Kvalitén på trådarna

Medlem
Kvalitén på trådarna

Är det inte meningen att trådar ska ha någon form av diskussionsvärde? Efter att ha avlägsnat mig från FZ något och sedan tittar tillbaka i forumet tycker jag nästan bara att jag ser trådar som är av antingen typen att OP ställer en fråga och sedan listar användare upp svar utan att ha något att diskutera om. Det finns dessutom stora mängder "Hjälp mig!"-trådar som inte heller har något diskussionsvärde utan lika gärna skulle kunna tas i #fz. Både topics och OTs är dessutom oftast undermåligt skrivna utan att ha med någon relevant fakta eller argument att utgå från.

Tycker ni att man borde ställa högre krav på trådar och dess innehåll?

Diskutera!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Personligen anser jag att det fungerar bra just nu.
Detta är ett spel forum, men som oxå innehåller delar av både mjuk, såväl som hårdvara.
Det finns ingenting som säger att detta forum är endast till för diskussion. (såvitt jag vet)

Däremot vet jag själv att det känns lite onödigt att starta en ny tråd bara för att få hjälp med ngt.

Ett alternativ FZ kunde införa skulle kunna va en typ av Tråd och chatt hybrid.

Alltså typ ett ställe man kan ställa en fråga. och sedan ligger frågan där tills den blir besvarad, eller att skaparen tar bort sin fråga (ex ifall han/hon hittade svaret på annat håll)

På så sätt har vi medlemmar fortfarande möjligheten att ställa våra frågor, eller bara ha en liten snabb diskussion, utan att det ska bli massa trådar i forumet som bara tar plats och inte "lever".


signatur

Rwa?

Medlem

Mjo, kan hålla med. Det är mycket "HJÄLP MIG VILKET GRAFIKKORT SKALL JAG KÖPA?" eller "delar ut beta-nycklar till *random obskyrt spel*". VIll gärna se mer mogna diskussionstrådar!


signatur

Imperator

Medlem

Håller med, men det går inte heller och ha EN tråd för alla frågor, för då blir det kanske 10 mer frågor och ett svar, så 9 stycken kanske inte får sitt svar alls, och det blir allmänt kaos.

Ja, en speciell tråd för människor som vill bygga datorer, och en speciell tråd för alla som inte har något vettigt att skriva


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det känns som om det kommer försök till att hålla vissa dikussioner inom vissa trådar men de dör ut ganska fort. Återkopmmande ämnen i div. trådar som borde hållas i speciella trådar tycker jag är som ovan, hårdvara, PC va. konsol. Politik. Det skulle vara lättare att följa diskussionerna om sådana saker hölls i sådana trådar. Sen är jag själv expert på att skriva "Étt-ords-kommentarer" så det skall jag inte säga nått om då det skulle vara som att skjuta hagelbrakare i glashus


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Jag tycker snarare att det blir så att exakt samma diskussioner tas upp om och om igen allt oftare numera.

Hur många BF3 vs MW3 har vi sett den senaste månaden?
Eller PC vs Konsol?

Tycker mig att det har varit mycket sånt sista tiden. Enligt mig så är det inte bara själva diskussionsvärdet som blivit lidande i trådarna, utan snarare ämnena. Vi tappar mer och mer värde i vissa forum iom att nivån på diskussioner sjunker mer och mer, samt att stämningen blir sämre och sämre tack vare påhopp, dåliga ordval och ibland rent hatisk stämning.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det finns en svar på allt tråd som många borde kolla in

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Det finns en svar på allt tråd som många borde kolla in

mm... Och MÅNGA inklusive jag får inte ett svar, så går det vidare till nästa sida så glöms frågan bort...
Det är lika kaos och ha en samlad tråd som och ha massa små trådar

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av son of RAMBO:

Det finns en svar på allt tråd som många borde kolla in

mm... Och MÅNGA inklusive jag får inte ett svar, så går det vidare till nästa sida så glöms frågan bort...
Det är lika kaos och ha en samlad tråd som och ha massa små trådar

Man kan göra en regel att man inte får fråga en fråga innan man har försökt svara på frågan innan med ett vettigt svar. I sådana trådar menar jag inte på hela forumet;)

Medlem

Måste säga att det här är ett mycket mognare forum än PC Gamer forumet. Det här forumet kan förvisso vara småtråkigt ibland, men PCG forumet känns ofta som en lekskola för messerschmittar forumtroll och annat dylikt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

För många "jag är kär i minderårig gothtjej"-trådar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Forumet har ju förfallit sedan forumbytet, fortfarande svårt att diskutera om ett spel om man inte väljer plattform först vilket är konstigt.
Får känslan av att det mest handlar om Skyrim, Bf3, Mw3 och någon som vill köpa ny dator, själv hänger jag med i forumet hos sweclockers och deras speldel då den känns mer levande än denna gamingsite. Förstasidan är bra som alltid men vad har hänt med detta forum som en gång var det bästa?

MFC
Medlem
Skrivet av Aresz:

vad har hänt med detta forum som en gång var det bästa?

It got Schibsted:ed


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av Aresz:

vad har hänt med detta forum som en gång var det bästa?

It got Schibsted:ed

aha, men skillnaden mot tex aftonbladet är att journalisterna på FZ kan skriva, det kan ju inte aftonbladet.

MFC
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Aresz:

vad har hänt med detta forum som en gång var det bästa?

It got Schibsted:ed

aha, men skillnaden mot tex aftonbladet är att journalisterna på FZ kan skriva, det kan ju inte aftonbladet.

Låt oss slå hål på en myt: Aftonbladet har inga journalister.

Med det sagt så är FZ en produkt i Schibsted-portföljen som vilken annan och kan huggas ner och begravas vilken dag och vecka på året som helst.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Lite väll många random trådar såsom BF3 vs Mw3 och dyligt.
Jag har ingen lösning att föreslå till detta dilemma. tyvärr.

*Egmont-portföljen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

MFC
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

*Egmont-portföljen.

My bad. Spelar dock ingen större roll.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av MFC:
Skrivet av Traveller in time:

*Egmont-portföljen.

My bad. Spelar dock ingen större roll.

nej det spelar ingen roll. . . Gott nytt år på er! Ladda för helgen nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar