Ny på Neverwinter Nights 2

Medlem
Ny på Neverwinter Nights 2

Tänkte lira NWN2, har spelat 1:an tidigare, men kommer inte ihåg allt för mycket. Jag var en Rouge tror jag, och hade nån backstab skada.

Iaf så behöver jag tips på vad för gubbe jag ska köra, nått som gör så jag kan klara av spelet. Nån noobvänlig build skulle vara najs.

Medlem

Brukar själv alltid välja barbarian och sen sätta många poäng på cleeve och sånt, men om det är en av de enklare klasserna vet jag inte.

Men närstridsklasser är väl lättare än magiker av vad jag kommer ihåg. Det var ju ett tag sedan man spelare spelen.

Medlem

brukar köra paladin, är väl egentligen inte en sån bra klass

kan rekommendera fighter några levels sedan multiclassa till cleric, e nog ultimataste builden om du väljer rätt saker, men tyvär kan jag inte ge mer detaljer om vilka traits och sånt du ska välja, var ett tag sen jag var insatt

Medlem

Tack!

Jag har letat builds på nätet, men alla är Epic builds för lvl 30. Det får man först i expansion. Tror ni det skulle funka att följa en sån build upp till lvl 20?

http://nwn2.wikia.com/wiki/Category:Character_builds

http://nwn.bioware.com/underdark/character_builds.html

Vad tror ni?

Medlem

Ja, men det beror nog på vad det är för build osv. Cleric är bra och lätt att spela, jag körde det när jag spelade första gången. Dom har många bra spells och tål mycket också.


signatur

I am the liquor

Medlem

Spelet är såpass lätt att man kan köra lite vad som helst och ändå klara det. Ta saker du tycker är kul än imba builds.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Brukar själv alltid välja barbarian och sen sätta många poäng på cleeve och sånt, men om det är en av de enklare klasserna vet jag inte.

Men närstridsklasser är väl lättare än magiker av vad jag kommer ihåg. Det var ju ett tag sedan man spelare spelen.

Körde också barbar när jag spelade igenom NwN2 och expansions. Det var lätt som en plätt.

Ser fram emot Dragon Age, där magisystemet inte är så efterblivet som i D&D.

Medlem

Om du ska ha en absolut easymode klass; kör en Monk, human är ett bra val - starta med hög dex, wisdom(mycket viktigt), con och str.

När du väl kommer till King of Shadows kan du soloa honom ifall du lagt ner lite tid på gear(typ, 10 minuters tittande på vendors, kanske).

För att 'förstöra' spelet mer, gör Khelgar till en Monk också - och ha Sand+Elanee buffa er/öppna dörrar åt er(Knock, lvl2? spell). Det går inte förlora med den här setupen, enda nackdelen är att du inte får många konversations skills.

1
Skriv svar