EA stäms på grund av helikoptrar i Battlefield 3
Fy fan....Lägg ner!
Textron är väl knappast ett företag som förekommer på den privata marknaden. Om så hade varit fallet hade jag omedelbart bestämt mig för att aldrig köpa något från dem.
Det är ju liv om att piratkopiera filmer och spel, vilket man kan förstå.
Sen är det liv om "smygreklam" i filmer, spel och TV.
Sen är det liv om gratisreklam som i artikeln ovan......
Snacka om I-landsproblem. Trött blir man.....
Finns ju hela "stämningsfabriker/patentfabriker" i USA där man stämmer så många företag som möjligt på så mycket som möjligt, för vadsomhelst egentligen. Små företag har inte råd att processa och får förlika sig och betala mer eller mindre allt dom har. Lyssnat på en del podcasts om detta fenomen och det är skrämmande hur saker och ting kan fungera i en "demokrati".
Fungerar som så att man anklagar någon för att göra intrång på sitt panten som man köpt och sen stämmer man skiten ur motståndaren, man vet att dom inte har gjort intrång men vem har råd att processa mot ett miljardföretag?
Jädra SOPA land!
Landet där ens liv kan gå åt helvete pga livstids stämningar för att kaffet serveras för varmt. Förut var dom mest komiska med sina dumheter men numer blir jag bara trött.
Jag önskar nästan att SOPA blir av så de kan stänga in sig i sitt lilla nötskal och låta resten av världen klara sig utan dem...suck
Undra om inte Carl von Linné är lack där i graven då EA kanske använder sig av nån typ av grönska som han har namngett....
Rofl!!
Det här är på samma nivå som att sitta och rita massa krumelurer som man sedan patenterar. Sen är det bara att scanna av internet och stämma alla i närheten av min mästerliga krumelur design
Haha! Ni är för patetiska här. Alla hatar EA men samtidigt hatar ni företag som stämmer andra företag så när EA blir stämda så måste det snurra ordentligt i skallarna på er va? Att ni orkar gnälla...
Även om man tycker illa om en sida kan man anse att det är fel eller hur?
Innan domstolsförhandlingarna startar så skulle EAs alla BF3-relaterade sidor kunnas tas ner.... Om det hade hänt med SOPA (Stop Online Piracy Act, google är din vänn).
Undrar hur EA hade känt för stödet av SOPA då?
fö släpper/stödjer EA bra spel, så inget emot dem förutom deras Goliath-taktiker i allmänhet.
Ehh plocka ut Amerikanska, Ryss skiten och sätt in lite svenskt.
Sverige är ett litet provinsiellt land i Europas periferi. Hade för större delen av världen varit lika intressant som att spela för Uganda.
Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.
Ehh plocka ut Amerikanska, Ryss skiten och sätt in lite svenskt.
Sverige är ett litet provinsiellt land i Europas periferi. Hade för större delen av världen varit lika intressant som att spela för Uganda.
Hade mycket hellre kört en militär shooter där man får spela som militär/rebell från Uganda, Schweiz, Turkmenistan, Qutar, Angola eller vad fan som helst så länge man slipper spela som jänkare. Är så äckligt uttjatat med militär shooters som det är och det hjälper ju knappast att man 99% av gångerna tvingas spela som någon stereotypisk vapenkåt GI Joe springande omkring skjutande som en efterbliven älg på någon fattig mörkhyad befolkning beväpnad med slangbellor, alternativt ryssar/kineser/nordkoreaner/nazister.
Ok vi fattar USA är ett väldigt militaristiskt land i verkligheten men dem flesta shooters är ju knappast speciellt realistiska ändå så varför inte mixa till det lite? Säg till exempel en militärshooter där Island får för sig att invadera Norge :D. För övrigt är ju Codname Eagle det roligaste spelet Dice gjort och där finns inga amerikaner med men det funka ändå.
Jädra SOPA land!
Landet där ens liv kan gå åt helvete pga livstids stämningar för att kaffet serveras för varmt. Förut var dom mest komiska med sina dumheter men numer blir jag bara trött.
Jag önskar nästan att SOPA blir av så de kan stänga in sig i sitt lilla nötskal och låta resten av världen klara sig utan dem...suck
Ja där är för mycket stämningar men kaffe-jämförelsen är dålig. Kvinnan som stämde McDonalds för det varma kaffet fick 3e gradens brännskador i skrevet och fick genomföra hudtransplantationer. Hon dog nästan och McDonalds ville betala en struntsumma istället för att täcka några sjukhuskostnader. Bilderna på skadorna finns på nätet men är lite för obehagliga för att länka här.
Kan inte Dice och EA hitta på egna snarlika hellikoptrar då , jag skulle inte bry mig om dom hette något annat.
F-35 planen som finns med är ju inte så supersnyggt gjorda som de övriga planen i BF3. Sen har jag för mig några av ovanstående hellikoptrar funnits med i Call of Duty samt andra spel.
Hmm,
Dessa helikoptrar återfinns i åtskilliga spel, bl.a i BF2.. ska de inte klaga på det också?
Såklart det gäller BF3 bara för det fått mycket uppmärksamhet och sålt bra.
Som vanligt är USA ett skämt, möjligheten att stämma alla för allt är fan patetisk.
Sunt förnuft existerar inte där där borta.
"fair use"
Dom har ju tjänat inte flera hundra millioner dollar om inte mer på detta spel.
Dom kan rutna , jag hoppas skiten stäms ur dom så nästa spel inte är ett konsol skit spel då konsol nissar kommer knappt köpa spelet om det inte har l33t verkliga vapen och fordon.
Om dom vinner domen så kommer alla vapen tillverkare hacka på. EA lycka till att smörja rätt fickor nu va.
Äsch EA har nog råd efter allt mjölkande! De kan gott hosta upp lite kosing.
Varför tror alla att EA har massor av pengar? Vet du ens om detta stämmer?
Bara för att det är ett stortt utgivarföretag behöver det inte gå hur bra som helst.
hejsanhejsanhejsan
Tycker det är ganska skrämmande och se hur många det är som skrattar och gör narr av det amerikanska rättssystemet. Det var bara för 5-10 år sedan som vi satt och garvade åt alla stackare som blev stämda på miljoner för att dom laddat ner musik och film. Idag så har vi nästan lika vansinninga rättegångar och skadeståndskrav här i Sverige. Ni kan väl ändå inte vara så navia att ni inte tror det kommer bli samma sak här inom 5-10 år?
Sverige gör som USA gör i väldigt mycket och jag har svårt och tro att detta tänk inte skulle smitta av sig, allt som genererar pengar är intressant, inte sant?
Bah att dem orkar. Nej vill inte att SOPA går igenom . För då kan evd alla som gör bra LP vara tvunga att sluta med det . Dessutom måste jue en LP vara skitbra reklam åt bolagen .. Hade jag inte sett X spelat MineCraft , terraria eller sett OrcsMustDie via Cobys kanal hade jag nog aldrig köpt spelen -_-
Kan ej skriva åäö