Medlem
Fps

Jag har beställt en dator med detta kortet --->

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=MSINX88GT...

Hur många fps ungefär tror ni att jag får om jag kör crysis i upplösningen 800/600 och allt på very high förutom shadows high, game effects, high, particles high? 16 anisotropic filtering och 0 aa?

Jag har en processor som inte kommer va en flaskhals och 4 gig minne..

Tacksam för svar ...

Medlem

Med det kortet borde du kunna köra i 1280x1024 med de inställningarna du nämner och få helt ok FPS. Varför skulle du vilja köra med 800x600? Vad har du för processor då?

Jag har ett 8800GT Bliss 1024MB kort och det flyter på bra med det. Extra videoramet jag har borde inte göra nån större skillnad då vi har samma klockfrekvenser på kortena.

Medlem

Jag har qx9650 som ska klockas till 4,0 ghz och så har ja 4 gig 1333 mhz ddr3 minnen. Anledningen till att ja tänker köra i 800/600 är att (kanske har synfel) jag inte ser någon större skillnad mellan det och 1280/1024. Det ser jäkligt bra ut i den upplösningen ändå och jag tycker att allt ser lika skarpt ut även på nära håll.

Medlem

Processorn och minnena kommer göra ganska liten skillnad mot motsvarande processor och minne för ca 2200:- i crysis och även andra spel.

Nu har du istället betalat närmare 11000:- för de processor och minne du köpte och det kommer ändå inte ge någon märkbar skillnad. Tough luck med andra ord.

I övrigt kommer det se skit ut att köra på 800x600 bara så du vet. 1280 eller 1600 är det som gäller i crysis, 1024 går an men är inte lika snyggt. Själv kör jag 1280. Gissar på att du får runt 50 fps på de inställningar du pratar om med det systemet och runt 40 i 1024...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Men jag ska använda datorn till mer än spelande. Tex spela in musik etc...

Medlem

Att spela in musik är inte krävande, haha...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
1
Skriv svar