Filmåret 2012

Medlem
Filmåret 2012

- Men in Black III
Saknaden efter alienfilmer på bioduken är enorm, därför är MIB3 en av mina efterlängtade filmer i år. Ettan var bra och tvåan mindre bra, så jag vågar inte ha så höga förväntningar.

- The Expendables II
...eller "Machofilmen 2". Rollistan är en våtdröm för alla actionfantaster med "Sylvester Stallone", "Bruce Willis", "Arnold Schwarzenegger", "Van Damme", "Chuck Norris" och många fler. Detta kommer att bli explosivt!

- Hugo Cabret
Legenden "Martin Scorsese" som i vanliga fall brukar berätta ganska tuffa och vuxna historier i sina filmer ger sig nu in på en familjefilm. Spännande!

- The Amazing Spider-Man
Jag är inte så förtjust i remakes om inte filmen levererar någonting nytt eller någon typ av förbättring som spelar stor roll. Men i det här fallet så tror jag på den nya "Spider Man". "Andrew Garfield" ser ut att passa i rollen.

- Skyfall
Den tredje "James Bond" filmen med "Daniel Craig" i huvudrollen vet vi inte så mycket om än, men eftersom de tidigare två filmerna har levererat så hoppas jag även på denna.

- Mission: Impossible - Ghost Protocol
Efter den första trailern så tappade jag ärligt talat mina förväntningar. Varför vet jag inte. Men någon vecka efter det började recensionerna dyka upp och, till min stora förvåning, hyllades filmen rejält. Även den lyckliga FZ-medlemmen "73mpl4R" har sett filmen och berättar att den lovar gott. Förväntningarna är nu tillbaka och är högre än någonsin!

- Prometheus
Detta är min mest efterlängtade film. Hur skapades "Xenomorph's" och vad är den så kallade "Space Jockey"? Det är frågorna som jag förväntar mig att få svar på i denna prequel. Trailern till filmen är enligt mig den bästa trailern från 2011 (måste även nämna trailern till "The Girl With The Dragon Tattoo") och kanske någonsin.

- The Dark Knight Rises
Precis som med "MI:GP" trailern så imponerade inte trailern till "The Dark Knight Rises" heller. Men jag tvivlar inte på "Cristopher Nolan" och är nästan helt säker på att TDKR blir en fantastisk filmupplevelse.

- The Hobbit: An Unexpected Journey
Den första delen av två prequels till världens bästa filmtrilogi. Detta blir nog min sista biofilm i december innan världens undergång, så jag kan dö lycklig.

- Lincoln
"Steven Spielberg" och "Daniel Day-Lewis", instant win.

- Dr. Seuss' The Lorax
Skaparna av "Despicable Me" är tillbaka med ännu en film som ser ut att bli alldeles underbar. Pepp!

Vilka filmer ser du fram emot under 2012?

/Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Filmåret 2012

Bara "Prometheus". Spielbergs dramaturgi har blivit sockersöt, M:I4 är nog som de andra, "The Hobbit", känns inte lika kul längre efter man spelat fantasyspel de senaste tio åren. Man har blivit mätt. James Bond, njae, Spider-Man, årets kalkon tror jag, MBIII - kalkon...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker inte att man ska se Spider-man som en remake, det är som att säga att Batman Begins är en remake på en av Tim Burtons Batman-filmer.

Det är en ny version bara. Efter den första trailern till Spider-man fick jag intrycket att de följer serietidningarna mycket bättre den här gången, med Gwen Stacy som Peters första flickvän osv. Vill gärna att de etablerar alla karaktärer i den här filmen innan de blir skurkar osv. i senare filmer.

Medlem

Walter är lite sockersöt idag, för Prometheus, Batman 3, Skyfall och The Hobbit kommer att bli fina filmer!

Skrivet av 73mpl4R:

Walter är lite sockersöt idag, för Prometheus, Batman 3, Skyfall och The Hobbit kommer att bli fina filmer!

Äh, humbug!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Walter är lite sockersöt idag, för Prometheus, Batman 3, Skyfall och The Hobbit kommer att bli fina filmer!

Äh, humbug!

Bumhug

1
Skriv svar