BC2 multiplayer problem..

Inaktiv
Skrivet av simpon:

är de nån som har börjat få spelet att gå som de ska eller ?

mitt fungerar då inte att ens lite till multiplayer

Mitt fungerar, laggar litegrann bara!

Inaktiv

är de efter updateringen man fick de började att fungera

ja kör bara på service pack 2 så kanske är de då va kör du på eller ni andra som får de att fungera ? vill ju spela de här nu !!!!

Inaktiv
Skrivet av simpon:

är de efter updateringen man fick de började att fungera

ja kör bara på service pack 2 så kanske är de då va kör du på eller ni andra som får de att fungera ? vill ju spela de här nu !!!!

Jag uppdaterade bara min drivrutiner så funkade det=)

Medlem

Just nu verkar det vara något strul med deras servrar för jag kan logga in till EA men inte söka efter servrar.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Kan logga in och hitta servar men inte joina dem, så är nog problem med deras servrar igen

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Just nu verkar det vara något strul med deras servrar för jag kan logga in till EA men inte söka efter servrar.

Det tror jag inte att det är, har kunnat spela utan problem i 2 dagar nu!!

Medlem

kommer inte häller in atm


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Jag kommer heller inte in nu ikväll. "Cannot connect to EA online".

Medlem

Jäkla server time outen sabbade min klan match, jäkla timing.

Medlem

Kanse e standardproblem som heter öppna en port åt spelet ? : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Börjar bli riktigt jävla sur. har försökt att connecta ett bra tag nu, när jag försöker joina en server som inte är full kommer "Connection game server lost" upp, när jag ska joina en server som är full så får jag att servern är full, Riktigt jävla störande, verkar kunna joina precis när en match är över. Något som är riktigt jävla störande är också hur de inte skriver något om problemet på deras skitblogg, utan de försöker pracka på en massa erbjudanden att köpa spelet(till och med 4 spel), DLC och annan skit. Sen att det har vart problem ett bra tag nu fattar jag inte heller, av vad jag har hört så har det vart problem med detta under betan också. Känns som de sitter och dricker kaffe och håvar in pengar hela dagarna. De kan väl i alla fall fixa spelhelvetet innan de försöker kränga en jävla massa skit. :@

Medlem

jag har också problem nu ikväll. spelet krashar mest i browsern. bara å ge upp för ikväll.

Inaktiv

så där ja nu va de fixat alla mina problem de ända som behövdes va att byta till win 7 ultra fan så snyggt spel

kör med (BFG TECH ) geforce gtx 285 1024 gddr3 as grymt spel kort tipps om ni vill ha GRYM! grafik

Medlem

Någon som vet något om "connection lost too server..." - jag har haft problem både igår och idag.
Det har ju funkat, om än inte bra, hyffsat tidigare.

Medlem

har inte fått connection lost nu på ett tag, men kanske mera tryck nu under påst mer som spelar och deras servrar pallar inte trycket.

Inaktiv

har inte fått det alls här.. Och jag har lirat en del.

Medlem

Jag har väl mer eller mindre gett upp nu. Den miserabla serverborwsern parad med en känsla av fullkomlig randomness om huruvida jag kommer att komma in på servern eller få "connection lost..." gör att jag tappat lusten att sitta 30 minuter och hålla tummarna tills de blir blå.
Alla portar står vidöppna, har testat stänga ner brandvägg, göra en by pass operation på routern och TP-test samt de vanliga virus/malware kollarna.
Möjligen är sbs, men jag tror det faktiskt inte, inte denna gång i alla fall

Inaktiv

Jag fattar inte vad problemet är, jag har då inte råkat ut för detta sen några dagar efter release då man fixade en del, självklart har man random blivit kickad men det är ju inte det du menar.

Så problemet ligger nog hos dig om du inet hittar en server på 30 min... Hur tror du vi som har server gör? Trycker på servern tills det går? Vi kommer in direkt!

Medlem

Jodå, jag är helt med - för ett par dagar sedan kom jag också in direkt på alla de servrar som inte var fulla. Då var det inga problem alls. Och servrar får jag fortfarande upp i kubik och minut från alla hörn av världen, så det är inga problem heller.

Problemet är att min dator eller spelet har gått från fullständig logik (full server = inte komma in, inte full server = kommer in) till ett segt randomförfarande utan att jag har installerat eller ändrat något i övrigt.

Om jag ändå har gjort något så jag kunde återställa...

Inaktiv

Skulle kunna tro att du inte kanske gjort en FULL sökning på ett tag? Detta kanske leder till att det blir mycket felaktig information?

ex : Det står 30/32 men det är 32/32,, Men samtidigt tänk på! Om man har reserverat slots till en i klanen på en server så tar detta upp en slot hela tiden. så då blir maxantalet 31 personer på servern även om det står 32.

Medlem
Skrivet av Phireman:

Jag fattar inte vad problemet är, jag har då inte råkat ut för detta sen några dagar efter release då man fixade en del, självklart har man random blivit kickad men det är ju inte det du menar.

Så problemet ligger nog hos dig om du inet hittar en server på 30 min... Hur tror du vi som har server gör? Trycker på servern tills det går? Vi kommer in direkt!

Det finns riktigt många som inte har några problem, men det finns också riktigt många som inte kan spela alls. Titta bara på EA's forum, det är fullt med trådar med folk som inte kan spela. Buggen med full server känner dom ju till och jobbar med.
Så, nej, problemet ligger nog inte hos honom, utan då hos honom och ett par hundratusende till.
Snabbsläppt konsolport, ja, men hur kul som helst när det funkar.

Inaktiv

MMLazarus det vet jag mycket väl om att andra har problem men några hundratusen är det inte frågan om... Utan mycket folk har problem med att de tappar connection och felaktig serverlista,, inte lika många tar det 30 min för att komma in på en server.

Medlem

Nej, det är nog ett överdrivet antal. En av mina kompisar har själv stora problem efter uppdateringen kan han inte ladda en enda bana, det blir CTD varje gång. Han jobbar med datorer men eftersom det inte går att felsöka detta så är han chanslös, det släpps för lite info från Dice om problemen, vore dom mer frikostiga med det så kanske nån communitywizard kunne lösa problemen för dom.

Medlem

Jag trodde ett tag att Du hade löst problemet åt mig Phireman!
Testade (igen, men det var ett tag sedan) att göra en full refresh på serverlistan och kom in direkt på en av Gotlandservrarna och spelade lyckligt där i knappt en timme.
Gick sedan ut och rastade hunden och satte mig direkt igen, nu var det kört. Samma server hade mellan 23-28/32 vid varje refresh (nu kunde jag ju göra det mycket smidigare i "History") så problemet var inte en full server. Jag fick bara Connection lost igen, till samma server... Testade då alla Gotlandservrar jag hittade - samma visa.

Jag menade förresten inte att det tog 30 min att komma in på en specifik server - mer att jag ofta blir sittande en stund med att trycka på refresh, försöka joina, vänta på felmedelande och så börja om. Jag tröttnar snarare efter 30 min

Medlem

Har man problem med att uppdatera spelet el. connecta till EAs servrar skriv:

netsh int tcp show global

om ECN Capability är på skriv:

netsh interface tcp set global ecncapability=disabled

Medlem

Nu har det på något spooky/random sätt löst sig för mig verkar det som. Jag har alltså inte gjort något, men kan connecta som förut

Men om problemet skulle uppstå igen kan det ju vara bra att ha ovanstående - men var skal man skriva det? Jag har inte lyckats hitta någon konsol.

Medlem

åh... Start -> Kör -> cmd

Skriv svar