensorer på grafikkortens minnen, så att försöka kolla temperaturen med Speedfan är omöjligt

Medlem

Jag la in två fläktar och det gjorde nog susen, för nu har jag inga problem längre med grafiken

1
Skriv svar