Battlefield 3: Back to Karkand

Medlem

Tycker EA online strular som fan på PS3. Typ varannan gång går det inte att spel för att det inte går att connecta till EA online. Likadant ikväll - gav upp efter en halvtimmas försök...

Allt är prisvärt om man gillar det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Javas:

Mats, hur fungerade spelet prestandamässigt? Kraschar det fortfarande när man använder de flesta Geforce korten? Det är det enda jag vill veta om det här expansionspaketet, men ingen recension vill ens nämna det :/

Kommer jag bara slösa min tid om jag ominstallerar skräpet eller kommer jag kunna spela utan krasch, krasch, krasch, battlelog dc, krasch osv?

Sitter på ett gtx 560 ti och med nyare drivrutiner och efter den senaste patchen så är 99% av alla crasher borta för mig.

Redaktör
Skrivet av HeadlessChild:

REALLY!?

En recension på ett DLC.... Satan vad ni horar er till DICE/FZ-Fanboys.
Trodde det räckte med att "hypa" varje liten detalj som nämdes om Battlefield inför releasen.

Vi har recenserat DLC förut, t.ex. till Alan Wake som ges ut av Microsoft.

Sen tycker jag du ska välja dina ord mer omsorgsfullt. Vi skriver om sånt som majoriteten av våra besökare vill läsa om, det gör oss inte mer prostituerade än valfri matvaruhandlare som pushar lite extra för en vara som lockar kunder till butiken. Och jag ser faktiskt ingen anledning till att vi ska behöva ta såna förolämpningar bara för att du är missnöjd med vad vi recenserar. Skärpning, tack.


signatur
Medlem

Några timmar med expansionen nu och det är precis som jag väntat mig.
Samma grötiga röra som är BF3 infinner sig även här, det som många upplever som "problem" sitter i spelet och inte i kartorna.
Trots att jag spelat oräkneliga timmar på Karkand och Oman så har jag svårt att lokalisera riktigt vart jag är när jag spelar dem i BF3. Spelet är en enda röra av ögongodis och ett evigt jävla exploderande. För mycket fordon, och av nån anledning känns banorna mycket mer klastrofobiska än i föregångaren. Medans man i BF2 ofta hade en klar insikt i vart den huvudsakliga "frontlinjen" gick så känns det i BF3 som att striderna pågår runtomkring en precis hela matchen igenom...

Jag är inte besviken, detta är ungefär som jag hade förväntat. Men synd är det att även BF3 blev smittat av den mainstreamvåg som dragit över spelvärlden.

Hur som helst, BF3 gör sig fortfarande bäst på Kharg och caspian, Back 2 Karkand banorna lär inte bli något jag vistas på nå vidare framöver.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Wartex:

BF3 skulle få 4 av 5 av mig om det inte hade använt battlelog. Nu kan jag inte connecta till 98% av alla games, det tar uppemot en minut att bara försöka connecta till ett game för att sedan potentiellt droppas, bf3.exe stängs inte ner i bakgrunden, man kan inte filtrera så man bara får servrar från sverige, max 100 ping osv osv.

Såatte, nu blir det väl, javeinde, 0 av 5? Thumbs up för battlelog och origin.

under "region (edit region)" vad det nu står så väljer du europa sen i listan av länder bo0ckar du i sverige. Jag brukar söka på nästan fulla servrar och sen sortera efter ping....

Medlem

Några av de bästa BF2-kartorna ja, men dem blev inte lika bra på BF3 tycker jag.

Medlem

eve- där har du dlc värt namnet...och det kstar piiiiip inget...
innan nån trend nisse uppfann nya mode ordet dlc så gjordes spelen färdiga..om dom inte var färdiga så pachades dom upp....nu håller man medvetet inne med innehåll för att kunna mjölka ut lite till..

Medlem

Men dom blev bra.. Riktigt bra..

Medlem

Orka diskutera..........................................................

Medlem
Skrivet av TheGhozt:

Back To Karkand: 4 nya banor, 10 nya vapen, 3 nya fordon och nytt spelsätt = DLC
Battlefield 1942: RtR: 6 nya banor, 2 nya vapen, 8 nya fordon, Fransmän och Italienare = Expansion

Om Battlefield 1942: RtR släppts under 2011 hade det förmodligen också gått under DLC. Förr åkte man häst&vagn, nu har man bil.

Medlem

Äsch, mycket gnäll som vanligt. Spelet är riktigt roligt, DLC är ett sätt att får merförsäljning som förhoppningsvis leder till att de forstätter producera spel till PC.
Om ni inte gillar modellen, köp inte skiten och spela inte. Men om du ändå har köpt BF3 och sedan sitter och QQ istället för pew pew, så får du skylla dig själv *mohaha*


signatur

Welcome to the Manglerdome

Pansarknekt

Schwueeet som tusan. Bara biten om FAMAS fick mig nästan att beställa liret men jag sitter och väntar på min pre-order till SWTOR att aktiveras. Jag kommer dock köpa nån fedebundle senare till samma pris som det går ut för nu, hoppas jag iaf ;).

Lite overkill med betyg o grejer dock, hade nog räckt med en inspektion av DLC och en gilla eller inte gilla stämpel. Hur räknar man annars ut ett totalbetyg för ett spel, medelvärde 5+4/2 equals 4.5, blev spelet sämre nu efter jag smällt mer pengar på det?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

eve- där har du dlc värt namnet...och det kstar piiiiip inget...
innan nån trend nisse uppfann nya mode ordet dlc så gjordes spelen färdiga..om dom inte var färdiga så pachades dom upp....nu håller man medvetet inne med innehåll för att kunna mjölka ut lite till..

Ja men det är inte särksilt smart att gämföra ett fastprisspel med ett mmo. De har ju redan en inkomst på lite över 100kr från dig varje månad... det täcker ju kostnaden av utvecklingen för nytt material.

Sen skulle jag vilja påstå att
Patch-Fixar orginalproduktens brister
Expansioner-Bygger vidare på spelet i större utsträckning
DLC-Valfritt extramaterial i lite mindre skala

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Fan vad du gnäller. Du får väl skylla dig själv att du inte köpte LE och få B2K gratis. Ne, istället kommer du och grinar på forum om en DLC du hade möjlighet att få gratis.

Medlem

Dlc eller expansion, gratis eller inte! Detta tillförde en hel del som jag saknat vid release, roligare banor. Verkligen ett lyft!!

De flesta, PC, köpte tydligen limited ed. då det några dagar innan release vid server update dök upp en B2K icon vid avataren.

Kul liknelse, spik i örat! Att läsa på spelforum, oavsett vilket, orsakar hård tinitus och svår depression då det tjuts och gnälls på precis allt något helt fantastiskt mycket.

...skit samma, jag gillar detta iaf!

Medlem
Skrivet av Timmay:

Grabbar, DLC står för DownLoadable Content, det vill säga nerladdningsbart material. Således kan ett DLC innebära allt från ett spel till expansion till map packs. Sluta förknippa DLC med något dåligt. Det kan även vara bra. Bara för att expansioner tidigare släpptes på CD och nu är nerladdningsbara.. Se t.ex. GTA 4:s "DLCs" som tidigare gavs som exempel. Dessa kunde lika gärna ha släppts som expansioner som i de "good old days" när dem kom på skiva och i box.

Skillnaden här är ju att dom vill att man ska hosta upp 150:- (såvida man inte köpt LE, skälet till att det inte skriks mer är nog att dom flesta inbitna gamersarna köpte LE, och dom som inte köpte LE är nog inte lika intresserade av DLC't).

Sen är det ju även så "fult" att BtK måste ju mer eller mindre redan varit färdigutvecklat vid release av BF3... Inte en chans dom hunnit börja från grund på knappt 2 månader..

Så, det beror på hur man ser det:
1. Som ett "gratis", eller snarare "inkluderat" DLC från LE, absolut ett bra mervärde.
2. 150:- för att utöka banor 2 månader efter releasen, ett jävla rån på något som borde följt med från början.

Medlem

"Vi får också spela på Wake Island, som jag alltid tyckt är stentrist och alldeles för öppen."

Yay, inte bara jag då som ALDRIG har gillat Wake Island! Stel och obalanserad bana i varenda BF-spel som har släppts. Första gången jag lirade Wake Island nu så blev jag fast på hangarfartyget halva rundan medan folk hann före till fordonen. Dejá vú från BF2...

Är inte direkt såld på resten av banorna heller, men jag kom på nu att jag blev sugen på att åka hem och spela dem (förutom WI) så då kan de ju inte vara helt värdelösa ändå.

Medlem

Jag tycker detta är bra! Jag betalar gladeligen 150kr för att få spelet att hålla längre (istället för 699 för ett HELT NYTT spel!). Sen är det nya assignmentssystemet brilliant, speciellt för nya spelare! Lite mer fokus på sin klass (ammo-lådor och medkits någon?). Karkand är bra gjord också, känns retro men ändå ny!

Sen kan jag hålla med skribenten om wake... Det är en relik som borde slängas in på något museum - den passar bara i WW2 tema...

Medlem

Kan folk snääääääälla, jag ber, slutade snacka om att FZ favoriserar BF? Om folket på redaktionen gillar det mer är det klart att de upphöjer det! Att CoD inte får samma uppmärksamhet beror väl knappast på att FZ valt sida, utan att de inte tycker CoD-relaterat är lika intressant (läs även "inte lika intresserant för läsarna") Om ni inte kan klara av att FZ lägger fokus på BF när det händer grejer, skippa artikeln! CoD-spel får inte lika bra recensioner av en anledning? Eller för att det inte passar testspelarna lika bra som BF3?

Själv har jag bara lirat CoD på konsol och det har varit kul och spännande, men BF3 på PC är det roligaste jag lirat på många år. Gjorde missen att inte kolla vilken version jag köpte och nu ska jag punga ut 150 spänn för denna DLC för att det ska bli kul. Om jag hade gillat CoD hade jag gjort samma sak. Företagen för respektive spel gör dessa DLC / Expansioner (som för övrigt inte har någon specad innehållspremiss för sina respektive namn) mot betalning för att det kostar dem pengar. Om du inte vill utöka ditt spel mot betalning ska du inte gnälla, de har suttit i timmar och åter timmar med det här. Att det var gratis förr och kostar nu beror på att företagen ska kunna göra det med kvalitet. Det låga antalet maps och vapen (som jag fortfarande har låååång väg kvar till att ha unlockat alla) beror på att folk inte lirade alla maps, det fanns ett överflöd som folk sket i för det var för mycket förr. I alla fall såna som jag.

För övrigt lirar BF3 suveränt för mig, sedan release har jag kickats från två spel, och jag har aldrig någon rubberband-effekt.

FZ, fortsätt recensera vad ni känner för, DLC eller inte...

Shit, jag önskar det fanns en Like-knapp här så man kunde få folk att fatta vilkas inlägg som majoriteten håller med om.


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Några timmar med expansionen nu och det är precis som jag väntat mig.
Samma grötiga röra som är BF3 infinner sig även här, det som många upplever som "problem" sitter i spelet och inte i kartorna.
Trots att jag spelat oräkneliga timmar på Karkand och Oman så har jag svårt att lokalisera riktigt vart jag är när jag spelar dem i BF3. Spelet är en enda röra av ögongodis och ett evigt jävla exploderande. För mycket fordon, och av nån anledning känns banorna mycket mer klastrofobiska än i föregångaren. Medans man i BF2 ofta hade en klar insikt i vart den huvudsakliga "frontlinjen" gick så känns det i BF3 som att striderna pågår runtomkring en precis hela matchen igenom...

Jag är inte besviken, detta är ungefär som jag hade förväntat. Men synd är det att även BF3 blev smittat av den mainstreamvåg som dragit över spelvärlden.

Hur som helst, BF3 gör sig fortfarande bäst på Kharg och caspian, Back 2 Karkand banorna lär inte bli något jag vistas på nå vidare framöver.

Mmm Nice att fler än jag känner på liknande sätt...
Så mycket springande....och när man sprungit och närmat sig målet ..BANG sniper KILL YOU...
Eller så springar vi alla runt och "Capture the Flag" gärna på ring efter varandra....
Nä det är inte kul...
Kör mest Metro/Bazaar där det är lite kamp och chokepoints...
Ja ja vet att flera "skriker" RPG/granat spam men även det är en del av spelet..
Får nog börja köra RUSH mode..får se om det kan ändra känslan...

Medlem

Måste säga att B2K är hur kul och grymt som helst.
Naturligtvis skaffade man LE redan från början.
Faktum är att jag tycker de här banorna är roligare än original banorna och jag tror att det beror på att dessa banor inte bara spelas vågrätt utan även i höjdled vilket ger mer variation. Dessutom finns det fler ställen att gömma sig på när de förb... tanksen kommer, flera våningar i husen, klättra upp på tak, fler flaggor (7 jämf med 5) etc...
Seine crossing hade en liten touch av det här, tyvärr är bazaar bara en ren vågrät klaustrofobisk bana och teheran highway alldeles för mycket av en standoff bana.
Jag kan bara hålla med om Wake Island, och det är precis det jag menar med en horisontal bana, det blir ingen variation.
Skulle gärna se att DICE till nästa DLC gör en typ "New york" (skyskrape, frihetsgudinnan, varuhus mayhem...m.m.) bana samt en riktig nordisk skogsbana (både vinter, sommar samt dag och natt variation på dessa)
Det skulle iaf jag betala för

Inaktiv
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Fan vad du gnäller. Du får väl skylla dig själv att du inte köpte LE och få B2K gratis. Ne, istället kommer du och grinar på forum om en DLC du hade möjlighet att få gratis.

Vadå skylla mig själv? jag vill inte ens ha det skitiga bugg spelet men jag ville påpeka att ni är lika lurade (dom som som måste köpa det) som ni kallar folket som gillar cod att dom blir lurade angående dlc. Så jag gnälle rinte utan skrattar åt er sedan kommer du och blir arg för jag råkar nsacka illa om ditt favoritspel genom tiderna som du väl nästan vill gifta dig med gör bara saken änu mer rolig. Som jag sagt tidigare så fort man får höra om cod där folk klankar ner ska man acceptera det. Men drar man upp nå illa om bf3 då bryter helvetet lös och ni försöker försvara det till sista blodsdroppe. Fått skratta åt er för ni får vara med om samma sak även om dom flesta förnekar det oavset om dom måste betala eller inte sedan att ni blir arg för man skulle säga skitspel tackar grabbar ni avslöjade er och förstod själva aldrig vad jag menade för ni vägrade fortsätt så

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Fan vad du gnäller. Du får väl skylla dig själv att du inte köpte LE och få B2K gratis. Ne, istället kommer du och grinar på forum om en DLC du hade möjlighet att få gratis.

Vadå skylla mig själv? jag vill inte ens ha det skitiga bugg spelet men jag ville påpeka att ni är lika lurade (dom som som måste köpa det) som ni kallar folket som gillar cod att dom blir lurade angående dlc. Så jag gnälle rinte utan skrattar åt er sedan kommer du och blir arg för jag råkar nsacka illa om ditt favoritspel genom tiderna som du väl nästan vill gifta dig med gör bara saken änu mer rolig. Som jag sagt tidigare så fort man får höra om cod där folk klankar ner ska man acceptera det. Men drar man upp nå illa om bf3 då bryter helvetet lös och ni försöker försvara det till sista blodsdroppe. Fått skratta åt er för ni får vara med om samma sak även om dom flesta förnekar det oavset om dom måste betala eller inte sedan att ni blir arg för man skulle säga skitspel tackar grabbar ni avslöjade er och förstod själva aldrig vad jag menade för ni vägrade fortsätt så

Förstår exakt vad du menar. Även när man påpekar exakt alla buggar, designfel, dåliga spel mekaniken och det otroligt lilla content i spelet så ska folk försvara det till graven. Ignoransen i dagens gamers är på nivå efterbliven. Inte för att jag är världens CoD fan men vill ni se ett spel som faktiskt fungerar som det ska, borde ni ta en titt på MW3.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Qale:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Men du nu får du nog tänka om lite. Vad som gör att det en expansion eller ett dlc är ju bara vad det står över köp knappen, behöver inte vara mindre content för det kallas dlc. Finns bra med "expansioner" för spel som är ett rent skämt

Nej, då har utgivaren valt att kalla det expansion när det egentligen var DLC, i ett rent marknadsföringsknep. Fult gjort, men jag är emot all form av dlc eftersom jag tycker att så många företag prioriterar det istället för kvalitén på spelet etc. Expansion är godtagbart, till och med att uppmuntra, eftersom det innehåller så mycket nytt content, att det kan klassas som en expansion + att det förmodligen har lagts ned resurser på att utveckla detta i efterhand (efter att originalspelet släppts dvs.)

Back To Karkand: 4 nya banor, 10 nya vapen, 3 nya fordon och nytt spelsätt = DLC
Battlefield 1942: RtR: 6 nya banor, 2 nya vapen, 8 nya fordon, Fransmän och Italienare = Expansion

skillnaden är dock att bf 1942 hade nog med content från början, där istället BF3 känns tomt och fattigt, och det faktum att dice utvecklade RtR EFTER att 1942 varit ute på marknaden i över ett år, medans BF3 saknar content från början, men TROTS DET utvecklas Back To Karkand parallellt med BF3, för att de sedan kan släppa det och tro att alla köper det (eftersom bf3 är "så bra" men har för lite kartor, folk köper nu denna "expansion" för att inte tröttna på bf3 så fort)

och glöm inte heller modscenen till 1942. Bara vid Desert Combat kunde man lägga ned X antal timmar.

Säg mig, hur många BF3 mods finns det?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Fan vad du gnäller. Du får väl skylla dig själv att du inte köpte LE och få B2K gratis. Ne, istället kommer du och grinar på forum om en DLC du hade möjlighet att få gratis.

Vadå skylla mig själv? jag vill inte ens ha det skitiga bugg spelet men jag ville påpeka att ni är lika lurade (dom som som måste köpa det) som ni kallar folket som gillar cod att dom blir lurade angående dlc. Så jag gnälle rinte utan skrattar åt er sedan kommer du och blir arg för jag råkar nsacka illa om ditt favoritspel genom tiderna som du väl nästan vill gifta dig med gör bara saken änu mer rolig. Som jag sagt tidigare så fort man får höra om cod där folk klankar ner ska man acceptera det. Men drar man upp nå illa om bf3 då bryter helvetet lös och ni försöker försvara det till sista blodsdroppe. Fått skratta åt er för ni får vara med om samma sak även om dom flesta förnekar det oavset om dom måste betala eller inte sedan att ni blir arg för man skulle säga skitspel tackar grabbar ni avslöjade er och förstod själva aldrig vad jag menade för ni vägrade fortsätt så

Förstår exakt vad du menar. Även när man påpekar exakt alla buggar, designfel, dåliga spel mekaniken och det otroligt lilla content i spelet så ska folk försvara det till graven. Ignoransen i dagens gamers är på nivå efterbliven. I.

Ja, det är sorgligt att fansen inte kan se längre fram en själva spelet, jag menar, DICE är inte ens DICE längre, de ägs nu totalt, 100% av EA - De drygaste svinen i gaming världen (top listan varierar som ni vet mellan Activision, Ea och Microsoft, men sedan origin-fuckup så tror jag nog ea toppar atm) och ändå försvarar folket dice? skämtar dem eller? och jag är (läs:var) ett STORT Battlefield fan. Jag ägde Samtliga spel, tyckte att föregångaren till BF3, Bc2, var oerhört bra och lade ner hundratals timmar på det.
Men nu kan jag se på vad som hänt, Dice är borta, ea har bytt bana helt och försöker köra activisions fulknep och mjölka sönder en produkt så mycket som det går.

Medlem
Citat:

Att hänga i spelforum på nätet är som att slå in en spik i örat en gång i minuten – plågsamt och meningslöst. Åtminstone om vi snackar dedikerade forum som Battlelogs BF3-forum, där det sedan release gnällts på att kartorna är för små, kartorna är för stora, vapnen gör för mycket skada, vapnen gör för lite skada, allt är OP, inget är OP nog och så vidare ad nauseam. Nästan alla gnällspikar verkar dock vara överens om en sak: det var bättre förr, i Battlefield 2.

Riktigt härligt att det börjas med grinandet 5 minuter efter artikelns publicering!

F.ö; FAMAS. Japp.

Medlem

Såg denna diskussion och kom och tänka på http://www.youtube.com/watch?v=ns-IIn-DG-c

Nu vet jag inte om man får länka i svaren men är lite lat så jag chansar ^_^

Hoppas länken ger lite höjda ögonbryn, jag tycker han har helt rätt iaf och det spelar in lite på denna diskussion tycker jag.

Medlem

Nya banorna är nice, men VTOL F-35 är ett skämt. Som att flyga en kanonkula när man väl får upp fart annars som en blåval på land. Karkand slå varenda stadsbana från BF3 standard på fingrarna i alla avseenden. Den har fler öppna hus, otroligt många fler gångar att ta sig framåt eller runt fienden. (i princip inga chokepoints). Helt sanslöst att default banorna är släppta skicket de har. Karkand går spela 50 pers på utan att det blir en stor clusterfuck av alltihop. Har net hunnit prova de andra banorna så mycket men de känns lite mindre än original.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dom tar betalt för att få betalt för utvecklingskostnaden samt gå med vinst så att de kan utveckla nya saker i framtiden. Ingen vinst, sämre möjlighet för nyutveckling av spel.

Man behöver inte gilla det, men vinster är väldigt viktigt för alla företag. Och i förlängningen viktig för oss konsumenter som trånar efter nästa storspel, bilmodell etc etc etc. Och samma regler gäller alla företag. Oavsett om det heter EA, Volvo eller ABB.

Sen är det klart att man ska ifrågasätta vad man får för pengarna och jag kan villigt hålla med om att kvaliteten vid release är undermålig för många spel idag. Inte bara BF3 utan många spel.

Skriv svar