3D eller inte 3D, är det frågan?

Flakmonkey
3D eller inte 3D, är det frågan?

Jag står just nu lite i valet och kvalet mellan en DSiXL och en 3DS. Tills för någon timme sedan var jag helt inställd på att köpa en DSiXL eftersom 3D-effekten inte är någon selling point för mig och för att jag trodde att 3DS:en skulle kosta betydligt mer än den gamla varianten utan 3D. Nu har jag emellertid upptäckt att 3DS både är fullt bakåtkompatibel samt att den inte alls kostar särskilt mycket mer än en DSiXL. På Webhallen är skillnaden tex inte mer än 200 kr så då känns det ju lite dumt att inte slå till på den modernare maskinen eftersom den ju bör vara mer framtidssäker.

Några frågeställningar har jag dock ändå. Hur mycket gör den större skärmen på en DSiXL? (för den är väl ändå större än på en 3DS?) Hur är batteritiden med 3D-effekterna avslagna? De kommer ju inte vara igång när jag lirar DS-titlar så då vore det ju bra om det även reflekterades i batteritiden. Sen kommer ju den kanske viktigaste frågan och det är hur vettigt det är att köpa en 3DS nu när det med största sannolikhet kommer en variant med två analoga spakar. Man vill ju helst slippa det där åbäket till påbyggnadssats som man sett på bild. Det ser ju både fult och otympligt ut.

Så vad tycker ni? Ska jag slå till på en DSiXL nu? En 3DS nu? En 3DS sen när nya modellen med två analoga spakar kommer? Eller ska jag kanske helt hoppa över det och lägga pengarna på annat? Det alternativt finns ju nämligen såklart också

#blogg

Medlem
3D eller inte 3D, är det frågan?

PS Vita?

Personligen finns det ingen återvändo efter DSi-XL, när jag prövade en 3DS kändes det som att squinta ner på en Gameboy skärm. Det är otroligt mycket skönare för ögonen på en DSi-XL.

Vill du prompt ha en 3DS så ska du vänta, det är mer logiskt.
Men nog tycker jag ändå att Nintendos största bedrift blev DSi_XL, klart den skönaste bärbara som finns.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag har samma kval som dig


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey

Vill inte prompt ha en 3DS, men det känns ju lite dumt att köpa hårdvara som det inte utvecklas alltför många nya spel till samtidigt som det finns en ny plattform som är mer framtidssäker och som du dessutom kan spela de äldre spelen på... Och som kostar i princip lika mycket...

En vita klurar jag också på men det känns som att det måste komma fler bra spel till den innan jag slår till... Fördelen med DS (och 3DS tack vare bakåtkompabiliteten) är ju att det finns ett rätt stort spelbibliotek som man kan ta sig igenom...

Härliga i-landsproblem man har

Medlem

PC.

Om det nu måste vara en handhållen pryl skulle jag valt utan 3d.

1
Skriv svar