Kan min laptop köra SWTOR?

Medlem
Kan min laptop köra SWTOR?

Jag har en fråga bara om min laptop kan någorlunda köra SWTOR nån som har koll på detta?

Specc:

2,13 GHz Intel Core i3 i3-330M-processor

4 GB DDR3

NVIDIA GeForce GT 320M - Upp till 2 299 MB grafikminne (totalt) med 1 GB dedikerat DDR3

Tackar för svar!

Inaktiv

Inte helt insatt i dina komponenter, om inget kommer nedclockat som vissa bärbara är så borde du kunna köra på medium/high utan problem. Däremot så laggar det på min helt nya gameing dator när det är massor av spelare på skärmen så det kan bli körig i PvP.


signatur

The definition of insanity?

gnu
Medlem

på lägsta kanske det är spelbart

Medlem

Jag tror att du kommer kunna spela det utan några problem om du håller dig till lite lägre inställningar. Du kan därimot ha problem med att kolla in i stora folkmassor.

Medlem

Klarar min dator av det då?

Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz (turbo 3.1)

8 GB minne (1333 MHz)

1920 x 1080 ( Full HD )

NVIDIA GeForce GTX 560M TurboCache (1.5 GB GDDR5 SDRAM) (Grafikminne 4095 MB)

NVIDIA 3D Vision Kit

Allt ska då va flytande i 3D


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Klarar min dator av det då?

Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz (turbo 3.1)

8 GB minne (1333 MHz)

1920 x 1080 ( Full HD )

NVIDIA GeForce GTX 560M TurboCache (1.5 GB GDDR5 SDRAM) (Grafikminne 4095 MB)

NVIDIA 3D Vision Kit

Allt ska då va flytande i 3D

Troligtvis inte ens på low. Du måste nog köpa någon ännu dyrare dator att skryta med. Kanske en diamant och guldpläterad Macbook och installera Windows på den (då inte SWTOR finns till OSX).
http://www.instablogsimages.com/images/2007/09/28/gold-plated...

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:

Jag har en fråga bara om min laptop kan någorlunda köra SWTOR nån som har koll på detta?

Specc:

2,13 GHz Intel Core i3 i3-330M-processor

4 GB DDR3

NVIDIA GeForce GT 320M - Upp till 2 299 MB grafikminne (totalt) med 1 GB dedikerat DDR3

Tackar för svar!

Spelet laggar på min stationära med ett GTX 580. Uppenbarligen så ska det vara väldigt många som upplever lagg på helt oväntade ställen etc så det finns thread på SWTOR på över 150 sidor. Tydligen något som Bioware är medvetna om och ska se över. Så även äldre kort kan få bättre prestanda om Bioware lyckas korrigera eventuella fel.

Skrivet av Notebook Check:

The performance of the GT 320M is nearly on a level of the old GeForce 9600M GT (altough the 9600M GT features 32 shaders). Demanding Direct X 10 games like Crysis or Dirt 2 can only be played in low details fluently. Older games like Left 4 Dead can be played with high details fluently. More game benchmarks can be found below.

Kan inte säga hur SWTOR ens skulle flyta eller ens om det säger dig något om hur kortet kan prestera. Här är sidan iaf om du vill läsa lite, de har lite tester längre ner.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-320M.25099.0.h...

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av andreashal91:

Klarar min dator av det då?

Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz (turbo 3.1)

8 GB minne (1333 MHz)

1920 x 1080 ( Full HD )

NVIDIA GeForce GTX 560M TurboCache (1.5 GB GDDR5 SDRAM) (Grafikminne 4095 MB)

NVIDIA 3D Vision Kit

Allt ska då va flytande i 3D

Troligtvis inte ens på low. Du måste nog köpa någon ännu dyrare dator att skryta med. Kanske en diamant och guldpläterad Macbook och installera Windows på den (då inte SWTOR finns till OSX).
http://www.instablogsimages.com/images/2007/09/28/gold-plated...

Inget att skryta över! Undrar bara om det går i 3D? Wow funkar fint. Det blir lite varm och så men ligger iaf på 60 FPS.

Och en mac skulle varit det sista på jorden jag skulle köpa!

Värdelösa &%$€{[/(/&%&/()/&%&/"¤"¤"¤ Apple produkter


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Trollande åsido så verkar det som det är problem med nVidias drivers eller SWTORs optimering (säkert 50/50 tror jag).

WoW kräver inte speciellt kraftig dator för att köra det på max, men att köra SWTOR i 3D @ 1920 med respektabel FPS tror jag är svårt att uppnå. Kanske i de lägre upplösningarna 1280 t.ex.

Ett GTX 560M jämförs på detta sätt på notebookcheck:

Skrivet av NotebookCheck:

The similar called desktop GeForce GTX 560Ti is based on the GF114 chip and offers more shader cores and also a significantly higher performance. The GTX 550Ti is also based on the GF116, but features a higher clock speed. Therefore, the performance is on a level with the older desktop GeForce GTS 450.

Så en SWTOR benchmark där de tagit med ett äldre 450 kan vara värt att försöka hitta. När Bioware har fixat problemen med låg FPS så kanske det inte är omöjligt att köra 3D @ 1920. Frågan är väl hur låg fps du klarar av att tolerera.

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Och en mac skulle varit det sista på jorden jag skulle köpa!

Värdelösa Apple produkter

Du är tekniskt inkompetent när det handlar om datorer men kan ändå sitta där och säga att Apples produkter är värdelösa? Hur fan går det ihop?

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av andreashal91:

Och en mac skulle varit det sista på jorden jag skulle köpa!

Värdelösa Apple produkter

Du är tekniskt inkompetent när det handlar om datorer men kan ändå sitta där och säga att Apples produkter är värdelösa? Hur fan går det ihop?

Haha! Dom är värdelösa bara för att Cancer företaget "Ruttna äpplet" har gjort dom. Skulle hellre gått o köpt en skit dator för 15 papp än en produkt från Apple..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Trollande åsido så verkar det som det är problem med nVidias drivers eller SWTORs optimering (säkert 50/50 tror jag).

WoW kräver inte speciellt kraftig dator för att köra det på max, men att köra SWTOR i 3D @ 1920 med respektabel FPS tror jag är svårt att uppnå. Kanske i de lägre upplösningarna 1280 t.ex.

Ett GTX 560M jämförs på detta sätt på notebookcheck:

Skrivet av NotebookCheck:

The similar called desktop GeForce GTX 560Ti is based on the GF114 chip and offers more shader cores and also a significantly higher performance. The GTX 550Ti is also based on the GF116, but features a higher clock speed. Therefore, the performance is on a level with the older desktop GeForce GTS 450.

Så en SWTOR benchmark där de tagit med ett äldre 450 kan vara värt att försöka hitta. När Bioware har fixat problemen med låg FPS så kanske det inte är omöjligt att köra 3D @ 1920. Frågan är väl hur låg fps du klarar av att tolerera.

Är det så det ligger till! Då kanske man ska skippa 3D än så länge och fixa det till min Stationära ist


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Teoretiskt sett så bör det fungera på ABSOLUT LÄGSTA GRAFIK. Skriver det i caps eftersom jag kör på lägsta med min G73JH för att uppnå minimum 60FPS, vilket är grymt irriterande när datorn har kostat cirka 17k för något år sedan (går att maxa spelet men vem vill ha 30FPS... om ens det :/). Är en i7 720QM och ett HD5870M i den, för att jämföra. Sen kör jag ju på ganska så hög upplösning (1920x1080), som drar en del. Har även kört spelet på min Macbook Air 2011 med "inbyggt grafikkort" i processorn. Det funkar, men det är absolut ingen optimal spelupplevelse. Har en polare som körde betan på en gammal core 2 duo och med ett 4500MHD, så funkar gör det iaf...

@andreashal91 önsketänkande att en laptop ska klara av ett såpass nytt spel med 3D påslaget? Jag är glad så länge jag får över 60FPS på lägsta numera på min G73JH, och den är inte speciellt långt efter din dator i prestandaväg. <3 Apple för iPhone & Macbook Air btw.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:

Jag har en fråga bara om min laptop kan någorlunda köra SWTOR nån som har koll på detta?

Specc:

2,13 GHz Intel Core i3 i3-330M-processor

4 GB DDR3

NVIDIA GeForce GT 320M - Upp till 2 299 MB grafikminne (totalt) med 1 GB dedikerat DDR3

Tackar för svar!

Sitter själv på ett Nvidia GeForce GT 330M = ospelbart även på lägsta settings. Checka AH etc funkar, spela, nej.

Medlem
Skrivet av hymn:
Skrivet av VelociRaptor:

Jag har en fråga bara om min laptop kan någorlunda köra SWTOR nån som har koll på detta?

Specc:

2,13 GHz Intel Core i3 i3-330M-processor

4 GB DDR3

NVIDIA GeForce GT 320M - Upp till 2 299 MB grafikminne (totalt) med 1 GB dedikerat DDR3

Tackar för svar!

Sitter själv på ett Nvidia GeForce GT 330M = ospelbart även på lägsta settings. Checka AH etc funkar, spela, nej.

Detta jag hade för annat., Tacka för alla svar! Men blir helst uppgradera sig till en stationär då helt enkelt.

Medlem

Nej men då blir det inget köp av det spelet Orkar inte sitta med min stationära o spela..

Väntar till Guild Wars 2 ist !


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar