En bild säger mer än tusen ord

Medlem

Självklart kan jag inte garantera det. Lika lite som du kan garantera motsatsen. Jag sa 100k för att det är 50% av dom som skrev på. Jag känner ca 50 man personligt som skrivit på och INTE köpt.

Jag tittade just på gruppen på Steam och just nu är det 7 medlemmar som spelar MW2. 27 som spelar, altså 20 som spelar annat. Dessutom 430 till som inte spelar MW2...

Jag tror att dom som man ser spelar MW2 har gått med i gruppen just för att få den att se så löjlig ut. Bara för att ta luften ur alltså.

Medlem

Det kan stämma som du säger. Och jag är väl lite partisk eftersom jag först och främst spelar SP plus att det är på min 360. Jag känner inte att jag är lika träffad som vissa andra, framförallt PC-spelare när det gäller alla förändringar IW har gjort med spelet. Det känns som om vi rör oss mer mot konsoll och nu gav jag med mig, skaffade 360 för en månad sen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av SPARTAN-123:

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:

Nej, det kan jag gott förstå att du inte gillar, men så är det ju sett från vårt perspektiv.
Allt det som gör att spel håller länge och är riktigt bra är ju bortplockad från konsolvarianterna.

??????


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av SPARTAN-123:

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:

Nej, det kan jag gott förstå att du inte gillar, men så är det ju sett från vårt perspektiv.
Allt det som gör att spel håller länge och är riktigt bra är ju bortplockad från konsolvarianterna.

??????

Vill du att jag förklarar vad jag menar? Eller vad vill du ha sagt med frågetecknen?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av SPARTAN-123:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av SPARTAN-123:

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:

Nej, det kan jag gott förstå att du inte gillar, men så är det ju sett från vårt perspektiv.
Allt det som gör att spel håller länge och är riktigt bra är ju bortplockad från konsolvarianterna.

??????

Vill du att jag förklarar vad jag menar? Eller vad vill du ha sagt med frågetecknen?

Att jag inte förstår riktigt. En bra multiplayer brukar göra livslängden ganska lång på ett spel, och även om man hamnar i en server med dålig anslutning så är det bara att sticka därifrån och hitta en annan. Jag hamnar i en dålig server kanske var tjugonde gång och högst två på rad, och jag blir aldrig arg på det. Är det kanske så att PC-spelare är mycket kräsnare och tycker att ett spel blir sämre och inte mindre bra när dessa privilegier tas bort?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Du är altså konsolspelare? Då kan jag förstå varför du inte förstår vad jag menar.

Visst är vi mycket kräsnare, en kille som levt på gourmetmat alltid och plötsligt serveras soppkökskäk, men förväntas betala mera för den är ju mera kräsen.

Hade IW varit ärliga från början så hade nog inte vi blivit så irriterade, men dom sa att MP skulle vara precis som innan. Det stämde inte.

Antalet spelare som spelar PC-versionen är ju långt under antalet på konsol, bland annat för att så många låtit bli att köpa, därför blir det flera dåliga kopplingar än i konsolvärlden.
Dessutom så tvings man som PC-spelare att spela som ni konsolspelare alltid gjort, via P2P, som ger extremt ojämnt ping, en kommer alltid har mycket bättre än resten, vi är vana att få träffas på neutral grund, en server som är uppe 24/7 och där vi kan träffas och spela även om vi bor i olika tidszoner, oc ha samma ping trots att vi kommer från olika ställen i världen.
För mig är dock det värsta att P2P-systemet totalt dödar allt som heter communitys, dom byggs upp runt en server som man spelar på och lär känna folk som tycker om de samma regler och det samma spelsätt som du själv.

Att spela ett MP-spel med nya spelare hela tiden är för mig som att spela med bots.

Som att gå upp på morgonen och åka med bussen till skolan, sen när du ska hem så släpps du av vid ett helt annat hus, där du får stanna över natten, sen nästa morgon kommer du till en helt ny skola och sen på kvällen så upprepas det. Nya spelare, nya ställen i en evighet.

Du säger att en bra MP ökar livslängden, men säg mig finns det fortfarande MP spel för konsol som spelas av 10.000-tals efter 4 år? Det finns det i PC-världen och det är på grund av dedikerat serverstöd, och möjligheten för mods.

Så du kan kalla oss kräsna, men frågan är om det inte är konsolspelare som låter sig avspisas för lätt och finner sig i en sämre behandling?

Medlem

Jag håller med om IW's ärlighet inte var som den skulle, men ni tvingas inte betala mer, PC-versionen är ju 100 spänn billigare.

Som liten och dum konsolspelare vet jag inte vad P2P är.

En anledning till att inte 10.000 stycken spelar ett spel efter 4 år är att det ständigt kommer nya spel. Dessutom är det inte sämre behandling vi får, utan mindre bra.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jaja, rätta mitt språk bara Förlåt att jag är invandrare, jag kommer nog långsamt bli bättre på svenska..

P2P betyder peer to peer, alltså att serveren körs på en av dom deltagande spelares dator istället för en dedikerat server.

Men det kommer faktisk ständigt nya spel till PC med, däremot så finns det en del spel som fortfarande spelas av tusental, det är endast möjligt pga dedikerade servrar.

Sen vill jag gärna förtydliga att jag inte tycker konsolspelare är små och dumma, bara van med mindre bra behandling. Har faktisk själv konsoler i huset, dom har sina starka sidor dom med.

Det angivna cirkapris från IW's sida är samma som för konsolversionerna, alltså 100,- mera än normalt för ett PC spel. Orsaken till prisskillnaden är ju att PC-spel inte ska betala licenskostnader till Microsoft och Sony. Då tycker jag det är fräckt att Activision/IW ska tjäna 100,- mera på att en kille köper ett PC-spel, när dom samtidigt stängt ner en hel del funktioner i spelet, bara för att kunde tjäna flera pengar på DLC, något som inte tidigare varit möjligt bland FPS för PC.

Medlem

399:- för ett spel av MW2:s klass är inte mycket pengar. Det är ungefär vad PC-spel kostat de senaste 10 åren. Man kan klaga på flera detaljer vad gäller MW2, men priset är verkligen inte ett av dem.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nej, det kan jag hålla med om, prisen blev ju mindre. Att jag så fortfarande tycker det är för mycket är ju min sak.

Men nu var det ju angiven cirkapris, som altså inte är samma som den kostar hos förhandlarna, utan det som Activision/IW tycker den ska kosta. DVS det den kostar på Steam.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Jaja, rätta mitt språk bara Förlåt att jag är invandrare, jag kommer nog långsamt bli bättre på svenska..

Men det kommer faktisk ständigt nya spel till PC med, däremot så finns det en del spel som fortfarande spelas av tusental, det är endast möjligt pga dedikerade servrar.

Först undrar jag vad jag (om det nu var jag) rättade i din till synes korrekta svenska.

Sen undrar jag om du menar att PC-spelare kör gamla spel för att det finns dedikerade servrar även fast det finns på de nya spelen (förutom MW2).


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Dessutom är det inte sämre behandling vi får, utan mindre bra.

Det var det jag menade

Jag menar att spel får en mycket längre hållbarhet när man via dedikerade servrar kan modifiera dom eller ställa upp serverregler som tillåter en community växa fram omkring spelet.
Det betyder inte att man inte spelar nyare spel också, utan att dom gamla som är bra håller mycket mycket längre på PC än på konsol.

Men, to each his poison gäller ju. Det är inget nedvärderande mot konsolspelare i det jag menar, har du uppfattat det så beklagar jag.
Att du tycker PC-spelare är kräsna, ja det kan du nog ha rätt i. Men det behöver ju inte vara något negativt.

Medlem

Älskar cod-serien, även MW. Har dock inte spelat eller köpt MW2 pga att jag är trött på konsollifieringen av spel och den sänkta standarden för PC-spelare som det medför.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"to allow matchmaking for our PC users as well"

hade just cirka 10 matcher i rad som alla laggade, bonus är ju att hosten är på prestige rank och slaktar igenom resten av oss: 20-40, som man skördar vete, så vi fick lagg för att få "matchmaking" men jag undrar, vart fan är matchmakingen i det? händer ofta dessutom...

Visserligen ett spel som inte är likadant men fortfarande FPS, Battlefield heroes. har lyckats med konststycket att köra, lyssna och hör, dedikerade servrar! och matchmaking! finurligt

kvn
Medlem

Riktigt besviken på MW2 som PC-lirare.

Som "MMLazarus" säger dödar de helt pc-community.

Sen det som stör mig mest och anledningen till att jag köpte PC - Versionen ( Har även en ps3 ) är möjligheten att köra pcw och ladders osv. Visst det kanske går om man är med en Steam-grupp, Men vem vill lira en pcw eller ladder med "host-lagg" och utan promod ?

Sen kan PC-Multiplayer leva hur länge som helst pga Esports delen av ett spel.

Kolla bara på Cs.

12
Skriv svar