Mass Effect & Mass Effect 2

Inaktiv

haha det avgjorde ju vad jag kommer att boka.
btw. någon som vet vad Cerberus Network Access Card kommer att kosta i efterhand?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

haha det avgjorde ju vad jag kommer att boka.
btw. någon som vet vad Cerberus Network Access Card kommer att kosta i efterhand?

Har inte lyckats hitta någon information gällande priset. Men det kan inte vara mycket. Gissar på 100 kr högst.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av blodChoklad:

great. man sitter på små nålar för mass effect 2 och så får man ett mail från webhallen att collectors edition har blivit försenad till 2:a-4:e feb pga ett tillverkningsfel....ghaaaaa. Nu gråter en vuxen pojke

Lider med dig. Orkar inte vänta ännu en vecka, så jag bokade standardutgåvan istället.

Jag håller kvar min CE-bokning ändå, men det var då ett jävla sätt.. Det kommer att bli en LÅNG vecka känns det som. :evil:

Inaktiv

På deras hemsida står det att CE innehåller specialized Cerberus Network Access Card. Är den annorlunda emot Cerberus Network Access Card? Min polare sa att om man köper CE så kommer man få endel DLC gratis. Stämmer det?
Vill bara höra av någon som är lite mer nördig (på ett bra sett)


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

På deras hemsida står det att CE innehåller specialized Cerberus Network Access Card. Är den annorlunda emot Cerberus Network Access Card? Min polare sa att om man köper CE så kommer man få endel DLC gratis. Stämmer det?
Vill bara höra av någon som är lite mer nördig (på ett bra sett)

Kortet får man med i den vanliga versionen av spelet också. Och ja, det är en DLC som man får gratis, om inte flera, via kortet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hmm läste lite mer noggrant om det. står:

"'The Cerberus Network' is a conduit for players to receive bonus content as well as daily messages and news on upcoming releases for Mass Effect 2 for no extra charge"

Dock går det tolka på flera sätt. Skulle ju kunna vara så att de menar att man bara får tillgång till bonus content och sen att man får de dagliga meddelande på kommande saker gratis. så det enbart är meddelandena som är gratis.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Hmm läste lite mer noggrant om det. står:

"'The Cerberus Network' is a conduit for players to receive bonus content as well as daily messages and news on upcoming releases for Mass Effect 2 for no extra charge"

Dock går det tolka på flera sätt. Skulle ju kunna vara så att de menar att man bara får tillgång till bonus content och sen att man får de dagliga meddelande på kommande saker gratis. så det enbart är meddelandena som är gratis.

Det står ju klart och tydligt "bonus content as well as daily messages and news". Du får med andra ord något slags bonus-innehåll och efter det någon typ av nyhetsbrev.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Frågan är ju varför det finns ett "Limited Edition Cerberus Network card granting access to bonus content" Här http://masseffect.bioware.com/info/collectors/

och bara Cerberus Network card på standard.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Bra fråga, tror själv att den man får i Collectors edition har lite mer saker i om man säger så.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

såg just på IGNs Mass effect 2 recension fick 9,6/10

Medlem

Med risk för att sträcka ut hakan, kan jag ge mina synpunkter efter en dag med spelet.
Det har blivit både bättre och sämre.
Köra runt på marken är borta.
Men dom har faktiskt lyckats ersätta det momentet med något ännu tråkigare.
Nu stannar man kvar i rymden(om inte datorn ber en att landa) och scannar av hela ytan med typ en ädelmetall-detektor, för att sen manuellt skjuta med "höften" mot den punkten.
Skoj första två planeterna sen tröttnar man och åker vidare.
En positiv sak är att man nu ser hur klarade systemen är.
Så efter 100% är det bara att dra.
Man plockar inte heller upp saker nu, utan köper/uppgraderar nästan allt.
Sen tycker jag dom har helt har misslyckats med laddningstiderna.
Den punkten har dom knappast förbättrat lite..

Störtsta "negativa" saken e nog att jag e grymt sugen på att köra om 1:an för att se hur annorlunda det blir i tvåan.
Har redan fått sota lite för minna val..

Inaktiv

Jag fick mitt från game idag. koden för bonus armor är på 4 siffror när de ska vara på 5 :S

edit: Den aktiveras på http://social.bioware.com även om det står marketplace i instruktionerna.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Jag fick mitt från game idag. koden för bonus armor är på 4 siffror när de ska vara på 5 :S

edit: Den aktiveras på http://social.bioware.com även om det står marketplace i instruktionerna.

Det läggs in på din social konto även om du tar det in-game/marketplace, förutsatt att du har samma email på båda konton.

Inaktiv

Combalex går ju inte skriva in koden på xboxen då den kräver 5 bokstäver i varje rad när koden bara är 4ra.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Till OT. Jag har kört ME på både 360n o PC och tycker spelet är överlägset bäst på pc med mus o tangentbord.

Det som dock gör det hela ospelbart på 360 om man har vettig dator är laddningstiderna, de är olidliga på 360 samt att det blir fler texture pop-in då detta laddas successivt.

Vad jag hört ska ME2 vara bättre på dessa punkter men enligt min åsikt är MEs (ettan) pc-version den bättre.

Medlem

WOOOOOHOOOOOO

Collectors Edition finns att hämta på webhallen! Min helg e räddad

Edit: Inte hunnit spela det än, men fyfaaaaaan vilket drygt DLC system dom har...går ju fan inte att logga in

12
Skriv svar