SWTOR: skapa inte karaktärer på trånga servrar

Medlem

Tvärt om, skapa på de servrarna där det är som trängst. Om en eller två månader kommer de vara "standard" och resterande känns som ödemarker. De som gnäller på köer är de som kommer sluta spela inom 3 månader ändå. Alla borde veta det vid detta lag, när mass exodusen har skett är det bara de allra trängsta servrarna (2000 kö är bra!) som man kommer vilja spela på då det är tomt på resterande.

Flakmonkey

Varför kan de inte bara lägga in ett tak för hur många aktiva karaktärer det får finnas på en server och inte bara påloggade? Där man med aktiv menar spelat den senaste månaden, två veckorna. Att tro att folk tänker så långt att de ska ta en server som få personer är på är lite naivt känner jag. Vi människor är ju inte särskilt klyftiga.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Varför kan de inte bara lägga in ett tak för hur många aktiva karaktärer det får finnas på en server och inte bara påloggade? Där man med aktiv menar spelat den senaste månaden, två veckorna. Att tro att folk tänker så långt att de ska ta en server som få personer är på är lite naivt känner jag. Vi människor är ju inte särskilt klyftiga.

Anledningen till att de inte vill införa ett tak, är för att de inte vill begränsa nya spelare som till exempel vill spela med vänner som finns på just de överpopulerade servrarna. Länkar till en post av Stephen Reid i ämnet, och bifogar ett citat från sagda post;

[http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=570994#edit57...]

Skrivet av StephenReid:

At the same time, higher population servers will not be 'locked' because we want to allow people to join a server to play with their friends if they wish to.

Och efter att ha läst ditt inlägg en tredje gång så inser jag att jag missförstod vad du menade. My bad. -_-

Medlem

Jag kör på Legions of Lettow

Inaktiv

Börjar känna mig grymt sugen på det här spelet. Är det verkligen så casual vänligt som det verkar? och är det verkligen stort fokus på story hela spelet? Har sökt efter ett sådant MMO.

Medlem

Lirar på Trayus Academy, den är på ligger på heavy nu men burkar dock aldrig bli mer än 10 min kö!

Medlem

Precis vad jag och min kompis tänkte!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Precis vad jag och min kompis tänkte!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

saken var den att alla stora guilds lämna Chuundar pågrund av att bios random generator smacka in 3 stora ryska guilds. ca 600+ Republic och 1000+ Empire.. dom flesta gick till bloodworthy. Våran guild rösta.. och eftersom några såg gamla warhammer guilds på tomb så valde dom den ._. Kö primtime ca 3 till 5 timmar kö börjar 8 på morgonon

Medlem

Intressant uttal då det bra finns en överfull RP-PvP server på EU än så länge!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

hade dom lagrat karaktärerna på en server och sen kunde man välja vilken man ville spela på fritt så hade dom inte haft detta problemet


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

MÅSTE man subscriba med ett av dessa för att få spela? http://cdn.imghack.se/images/536c2d869033a4b2c5cc8505560aa3b8...

Eller kan man köpa gamecard i butik varje månad istället?

Ser ut såhär för mig nu http://cdn.imghack.se/images/cb6d9eb52229406cce8d337ca9a53132...

Men jag vill inte att de tar betalt automatiskt varje månad utan vill själv kunna bestämma vilken månad jag vill spela eller inte spela.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tur att man väntat lite med det här. Lite kompisar som har haft problem. Får mitt på julafton


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:

MÅSTE man subscriba med ett av dessa för att få spela? http://cdn.imghack.se/images/536c2d869033a4b2c5cc8505560aa3b8...

Eller kan man köpa gamecard i butik varje månad istället?

Ser ut såhär för mig nu http://cdn.imghack.se/images/cb6d9eb52229406cce8d337ca9a53132...

Men jag vill inte att de tar betalt automatiskt varje månad utan vill själv kunna bestämma vilken månad jag vill spela eller inte spela.

Det kommer finnas 60 dagars gamecard, finns redan på webhallen åtminstone.

Medlem

Det roligaste tycker jag är att dom har "slut" på digitala nycklar. Out of stock på digitala spel liksom. Hur? Rätt lol.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Det roligaste tycker jag är att dom har "slut" på digitala nycklar. Out of stock på digitala spel liksom. Hur? Rätt lol.

Kanske för att får det lite easy på servrarna?

Medlem

Hahaha, Star Fail: The lost servers.

Medlem

Trånga servrar? Min server känns öde men man måste ändå köa i 20 min vid rusningstid.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

hmm .. kostar 700 och köpa på origin .. sen säkert någon månadsavgift på det, och microtransactions med lustiga hattar för "ingame gold" och paytowin saker.

Medlem

Trots dagliga köer (Hex Droid), känns världen ganska tom. Vi får se hur detta urartar sig.

Inaktiv

undra vilken server kim jong un spelar på

Medlem

Tycker man skulle sluppit detta i ett så stort spel som STARWARS!.

Dom skulle gjort spelet som en stor community, Massa servrar men en är din hemserver.
Är servern smockfull får du möjligheten att spela på en mindre befolkad så länge

Alla som du spelar med även om det är en annan server så kan du adda dom till friends och spela med dom. Han som invitar får spelarna på sin server och om den är full får ni välja en annan

att sitta i kö och måsta vara fast på en server är så B-
Bygg starkare servrar och bättre system för hur man går med i en server osv
Ska en server uppdatera eller stängas ner pga problem så är det bara att ta ner den från switch listan så folk får joina en annan eller bara stänga ner alla servrar vissa uppdaterings tider

Problemet med laddningstiderna i detta spel låter lika oplanerat som laddningstiderna i *World of Warcraft* i början, Har inte skaparna forskat något alls på hur dom skulle kunna slippa laddningstiderna? dom visste kanske inte ens om att det skulle bli kö? Dålig planering i så fall

Medlem

min guild lirade på frostclaw först men när det var kö kl 07.00 en tisdagmorgon, så gav vi upp och rerollade på en ny server. så nu e allt frid och fröjd, helt underbart spel!!!1

Lirat på Bacca's Blade sen release. Har aldrig behövt köa för att logga in, men sen är världen lite tom ibland.

Medlem

Geeez gnällspikar. Vad hade ni trott när alla skapar sina karaktärer på dom redan fulla servrarna. Jag själv står i kö 1-2 timmar varje dag men bryr mig inte för vet att det kommer att plana ut sig längre fram och när dom kommer med tjänsten att flytta karaktärerna mellan servrar. så här blir det och det är bara att ta det som det är eller spela ett annat lir. Hårdvaran och servrar har en begränsning men många förstår inte det. Så för närvarande blir det att spela den tid man får efter en del köande :), eller lägga det på is ett tag och lira när allt planat ut. Sen för den delen så om man inte orkar nått av det så rolla om till annan server , vad tar det att lvlá upp en 20-30 lvl´z.

Medlem

Har haft upp till närmare 3 timmars kö på "tomb of freedon nadd"

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av Struggle:

Chuundar <3

Kom inte dit för då blir det för fullt

spelar redan där

Samma här

Medlem

Sedan får man även se till att de inte smackar upp alltför många servrar så att man får en effekt som bland annat AoC och WaR fick....
"PANIK....vi kastar upp FLER servrar....." Två månader senare: "PANIK.....vi har för många DÖDA servrar....dags att stänga ner ett antal....."
BW har enligt utsagå på deras OF försökt att hitta en ballans mellan fler servrar och ökad kapacitet på nuvarande servrar, så ha lite tålamod så kommer det ordna sig....
Kanske inte fullt ut helt utan köer, men mkt kortare.
Dessutom kommer det nog att droppa av en satans massa folk under de två-tre första månaderna. Jag är dock INTE en av dem:)

Och det var ett SATANS klagande över detta......jag minns hur polarna snackade och spydde galla över Blizzard vid WoW-lanseringen..... JÄTTEköer på 7-8h, "snabbpatchar" som tog mellan 4-48h (ibland längre) och servrar som DOG pga överbelastning.

Nej jämfört med det så är SWTOR-lanseringen smärtfri

Medlem

Ni glömde lägga till servern Basiliska Dorid till "mest trånga" servrar...
Har guild och vänner där, lite "svårt" att byta server när det är så många inblandade som vill spela tillsammans och redan har höglvlade karaktärer.. Klockan 12 brukar det vara 2 timmar kö.
Det står 1 timme, men jag tog tiden själv. Att det står 1 timme betyder inte att det är en timme. Det är bara en sorts "chansning".

Medlem

Mitt guild blev placerde på Basilisk droid och det är nog den mest överbefolkade server av alla EU servrar. 800 pers i kö för att komma in är inte kul.
I Torsdags förra veckan under Early access så var det inga köer.

123
Skriv svar