Rolighetsfaktorn

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Spectral:

Lägg ner. Det är bara naivt att hålla på och försvara spelet på det viset. Så buggigt som AoC är har nog inget annat mmorpg nånsin varit vid release. Och har det det så har utvecklarna iaf jobbat med patcher för att fixa dem, inte lägga till fler buggar.

WoW var ospelbart för mig i två månader p.g.a. att det hade problem med vissa Marvel Yukon NICs. Så jag fick leva med random disconnects ett bra tag. Plus att servrarna på den tiden var löjligt ostabila och gick ned väldigt ofta. Minns att serverinstabiliteten var något som förpestade WoW under ett helt år.

Som alltid känner olika personer av olika problem. Du kanske inte hade några problem med WoW vid release men har massa problem med AoC nu. För mig är det tvärtom. WoW vållade flera problem vid release (som är borta nu ofc) men själv har jag knappt haft några problem alls med AoC förutom några disconnects, ett fåtal OOMs och så.

Det har du nog rätt i. Det enda jag kan minnas från första tiden av WoW var att det jämt var kö för att komma in. Men som sagt, Funcom tycks ju inte jobba på att förbättra de stora problemen och inte har man sett röken av hälften av all content det skrivits om i previews etc. Det finns ju inte ett skit att göra i spelet mer än att ganka low lvls och irritera folk. Det är kul en stund, men tjänar inte mycket till.

Medlem

Ni som tycker det är tråkigt har dåliga datorer va? Brukar vara så. AofC är sjukt beroendeframkallande, snyggt och lättspelat.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Ni som tycker det är tråkigt har dåliga datorer va? Brukar vara så. AofC är sjukt beroendeframkallande, snyggt och lättspelat.

Det kanske är beroendeframkallande för dig men inte för andra .

Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Ni som tycker det är tråkigt har dåliga datorer va? Brukar vara så. AofC är sjukt beroendeframkallande, snyggt och lättspelat.

Nej, vi sätter krav på spelen.

Gen
Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Ni som tycker det är tråkigt har dåliga datorer va? Brukar vara så. AofC är sjukt beroendeframkallande, snyggt och lättspelat.

Snyggt - Ja
Lättspelat - Jo, det är faktiskt det. Lättare att questa än WoW t ex.
Beroendeframkallande - Till en början, sen blir kroppen resistent och stöter bort spelet p.g.a. alla buggar och saknaden av viktiga spelelement

Har en hyffsat bra dator men tycker ändå det har blivit tråkigt. Trött på att ha låg FPS i Tarantia och andra ställen p.g.a. dålig optimering.

Medlem

Jag har inga problem med låga fps någonstans, så du kanske borde ta dig en titt på lite ny hårdvara och sluta whina i varje Aoc tråd om att det är dåligt optimerat. Tack!

Gen
Medlem

E6600
4GB PC5300
GeForce GTX 280 1GB
Vista x64
1920x1200 16QxFSAA Settings: High Shadows: On

Visst, jag skulle kunna skaffa en E8400, men det är allt. AoC ÄR dåligt optimerat om man kör Shader Model 3.0. Har du läst de officiella forumen överhuvudtaget? Finns 100-sid långa trådar som pratar om att Shader Model 3.0 samt Shadow Maps har issues. I mitten av Juli så läckte nån patchnotes som inkluderade en hel del förbättringar av grafikmotorn. Det handlade just om Shader Model, Shadow Maps, laddningstider, Instancing problem o.s.v. Dock togs alla posterna som innehöll informationen bort. Tyvärr hann jag inte kopiera notes.

Så Tack själv!

Medlem

stackars bortskämda woware

Medlem

What? Vad menar du egentligen?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Gen
Medlem

Ja, vad menar du egentligen?

12
Skriv svar