Sega Mega Drive spel

Inaktiv
Sega Mega Drive spel

Kommer ihåg ett spel jag brukade som jag gillade skarpt. Att jag inte har det beror på att jag hyrde det.
Nu skulle jag vilja veta vad det hette så att jag kan försöka hitta det igen.
Man var en riddare som i början endast hade kallingar på sig, sen hittade man en silverrustning för att till slut hitta en guldrustning. Tror att man hade en lans o slogs med. Kommer ihåg något bossaktigt där man skulle träffa bestens "ögon" eller va det nu var. Tror den var grön med rödaktiga öppningar där man skulle slå. Som en stor larv tror jag det var. Det är ju så längesen nu ;). Vore roligt om någon vet vilket det kan vara.

Medlem

Spelet du söker heter Ghost and gobilns tror jag. Finns ävne till NES och sen kom SNES versionen som hter Super Ghouls and ghosts. Finns till PS2 oxå där spelet heter Maximo.


signatur
Medlem

Tror jag har Ghost and Goblins tills Nes, har dock för mig att man börjar med en rusting och inte i kallingar, men kan ha fel. Grymt svårt spel iaf.


signatur

<3

Medlem

Finns till NES, SNES och Genesis. Så han är inte ute och cyklar.


signatur
Inaktiv

ska kolla upp detta, tack så länge

Inaktiv

Jag tackar så hjärtligt för hjälpen, spelet heter Ghouls n Ghosts
så det var ju nästan rätt, är tydligen en uppföljare till Ghost and Goblins . Hittade lite screens som jag känner igen, larven jag pratade om finns med på en. Killen med huvudet under armen känns också igen ;). Dock tror jag inte att jag kom så långt någon gång, var ganska svårt tror jag:D

Medlem

Detta spel körde jag mycket när jag var mindre, jag klarade dock aldrig spelet (frustrerad). Dom sista banorna var hur svåra som helst och till sist gav jag upp.

1
Skriv svar