Nytt tillkännagivande kommer blidka old school gamers

Ish
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ish:

Ett nytt Beneath a Steel Sky *drools*

Oh! Gärna!

Men samtidigt, nej, det finns en risk att det skulle förstöra charmen med 1an. Så det får nog leva kvar som ett underbart och fint minne ifrån barndomen

Hur stor är den risken då? No troll, det känns bara så typiskt.. Ingen utvecklare får göra uppföljare/remakes IFALL det skiter sig. Makes no sense..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Snälla Star Wars Jedi Knight Academy uppföljare!!!!!

Medlem

Ett dungeon keeper hade inte varit fel, ett annat lir man väntat ett par år för länge på en uppföljare är ju till Myth: The fallen Lords från Bungie!

Medlem

Skulle sitta fint med nytt Road Rash hade roliga timmar med det som liten

Medlem

Ett nytt Freespace elr ett nytt Baldurs Gate

Medlem

Om det är ett nytt Road Rash på g kommer jag gå till kyrkan varje söndag... Spaz och Punt, jag saknar er!

Medlem

Kotor och Battlefront är old school? Jag börjar bli för gammal och då är jag bara 27...
Jag själv vill se ett strategispel där man faktiskt bygger en bas och samlar resurser... RTS idag är inte strategiska, de är taktiska... TTS FTL.

Medlem
Skrivet av Adezj:

Ett dungeon keeper hade inte varit fel, ett annat lir man väntat ett par år för länge på en uppföljare är ju till Myth: The fallen Lords från Bungie!

Ett nytt dungeon keeper vore riktigt trevligt, eller varför inte en ny version av theme hospital

Myth har ju redan fått två uppföljare, räcker inte det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Myth_%28series%29

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ish:

Ett nytt Beneath a Steel Sky *drools*

Oh! Gärna!

Men samtidigt, nej, det finns en risk att det skulle förstöra charmen med 1an. Så det får nog leva kvar som ett underbart och fint minne ifrån barndomen

Hur stor är den risken då? No troll, det känns bara så typiskt.. Ingen utvecklare får göra uppföljare/remakes IFALL det skiter sig. Makes no sense..

Klart dom får, jag tycker bara att Beneath a Steel Sky är så underbart så som det är. En remake var inte i frågan men det hade jag gärna viljat se.

Risken enligt mig, är ganska stor.

Discworld 1 -> Discworld 2 -> Discworld Noir

Monkey Island 1 -> Monkey Island 2 -> Curse of Monkey Island -> Escpae From Monkey Island -> Tales of Monkey Island.

Broken Sword 1 -> Broken Sword 2 -> Broken Sword 3 -> Broken Sword 4

Finns många flera, där uppföljaren blir sämre, Monkey Island är ett litet undantag med dom tre första spelen för mig, men det som kom efter det blev bara sämre.

Däremot! Ska det sägas att Broken Sword Directors Cut, Monkey Island Special Edition vilka är remakes är helt underbara.


signatur

Nämen!

Medlem

X-Com?


signatur

Nämen!

Flakmonkey
Ish
Medlem

Från Civilization till X-Com hmm..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar