Trailer på kommande SWTOR: Sith Assassin PvP-film

Medlem
Trailer på kommande SWTOR: Sith Assassin PvP-film

Slängde ganska snabbt ihop en film där jag gör reklam för en kommande PvP-film med min Sith Assassin (i spelet SWTOR). Filmen innehåller även lite klipp från WoW, Skyrim och BF3.

Den som är intresserad av SWTOR PvP får gärna gå in och kika, och om någon annan här är fan av spelet och har önskemål på vad den "riktiga" filmen skall innehålla får ni gärna kommentera det med. Förmodligen blir det lite mer djupare diskussioner kring klassen i den riktiga filmen, och inte bara random Warzone-klipp. Alltifrån förslag på specs till taktik mot andra klasser.

Enjoy:

http://youtu.be/nEFRRvICYvk

Medlem

För att vara en swtor-trailer så tyckte jag det var för mkt wow, skyrim och BF3 (misstolka mig inte - jag tycker även att dom tre spelen är bra... men det ÄR väl en trailer för swtor?).

Korta trailern till kanske max 3,5 minuter och använd bara små korta grejjor till ditt "tidigare liv". Man lessnade rätt fort på wow, skyrim och BF3 faktiskt då man hade förväntat sig swotr.

Kör kanske max 20-30 sekunder var av de tidigare spelen och fokusera resten på SWTOR. Å är det en trailer kan du ju slänga in teasers om vad SWTOR-filmen kommer handla om. Typ Tips och Trix, Assassin-special-grejjor, taktik och sådant som, antar jag, kommer finnas med i den färdiga filmen?

Medlem

Tanken var att jag skulle göra en separat BF3-film och en Skyrim-film men jag kände nånstans medan jag levlade i SWTOR att jag inte hade tid för det. Så jag bakade in några klipp i denna filmen bara för att få dem upplagda innan de försvann från datorn Men kanske skulle den ha varit lite kortare ändå.

Tack för dina synpunkter! Tips och tricks för Assassin-klassen kommer mycket väl att komma i den färdiga filmen.

Behöver även tips på program man kan använda för att editera den färdiga filmen, förslag någon? Windows Movie Maker känns väldigt begränsat...

Medlem

Adobe Premiere och eventuellt After Effects.... Kanonprogram - kan dock vara lite väl avancerade?

Medlem

Tja, jag skulle säga att en trailer är högst 2 minuter Den ska ju vara för att locka tillbaka tittare vid ett senare tillfälle, jag skulle säga att dina tidigare spelupplevelser bara skulle vara 30 sekunder MAX totalt sätt. Du kan i princip ta bort allt som är emellan texterna och ha med 1 snabbt välutvalt klipp från varje spel. Resten är ointressant i en video som ska handla SWTOR

Själva SWTOR borde också klippas ner. Visa typ 5-6 väl valda scener där du gör något RIKTIGT snyggt utan tansportsträckor och teasa om att mer kommer. Nu har du redan visat allt (eller vad tittaren kan anse är allt) och intresset har falnat redan innan filmen kommit till hälften.

Premiere är fantastiskt bra, men hoppet från Movie Maker till det kan vara lite brant. After Effects är ett effektprogram och även om det är kanon så är det overkill innan man ens lärt sig ett redigeringsprogram. Sony Vegas är också ett redigeringsprogram som ska vara enklare, men det var länge sedan jag klippte i det alls. Andra alternativ är Final Cut (Mac Only) och Avid, dessa två tillsammans med premiere är i princip vad man använder i film och TV branschen, men Premiere är nog att föredra om du vill syssla med video.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar