Nytt Grafik Kort på en gammal dator ?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Bara för att jag skrev att han varit tekniker behöver väl inte det betyda att jag mena att han vet allting? Men det är ju konstigt att han inte visste om problemen när han varit tekniker? Sen AMD-supporten som är skit.

Givetvis inte, det finns miljoner (miljarder?) olika kombinationer av hårdvara och mjukvara som kan ställa till det. Men du får det att låta som att det som hände din far händer för majoriteten som köper ATi, vilket inte är sant. Som tekniker stöter man på många kända problem och problem som uppstår oftare än andra, samtidigt som man stöter på problem som man aldrig någonsin stött på tidigare. Det är så man lär sig, och det beror helt enkelt på om man stöter på dessa och lär sig hur man ordnar dem, för att utvecklas som tekniker.

AMD/ATi-supporten kan jag inte kommentera om, aldrig behövt gå så långt. För att göra dig nöjd kan jag väl säga att nVidia är snabbare på att koda drivrutiner. Fast det i sig är inte heller sant, jag blev bara lite ledsen när jag fick vänta någon månad på CrossFireX-drivisar för Skyrim.

Min poäng i det hela iaf är att varken ATi/AMD eller nVidia är bättre än varandra. Och om man inte kommer fram till den slutsatsen så kommer man att vara fast i ett träsk där man spenderar mer pengar för att få det man tycker är det enda valet eftersom det andra valet (som nu kanske råkar vara bättre och kosta mindre) är ett val som kommer innebära mycket problem. Jag har som sagt kört nVidia väldigt länge, ända fram till 8800GT. Då släppte de 9000-serien, och 8800GT->9800GT var bara en förminskning av kärnan som innebar 0-1% "bättre" prestanda jämfört med mitt gamla 8800GT. Då gick jag över till ATi när de släppte HD4870 som var betydligt mycket bättre. Sen kom HD5870 och nVidia hade inte fått ut Fermi än, jag köpte HD5870 och blev hur nöjd som helst. Har kunnat köra alla spel på max i två års tid, det som förstörde det var BF3, och det var då jag bestämde mig för att för första gången köra CrossFireX och köpte ett till HD5870. Nu kör jag alla spel på max igen.

Idag har AMD världens snabbaste grafikkort, HD7970 och HD6990 och väldigt bra, stabila drivrutiner. Har hört att drivrutinerna har varit sämre förr men är inte något som jag har erfarat med mina kort (HD4870 och nyare).

Korten kanske är bättre nu för tiden men för ungefär 5-6 år sen sög dem iaf :i

Men har redan HD7xxx-serien kommit?

HD 7970 har lanserats, men bara teoretiskt, korten finns inte i butikerna ännu, men kommer i slutet av månaden och i början på februari.

HD 7970 finns i butik och redan slutsålt på många ställen.

Helt rätt. 7950 väntas lite senare däremot, säkert i Februari.

Jadå, tills det börjar spridas på Sweclockers forum att det är släppt, sen brukar de vara slut.

Det bekymrar mig mindre, väntar på att Asus ska släppa sin Direct CU II-variant först

12
Skriv svar