GOTY 2012, plats 4

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, plats 4

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under tio dagar kommer jag presentera ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS
6. The Last Story
5. Tomb Raider

Plats 4, Resident Evil: Revelations
När jag testade Resident Evil: Revelations i somras kände jag oväntade saker, spännande saker. Som: 3DS är en cool konsol. Och att: 3DS och myspysskräck är en skön mix. Ja, man kan säga mycket om de gamla survival horror-klassikerna till PS1, men särskilt läskiga är de inte. Däremot vaggas man in i en skön hjärnätade, zombiestönande stämning som är obetalbar. En sådan förnimmelse fick jag. Och Jill Valentine är fortfarande en hjältinna som lyckas med konststycket att fatta högst tvivelaktiga beslut samtidigt som hon är sexig, klipsk och likeable.

[ia=480662; large]
"3DS... it's alive!"

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
GOTY 2012, plats 4

"Ja, man kan säga mycket om de gamla survival horror-klassikerna till PS1, men särskilt läskiga är de inte."
HERESY!
J/k, men min åsikt skiljer sig lite på den fronten iaf
2:an skrämde mig lite sådär, 3:an fick mig hoppa till ordentligt varje gång Nemesis dök upp och 1:an har jag inte spelat PS1-versionen utav, utan bara GC-remaken som jag än idag tycker är otroligt läskigt, mestadels tack vare Crimson Heads och Lisa Trevor och ingen av dem fanns med i orginalet.

Tycker fortfarande att det är ett tråkigt beslut att ha skräckspel på en liten portabel skärm, men jag ska erkänna att jag har börjat känna mig mer sugen på Revelations.

Redaktör
Ponny

Om jag jämför med Forbidden Siren, Silent Hill och (gud förbjude) Amnesia så ligger Resi-spelen skräckmässigt i lä. Men jag tycker fortfarande de är bättre spel.

Fast ja, Nemesis hade den där jobbiga ovanan att hoppa genom en särskild vägg som jag aldrig tycks värja mig mot.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tänk om man om stötte på Nemesis i... 3D!? Då hoppar han ut genom skärmen istället

1
Skriv svar