350 000 spelare samtidigt i Old Republic

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Och den risken är nog stor. Men de BORDE kunna erbjuda fri server-transfer då. De behöver inte ta ut 20 euro (som vissa andra) för att flytta ett gäng 1:or och 0:or i en förhållandevis enkel dataöverföring. De kanske t.o.m skulle tjäna på det, eftersom mindre spelare skulle sluta pga trångt på servrarna

Förmodligen är det inte den egentliga kostnaden för en enskild flytt som gör att man tar betalt. Om det vore helt gratis finns det alltid en risk att massor av folk vill flytta runt på servrarna. Vissa kanske t om vill flytta över till en annan server temporärt över helgen bara för att kompisarna är där. Och sen när helgen är slut vill man flytta tillbaks. Det skulle förmodligen bli en hel del adminsitrativt arbete för dem med gratis flyttar, samtidigt som det självfallet skulle påverka prestandan. Det är i mina ögon logiskt att istället erbjuda gratis flyttar vid givna tidpunkter. Att *alltid* ha gratis flyttar skulle förmodligen medföra en hel del negativa effekter som till slut skulle drabba oss spelare. Sen är det väl iofs bara att klaga på att det är för j-vla dåligt att det inte funkar som det ska?(OBS! Sista meningen är ironi).

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av wrajjt:

Och den risken är nog stor. Men de BORDE kunna erbjuda fri server-transfer då. De behöver inte ta ut 20 euro (som vissa andra) för att flytta ett gäng 1:or och 0:or i en förhållandevis enkel dataöverföring. De kanske t.o.m skulle tjäna på det, eftersom mindre spelare skulle sluta pga trångt på servrarna

Förmodligen är det inte den egentliga kostnaden för en enskild flytt som gör att man tar betalt. Om det vore helt gratis finns det alltid en risk att massor av folk vill flytta runt på servrarna. Vissa kanske t om vill flytta över till en annan server temporärt över helgen bara för att kompisarna är där. Och sen när helgen är slut vill man flytta tillbaks. Det skulle förmodligen bli en hel del adminsitrativt arbete för dem med gratis flyttar, samtidigt som det självfallet skulle påverka prestandan. Det är i mina ögon logiskt att istället erbjuda gratis flyttar vid givna tidpunkter. Att *alltid* ha gratis flyttar skulle förmodligen medföra en hel del negativa effekter som till slut skulle drabba oss spelare. Sen är det väl iofs bara att klaga på att det är för j-vla dåligt att det inte funkar som det ska?(OBS! Sista meningen är ironi).

Självklart bör flyttarna inte vara _helt_ gratis, förutom när en server ska stängas ned. Men 20 euro? 200 spänn för något som är helt automatiserat. Nej tack, 5 euro är närmre det rätta priset. Jag fattar inte varför man inte ska kunna flytta till kompisarnas server för att raida med dem en helg, om man är beredd att betala. GW2 kommer som det ser ut nu att erbjuda gratis serverflytt med en cooldown på. Det borde inte vara svårt att implementera i andra spel med

Medlem

Blev grymt besviken på spelet.
Skulle kunna skriva 2 A4or med saker som inte håller måttet eller är rent dåligt.

Jag hoppas endå att det går bra för dem och ska följa utveckligen av spelet framöver.

Redaktör
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Tpiom:

En KotOR bild... istället för TOR - missvisande!

Nej, bilden är från trailern till TOR och visar striden mellan en Jedi master och en Sith Lord när Jedi-templet på Coruscant anfalls.

Du tänker på KotOR omslagsbilden som är väldigt lik, men inte riktigt likadan.

Jag satte KOTOR som rubrikbild av misstag först och ändrade sen till nuvarande SWTOR-bild.


signatur
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Ett singleplayer-spel med mmo-kostnad, där du kan bli bannad i stort sätt för vadsomhelst.

-Smyga sig in i höglevelzoner (som låglevel) för att utforska: Ban
-"Spela" på AH: Ban
-Ha bankalts: Ban
-Svära på skämt åt en polare genom en privat tell (Bioware avlyssnar alltså era /tells): Ban

Bara några exempel på vad jag sett folk bli bannade för hittintills. Bioware har verkligen gjort en häftig grej där man dessutom inte kan stänga ned sin subscription om man blir bannad, eftersom man inte kommer åt sin account-sida.

Thumbs up Bioware! Snart går ni i graven likt Titanic, och jag gråter inte en skvätt över det

http://www.reddit.com/r/swtor/comments/nx3i4/swtor_bans_from_...

Där har du, han blev inte bannad till slut. Och som du säger att folk blir bannade för att man som låg level går till för höga ställen stämmer inte. Det är om du på något sätt exploitar spelet som du blir bannad.

men sen igen tar jag inte din kritig på allvar när du helt klart whinar över spelet som en wow-fanboy

[EDIT] - Kan inte säga om dom lyssnar eller inte lyssnar på ens tells. Men det tror jag inte dom gör, om någon rapporterar dig för att varit offensiv så självklart får dom reda på vad du sagt åt någon.

Bankalts + hålla på med AH verkar vara bannable. Dock bankalts som är level 50 kan vara acceptabelt.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Ett singleplayer-spel med mmo-kostnad, där du kan bli bannad i stort sätt för vadsomhelst.

-Smyga sig in i höglevelzoner (som låglevel) för att utforska: Ban
-"Spela" på AH: Ban
-Ha bankalts: Ban
-Svära på skämt åt en polare genom en privat tell (Bioware avlyssnar alltså era /tells): Ban

Bara några exempel på vad jag sett folk bli bannade för hittintills. Bioware har verkligen gjort en häftig grej där man dessutom inte kan stänga ned sin subscription om man blir bannad, eftersom man inte kommer åt sin account-sida.

Thumbs up Bioware! Snart går ni i graven likt Titanic, och jag gråter inte en skvätt över det

Har du nått mer info/länk angående ban för bankalts? De vore ju hemskt löjligt att bli bannad för nått sånt

Medlem

Jag hittar inte just den med bankalts, men den är relaterad till denna bannen:

http://i173.photobucket.com/albums/w71/wrajjt/lootcontainers....

Basicly, om du har gear som är mycket högre level än karaktären du låter den ligga på (som t.ex en bankalt) kan du bli bannad.

Detta är också en klassiker. När du tar bort din subscription så deletas tydligen ditt konto:

http://i173.photobucket.com/albums/w71/wrajjt/deletedaccount....

Vidare, Ischim0n, om jag är en wow-fanboy så är du en Biodrone. Ha så kul på ditt MMOernas motsvarighet till Titanic!

edit: lade till en smiley för att mildra stämningen lite...

Medlem
Skrivet av wrajjt:

...
Detta är också en klassiker. När du tar bort din subscription så deletas tydligen ditt konto:

http://i173.photobucket.com/albums/w71/wrajjt/deletedaccount....

Vidare, Ischim0n, om jag är en wow-fanboy så är du en Biodrone. Ha så kul på ditt MMOernas motsvarighet till Titanic!

edit: lade till en smiley för att mildra stämningen lite...

du verkar ha väldigt mycket åsikter om spelet, vilket du självklart får ha så klart, även när du säger att du inte är intresserad av det... har du lagt ned efter early access eller?

Men att kontot skulle tas bort helt tror jag inte ett dugg på!

What happens when I cancel my recurring subscription?
The amount of game time remaining since the last recurring subscription payment or redemption of the last Pre-Paid Game Time Code will still be available on your account and you can still play until this expires. Once this non-refundable remaining game time runs out, you will no longer be able to access the Game until a new subscription or a new Pre-Paid Game Time Code is added to the account. If you have concerns about your account or the game, please contact Customer Service. Your account and characters will be waiting for you should you decide to return to the Game.

låter mer troligt? de vill ju ha tillbaka folk om de har förlorat dem, det lär ju vara mer ekonomiskt att sköta ett företag så menar jag....

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Samt inte nog med det, servern jag spelar på är en High server, jag har än så länge aldrig sett mer en 40 spelar i samma zone. Samt hitta partyn för instanser är oftast ett riktigt helvette också.

Har svårt att tro det skulle vara en High server. Jag spelar också på en High server och har 200-250 per zon (bortsett från ilum) och flashpoints tar 0-10 min beroende på hur många tanks det finns tillgängliga.
Enda gången vi hade 10-15 pers per zon var på min första char. Och det var samma personer på varje zon jag spelade på eftersom vi alla körde en "powerlevel run".
Om du bara har 40 pers per zon kan du alltid prova att ändra till en annan shard om du känner att du måste ha folk runt dig.

12
Skriv svar