Star Wars: The Old Republic är igång

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av sgtbastard:

Min andra karaktär buggade precis ut just nu, jag kan faktiskt INTE rekommendera någon att köpa detta spelet just nu. Vänta tills de mest allvarliga buggar är lösta. Som den jag har råkat ut för.

Du har nog otur du, de jag spelar med (7 pers runt lvl 28 ) har inte råkat ut för någon spelförstörande bugg alls, någon enstaka disconnect får man väl räkna med dock. Men visst finns det säkert massa buggar som vi inte stött på, men det verkar som att de inte drabbar så jättemånga iaf.

Tycker spelet fungerar förvånansvärt bra för att nyss vara släppt. Enda problemet jag ser är att folk är så idiotiska att välja de servrar som redan är väldigt hårt belastade och därmed skapar längre kö'er.

Bege dig då till denna tråd och få en annan uppfattning, i betan fanns det tydligen en tråd med över 1000 inlägg i som rörde detta problem. Och de har inte tagit tag i detta överhuvudtaget....
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=44923

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av riktigninja:

recension: grafiken är endast marginellt bättre än runescape, enough said.

Grattis, du har vunnit pris för mest efterblivna kommentar denna månad! Här har du en kaka.

hahaha

Iaf så har jag spelat sen förra veckan och tycker det är skit kul och kommer lägga en hel del tid på det.

Det är som vanligt och ett spel passar inte alla. Vill man inte spela så behöver man inte! Så hålla på gnälla i tråden där folk som är intresserade diskuterar kan man skippa och göra nått annat.

Medlem
Skrivet av Xnetium:

hoppas det blir skoj åt er som gillar star wars

Wow! Tackar, du är den enda som skriver något negativt som inte ska spela spelat! Skönt att se av dig Ninja, annars är det bara körer av folk som ska in å berätta va tråkigt spelat är utan att provat det!

jag tycker det är askul att spela, inga server köer hittils, men det verkar som det blir värre för varje dag, hoppas de löser det!

S

Medlem

Jag har spelat pre-access utan problem. Inga katastrofala buggar än så länge.
Dessvärre så är det kö till servern jag är på. Dock så har jag sett att dom öppnat flera nya servar med "light population".
Bortsett från det så är jag nöjd med spelet. Jag hoppade av WoW tidigare i år efter att ha spelat sedan starten.

Medlem

Jag trodde inte på detta spelet. Efter betan var jag tveksam. Men jag har nu spelat sen några dagar tillbaka och kan bara säga att jag ÄLSKAR det. Story driven mmo är underbart! Dock så är det väntetider på vissa servrar som kan sträcka sig till 1 till 4 timmar. Men detta lär väl fixas.

Medlem

Älskar Starwars, mår illa av SW:TOR .....

Medlem

köa, köa köa....
mycket folk som vill spela tydligen!

Medlem

Det fungerar riktigt bra för mig men dessa köer. Loggar man in efter 20:00 får man vänta 1-1:30h

Medlem

SWTOR är det bästa MMORPG på väldigt länge! Älskar star wars och älskar SWTOR!

Ook
Bibliotekarie (UU)

Meh, ni glömde visst inte alternativet: Har redan börjat spela sen en vecka tillbaka

Medlem

Just nu finns det över ett dussin servrar med lätt trafik, medan endast ett halvt dussin har över en timmes kö. Många servrar är dock fulla med en kö på ca 20min. För att vara en release-dag av ett sånt ambitiöst spel så måste det väl ändå vara godkänt. Och trots prat om buggar, så är ändå den allmänna uppfattningen av alla som fått pre-access att detta är ett ovanligt buggfritt mmorpg såhär i startgropen.

Själv älskar man spelet. Går att se här: http://starwarsnyheter.blogg.se/2011/december/min-egna-upplev...

Medlem

Spelar redan sedan 13


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Var inte tänkt att jag skulle spela detta alls men en kompis övertalade mig och nu är jag helt fast. En mycket välgjort och roligt spel. Även om det är mycket som man varit med om förr, sett till spelmekanik etc, så har Bioware lyckats krydda spelet med unika inslag och ett alldeles förträffligt dialogsystem när man questar. Man dras in i story otroligt jämfört med andra MMOs


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Spelar för full och det är hur bra som helst Fick just mitt skepp så nu blir det lite spacebattle á la starfox

Varken de jag spelar med eller jag har haft problem med några större buggar, en del köer på några servrar men tror det ger sig.

Att det inte är perfekt och behöver en del saker fixade och tillagda tar inte bort att det är ett fantastiskt spel. Ser fram emot vad dom har att bjuda på i framtiden. Ska se till att köpa bättre dator tills dess bara

EDIT: En sak till jag verkligen känner med det här spelet, det är väl lite personligt men ändå. I WoW kände jag alltid en hets, en stress och tvång att levla så snabbt som möjligt och göra alla måsten. SWTOR spelar jag mer som Mass Effect, jag tar allt i lugn och ro, följer med i storyn och spelar lite när jag har tid. Passar mig perfekt

Medlem
Skrivet av Discarded:

Spelar för full

Härligt! På Glögg?

Inaktiv

Nej tack, jag såg precis de nya funktionerna (Blizzcon 2011) i The Mist of Pandaria. Tror faktiskt att spelet kommer dra mig tillbaka


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

ro
Medlem
Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av sgtbastard:

Min andra karaktär buggade precis ut just nu, jag kan faktiskt INTE rekommendera någon att köpa detta spelet just nu. Vänta tills de mest allvarliga buggar är lösta. Som den jag har råkat ut för.

Du har nog otur du, de jag spelar med (7 pers runt lvl 28 ) har inte råkat ut för någon spelförstörande bugg alls, någon enstaka disconnect får man väl räkna med dock. Men visst finns det säkert massa buggar som vi inte stött på, men det verkar som att de inte drabbar så jättemånga iaf.

Tycker spelet fungerar förvånansvärt bra för att nyss vara släppt. Enda problemet jag ser är att folk är så idiotiska att välja de servrar som redan är väldigt hårt belastade och därmed skapar längre kö'er.

Bege dig då till denna tråd och få en annan uppfattning, i betan fanns det tydligen en tråd med över 1000 inlägg i som rörde detta problem. Och de har inte tagit tag i detta överhuvudtaget....
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=44923

Tyvärr så byter jag inte uppfattning, tycker det är en förvånansvärt bra release. Då det brukar vara mycket mer problem med MMO's när de släpps. Som jag sa tidigare, jag vet att det finns folk som har problem med spelet, säg något spel det inte finns buggar i? Speciellt vid release.

Tycker dock inte denna tråden var direkt stor, 16 sidor, flera inlägg skrivna av samma personer osv. Fungerar vid relogg, dvs problemet går att gå runt. Men håller med om att det lär vara grymt irriterande att dras med detta och hoppas verkligen att de jobbar på det.

Men hoppas att de löser de problem som säkerligen finns där folk inte kan spela över huvud taget.

Skrivet av nebud:

haha vilket skämt. jag hade förbokat spelet i förhoppning att lira nån vecka innan helvetet bröt loss. sedan den 10 dec har jag försökt installera clienten säker 2-4 gånger per kväll utan att lyckas och varje gång jag skickat tickets till bioware har de bara svarat, "skicka loggarna" eller "försök med en fullständing ominstallation" igen..nu har jag tröttnat och sagt upp kontot. kommer aldrig ta i detta spelet mer. jag förstår inte hur man kan släppa ett spel som inte äns går att installera. bör tilläggas att jag aldrig haft problem med några andra spel, plus att all hårdvara är max 6-12 månader gammal..

Brukar inte spela någon roll hur gammal din hårdvara är, något i burken som ställer till det. Testa uppdatera alla drivrutiner osv, se om det är fler med samma problem, några som löst det? Hur gjorde de isf.. osv.. Rättighetsproblem, är du admin? Haft hårddisken i en annan burk innan så du har nu fel rättigheter på mappar? osv. osv... Sista utväg, ominstallation av windows...

Medlem

Möjligt att få en liten heads-up på när en recension (early/mid content) kan tänka sig komma?

Medlem

kul. Buggar för mig, min betalda speltid som jag betalat för räknas och tickar. Men fan heller att jag kan logga in, det står att jag inte har gamtime >.>

Medlem

Jag skulle vilja spela SWTOR då jag gillade betan, men pga tidsbrist så blir det inte lönsamt för mig att betala drygt 125kr/mån. Man får väl hoppas på att det kommer någon form av free to play, men det tvivlar jag starkt på.

Medlem

finns det ingen trail så man kan testa?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Må tomten återkalla alla exemplar av denna styggelse.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

finns det ingen trail så man kan testa?

Det lär säkert dröja ett tag

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av sgtbastard:

Min andra karaktär buggade precis ut just nu, jag kan faktiskt INTE rekommendera någon att köpa detta spelet just nu. Vänta tills de mest allvarliga buggar är lösta. Som den jag har råkat ut för.

Du har nog otur du, de jag spelar med (7 pers runt lvl 28 ) har inte råkat ut för någon spelförstörande bugg alls, någon enstaka disconnect får man väl räkna med dock. Men visst finns det säkert massa buggar som vi inte stött på, men det verkar som att de inte drabbar så jättemånga iaf.

Tycker spelet fungerar förvånansvärt bra för att nyss vara släppt. Enda problemet jag ser är att folk är så idiotiska att välja de servrar som redan är väldigt hårt belastade och därmed skapar längre kö'er.

Bege dig då till denna tråd och få en annan uppfattning, i betan fanns det tydligen en tråd med över 1000 inlägg i som rörde detta problem. Och de har inte tagit tag i detta överhuvudtaget....
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=44923

Tyvärr så byter jag inte uppfattning, tycker det är en förvånansvärt bra release. Då det brukar vara mycket mer problem med MMO's när de släpps. Som jag sa tidigare, jag vet att det finns folk som har problem med spelet, säg något spel det inte finns buggar i? Speciellt vid release.

Tycker dock inte denna tråden var direkt stor, 16 sidor, flera inlägg skrivna av samma personer osv. Fungerar vid relogg, dvs problemet går att gå runt. Men håller med om att det lär vara grymt irriterande att dras med detta och hoppas verkligen att de jobbar på det.

Men hoppas att de löser de problem som säkerligen finns där folk inte kan spela över huvud taget.

Skrivet av nebud:

haha vilket skämt. jag hade förbokat spelet i förhoppning att lira nån vecka innan helvetet bröt loss. sedan den 10 dec har jag försökt installera clienten säker 2-4 gånger per kväll utan att lyckas och varje gång jag skickat tickets till bioware har de bara svarat, "skicka loggarna" eller "försök med en fullständing ominstallation" igen..nu har jag tröttnat och sagt upp kontot. kommer aldrig ta i detta spelet mer. jag förstår inte hur man kan släppa ett spel som inte äns går att installera. bör tilläggas att jag aldrig haft problem med några andra spel, plus att all hårdvara är max 6-12 månader gammal..

Brukar inte spela någon roll hur gammal din hårdvara är, något i burken som ställer till det. Testa uppdatera alla drivrutiner osv, se om det är fler med samma problem, några som löst det? Hur gjorde de isf.. osv.. Rättighetsproblem, är du admin? Haft hårddisken i en annan burk innan så du har nu fel rättigheter på mappar? osv. osv... Sista utväg, ominstallation av windows...

Nej, ville bara nämna det. Brukar alltid bli en följdfråga på det Har läst forum i timmar och jag är långt ifrån ensam om problemet. Ibland flikar gms in och ber om loggar och säger att de jobbar på det osv. Datorn är nyligen formaterad och jag kör alltid med senaste drivisarna. Visst kan man fortsätta felsökningen men jag tycker ändå det skall fungera vid release. Spelade test-helgen och hade samma problem då men den gången räckte det med ca 6 försök, sen gick det. Får se om jag någonsin börjar lira detta. Hänger mest på när D3 släpps för det kommer ta all min lediga tid framöver


signatur

//nebud

Gen
Medlem

Är det verkligen så som Ray Muzyka säger?
Är valen man tar och voiceactingen det som gör SWTOR annorlunda än andra MMO? Inget mer?

Inaktiv

Skulle inte ens spela det om jag så fick betalt

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det verkligen så som Ray Muzyka säger?
Är valen man tar och voiceactingen det som gör SWTOR annorlunda än andra MMO? Inget mer?

Stämningen gör mkt.
Finns små men ack så vitala skillnader.
Dina companions tex.
Du kan sätta dem på att crafta, gathring och speciella uppdrag medans du själv springer och fortsätter med ditt.
Storyn skall tydligen utvecklas olika beroende på om du väljer att samla light eller darkpoints eller håller dig neutral. (Tydligen skall tex en light side sith inquisitors story vara VÄLDIGT intressant enligt höglevels från betan)
En del instanser (flashpoints) blir lite olika beroende på val man gör i början.
Detta är en del av de markanta skillnaderna.
I övrigt ÄR det ett relativt generic MMO efter en mall som har skapats för att tiltala en bred massa..
Och VILKAS fel är det? Ja inte Biowares iaf.......

Medlem

Spelat sen den 15dec och älskar det!

Gen
Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Gen:

Är det verkligen så som Ray Muzyka säger?
Är valen man tar och voiceactingen det som gör SWTOR annorlunda än andra MMO? Inget mer?

Stämningen gör mkt.
Finns små men ack så vitala skillnader.
Dina companions tex.
Du kan sätta dem på att crafta, gathring och speciella uppdrag medans du själv springer och fortsätter med ditt.
Storyn skall tydligen utvecklas olika beroende på om du väljer att samla light eller darkpoints eller håller dig neutral. (Tydligen skall tex en light side sith inquisitors story vara VÄLDIGT intressant enligt höglevels från betan)
En del instanser (flashpoints) blir lite olika beroende på val man gör i början.
Detta är en del av de markanta skillnaderna.
I övrigt ÄR det ett relativt generic MMO efter en mall som har skapats för att tiltala en bred massa..
Och VILKAS fel är det? Ja inte Biowares iaf.......

Bra svar Men grafiken då? För mig är det viktigt och minns att den var allt annat än vacker i betan. Körde trooper vad jag minns och miljöerna kändes väldigt mycket DA2 Dvs livlösa. Dock var NPCs hyfsat snyggt gjorda.

123
Skriv svar