Anno 1404 - skaffa sten

Medlem
Anno 1404 - skaffa sten

Har precis börjat spela Anno 1404 men har kört fast. Jag kan inte skaffa mig sten.
Jag spelar kampanjen och är på andra uppdraget då man för första gången behöver sten. Men jag ser inga stendepoer på den ön man bygger, bara på den södra och där kan jag ej bygga. vad gör jag för fel?

Medlem

Det uppdraget var väl med i demon om jag inte minns fel

Tror jag gick på samma nit, du vill ha sten för att få dem mer avancerade byggnaderna för att fixa soldater som man ska skica? Så tänkte iallafall jag men man behöver inte sten alls om jag minns rätt, soldaterna vandrar runt i din första by och du behöver bara klicka på dem.

(Hoppas det var rätt grej du menade, lät bekant mot vad jag gjorde fel )


signatur

Videomupp

Medlem

Ojdå, tack så mycket. jag var helt inne på att man skulle bygga dem då nya byggnader kom upp. suttit fast med detta i över 1h .

Nu ska jag bara lära mig hur man bygger ett warehouse på en ny ö, den är fadad eller gråmarkerad när jag försöker. något tips?

Medlem

Nvm, jag hittade det nu

igen, tack så jättemycket

Inaktiv

nån som vet hur man klarar typ sjunde campaing delen har fastnat har ingen honor och måste ge den där subban m bajs tre orientaliska krigs skepp.men saknar typ ett par tusen honor till alzaribaba snubben.nån som vet hur man får subban på ön låta en träffa the empire king osså?

1
Skriv svar