iPad-kortis: Machinarium

Flakmonkey
iPad-kortis: Machinarium

Idag har jag legat hemma (eller hos tjejen rättare sagt)  nedbäddad i soffan. Jag försökte ta mig till jobbet men tog mig inte längre än till tunnelbanan innan jag insåg att det här inte skulle fungera, åtminstone inte på ett bra sätt. Nåväl hur trist det än är att ligga nerbäddad och sova bort stora delar av dagen så har jag lyckats hålla mig vaken tillräckligt många timmar för att spela klar #Machinarium på iPaden

Nur är det iget nytt spel och många av er har säkert redat spelat det på PC så jag tänkte bara stämma in i hyllningarna. Det är ju nämligen ett synnerligen fantastiskt äventyrsspel med närmast gudomlig estetik och lagom kluriga pussel. Tyvärr märks det att det inte är anpassat för plattor då det i vissa lägen är rätt bökig styrning vilket ställer till lite irritation i vissa moment. Bortsett från det (och den något korta livslängden) är det däremot svårt att hitta något som stör och drar ner helhetsintrycket. #Machinarium är helt enkelt värt ett köp, speciellt om du gillar lite äventyrspusslande.

#blogg

Medlem
iPad-kortis: Machinarium

Kul att du gillade det. Precis som du säger, gudomlig estetik och ett fantastiskt äventyrsspel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelade det på PC, och mig föll det inte riktigt i smaken. Fann det något för... pretentiöst.


signatur

Imperator

1
Skriv svar