Bröllopssnack

Medlem
Bröllopssnack

I kväll var jag och träffade ett mycket trevligt brudpar inför sommaren 2012. Deras stora dag går av stapeln den 30 juni i Helsingborg.
Detta blir mitt andra bröllop med dubbla vigselceremonier, vilket är lite spännande. Det kommer vara en borgerlig vigsel först, följt av en mer traditionell persisk vigsel. Min första persiska vigsel och det ser jag fram mot Kul med något nytt!

Lokalen (det lilla jag sett av den) ser jättefin ut, och bröllopsparet har redan nu många tankar och önskemål om hur dagen ska förevigas. Sådant är jättebra för mig som fotograf då det tenderar att bli mer flyt om brudparet redan från start har några hållpunkter. Däremellan kan jag vara kreativ och spontan. Toppen!

Något som är extra roligt med att vara bröllopsfotograf (förutom alla glada bröllopspar) är att jag får se nya mysiga ställen i vårt avlånga land. Små öar ute i Stockholms skärgård, gamla fästningar i Göteborgs skärgård, härliga gårdar och slott i Skåne. Dessutom alla dessa fantastiska kyrkor och lokaler som man får arbeta i. Ett gött jobb helt enkelt

Ett pre-wedding meeting är något som är otroligt bra. Både för mig som fotograf men även för brudparet. Att få känna lite på varandra. De kan fråga mig alla tusen frågor som de vill ha svar på, och jag kan känna av pulsen på dem lite. Vad för typ av människor är det? Vilken typ av bilder är de ute efter? Särskilda önskemål? osv osv... Det ger ännu bättre förutsättningar för en lyckad fotografering när det sedan är dags.

Som det ser ut just nu handlar det om en fotografering mer eller mindre hela dagen. Förutom brudparet så ska hela tjocka släkten förevigas, tillsammans med vänner och bekanta. Vigsel, mingel, middag, tal, brudvals, tårta... ja hela paketet! Dessutom ett stort bröllop sett till antalet gäster med långt över 100 personer på listan.

En produktiv och trevlig måndagkväll helt enkelt. Dessutom fick jag en bra start på dagen med ett löppass klockan 06.45

Go' kväll!

#blogg

Bröllopssnack

Hur klarar du av all jävla glädje? vill du bara inte skrika av ilska ibland? eller framkalla en klipptop mitt i stan och stå där uppe som en ondskefull trollkarl och kasta blixtar och eld mot dem under...eller är det bara jag?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

... det är nog bara du Traveller. Bara du min vän...

Faktiskt är det inte jobbigt med andras glädje tvärt om. Det smittar av sig och brukar göra att man själv liksom svävar fram. Ju gladare alla är, desto mer avslappnat och skönt brukar det vara att jobba. Trött, hungrig och huvudvärk... det kan komma efteråt, men då har jag ju landat i soffan hemma och då hör ingen att jag gnäller över att fötterna gör ont efter att ha hoppat runt som en galning med kameran i 8 timmar... det hör liksom till jobbet Men är alltid värt det!

Så du är alltså som någon typ av vandrande tvättsvamp av glädje?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha... nåt sånt ja. Det hade ju inte varit så pepp att ha en sur bröllopsfotograf, eller ? Då får man inte så många jobb.

Can i take your picture??...Oh this ones going into my collection...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar