Konsol-Diablo III "bekräftat"

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

14 000 när du mestadels spelar Guild Wars? Köpt på Siba eller?

Nwaepp, komplett faktiskt, kostar att ligga på topp vettu.

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

fän så gött!
soffan + kötta + ett par kalla

Precis så, på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sharpless:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Sharpless:

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

suck.. kan inte alla ni jäkla små-ungar bara dra nånstans? leta upp en www. we-hate-consols.com sida eller nå så man slipper se erat jäkla tjat om att allting som har med konsoll att göra är "nerdummat".. vafan betyder ens nerdummat?, försök slå upp det i en ordbok du, jag kan iallafall inte hitta det

Varken här...
eller här..

Svenskan är ett underbart språk, som inte alls har något emot att man sätter ihop nya ord.

TV-spel har av tvång ett betydligt enklare gränssnitt, då det inte finns lika många knappar att använda, och inte heller ett lika exakt pekdon, som på en PC med tangentbord och mus. Det här gör att det blir problem för antingen TV-spelsversionen eller PC-versionen, om man använder samma gränssnitt till bägge versionerna.

Det vet jag de att en tv-spels dosa inte har lika mycket knappar som tangentbord + mus, det hade varit förjävligt att sitta med en såpass stor dosa i näven när man sitter i soffan åå spelar. men man skulle ju kunna göra så att t.ex B knappen skulle ta upp en liten spell meny, såvitt ja vet så passar de rätt så bra i andra spel. Och så har Diablo 3 varit i skapande ett par år, och man fick se UI och allt sånt långt innan man (iallafall JAG) hörde nått rykte om Diablo 3 till konsol.

Sen för övrigt så kommer inte PC versionen inte lida något bara för att det kommer en konsol version, som många andra här sitter och klagar på. Dom sitter trots allt och letar efter arbetare till "gruppen" som ska göra konsol versionen, så det blir nog inte bara någon skiten portning för den delen heller.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

14 000 när du mestadels spelar Guild Wars? Köpt på Siba eller?

Nwaepp, komplett faktiskt, kostar att ligga på topp vettu.

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Är du seriös? Sitter du och försöker bräka mig eller nå du? "Kostar att ligga på topp" är bara ett simpelt uttryck, inte menat för att skryta.

Medlem

Ibland är det riktig popcorn kvalitet på trådarna...

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

14 000 när du mestadels spelar Guild Wars? Köpt på Siba eller?

Nwaepp, komplett faktiskt, kostar att ligga på topp vettu.

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Jaså? Vad har du för delar? Det låter ju som ett kap!
Med tanke på att en Intel Core i7 3960X och ett GTX 580 inte får average 60 fps.. Fast du kanske fick din dator för halva priset?

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Friberg:

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Jaså? Vad har du för delar? Det låter ju som ett kap!
Med tanke på att en Intel Core i7 3960X och ett GTX 580 inte får average 60 fps.. Fast du kanske fick din dator för halva priset?

Han sitter väl och spelar i 15 fps.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Friberg:

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Jaså? Vad har du för delar? Det låter ju som ett kap!
Med tanke på att en Intel Core i7 3960X och ett GTX 580 inte får average 60 fps.. Fast du kanske fick din dator för halva priset?

Han sitter väl och spelar i 15 fps.

Det är för att GTX 580 har för lite minne, så länge du inte har 3GB-versionen för då går det lysande. Har ett 6950 som jag låste upp till 6970.

Medlem

Diablokonceptet fungerar bra på konsol utan "fördummning" för PC-spelare. Spelade ettan på konsol back in the days. Det enda negativa är nog att den långa väntan förmodligen beror på att man mitt i utvecklingsfasen bestämde sig för release på konsol och därmed sköt upp PC-releasen.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Vad roligt att du nämner det. Min pappa har jobbat på Volvo i snart 30 år i ett antal olika länder och när han skall köpa bil så gör han det nere i Europa för att det är så sanslöst dyrt här i Sverige. Älskar verkligen felande billiknelser, gör inte du?

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zerp:

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Vad roligt att du nämner det. Min pappa har jobbat på Volvo i snart 30 år i ett antal olika länder och när han skall köpa bil så gör han det nere i Europa för att det är så sanslöst dyrt här i Sverige. Älskar verkligen felande billiknelser, gör inte du?

Fast sen så sa han aldrig något om att man skulle köpa en, inte ens i europa. Utan att sälja/exportera till Kina, och om inte jag har missat nåt så ligger inte ens Kina i europa

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Friberg:

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Jaså? Vad har du för delar? Det låter ju som ett kap!
Med tanke på att en Intel Core i7 3960X och ett GTX 580 inte får average 60 fps.. Fast du kanske fick din dator för halva priset?

Han sitter väl och spelar i 15 fps.

Det är för att GTX 580 har för lite minne, så länge du inte har 3GB-versionen för då går det lysande. Har ett 6950 som jag låste upp till 6970.

Häftigt, du måste ha något superexemplar av 6950 eftersom det får average 39 fps i samma test.. Men vad vet jag. Det spelar ju ingen roll vilket grafikkort man har, alla "klarar" ju ultra.

Medlem
Medlem

Ytterligare ett casualsierat skitspel från Facebook-generationen som ska släppas till konsol, nej tack. Blizzard kan behålla sina förenklade, fula, simplifierade WoW-doftande skitspel för just Sims och Facebook folket, ingen anledning att sprida det till fler plattformer.
Men men, de vet väl också att vill man sälja spel ska man sälja till konsol, iaf så länge det inte är RTS eller MMO av försåtliga skäl, de säljer fortfarande på Pc (eller, f2p går ju visst iaf, för tillfället).

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Friberg:

Jaså? Köpte en dator i somras och den kostade inte mig mer än 7800, klarar BF3 på ultra i 1920x1080.

Jaså? Vad har du för delar? Det låter ju som ett kap!
Med tanke på att en Intel Core i7 3960X och ett GTX 580 inte får average 60 fps.. Fast du kanske fick din dator för halva priset?

Han sitter väl och spelar i 15 fps.

Det är för att GTX 580 har för lite minne, så länge du inte har 3GB-versionen för då går det lysande. Har ett 6950 som jag låste upp till 6970.

Häftigt, du måste ha något superexemplar av 6950 eftersom det får average 39 fps i samma test.. Men vad vet jag. Det spelar ju ingen roll vilket grafikkort man har, alla "klarar" ju ultra.

Antar att han har klockat upp det så att det får likvärdig prestanda som ett 6970.

Medlem
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Konsolerna påverkar oftast PC på ett väldigt negativt sätt, och det finns flertal spel som bevis på detta.

Medlem

Go go Blizzard! Ni tänker helt rätt, konsolsidan säljer! Detta gör att de kommer få in mer pengar och kommer kunna släppa ännu bättre och mer påkostade spel i framtiden Men vissa här gnäller ändå.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Fråga: Vad är det för "konsolsjukdomar" ni är rädda för?
Jag spelar som sagt betan med jämna mellanrum, och kanske kan räta ut några frågetecken... Eller lugna eran rädsla.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Eftersom Blizzard fortfarande letar folk till en konsolversion och egentligen inte ens utannonserat den medans PC versionen är så gott som färdig så är jag inte speciellt orolig. Konsolversionen lär ju komma efter PC versionen har släppts.

Medlem

Jag undrar hur D3 skulle fungera med handkontroll. Trean verkar vara en aning mer komplicerad än ettan...

Nä, D3 skulle nog funka på konsol men jag kan inte se det framför mig.

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zerp:

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Vad roligt att du nämner det. Min pappa har jobbat på Volvo i snart 30 år i ett antal olika länder och när han skall köpa bil så gör han det nere i Europa för att det är så sanslöst dyrt här i Sverige. Älskar verkligen felande billiknelser, gör inte du?

Fast sen så sa han aldrig något om att man skulle köpa en, inte ens i europa. Utan att sälja/exportera till Kina, och om inte jag har missat nåt så ligger inte ens Kina i europa

Det spelar ingen roll, det är en haltanda jämförelse, då Volvo ÄR dyrare i Sverige än på många andra ställen i världen oavsett om de även exporteras till Kina eller inte. Med den liknelsen så bekräftar han att Diablo 3 skulle vara nerdummat till PC för att det även görs till konsol.

Medlem

Varför allt hat mot konsoll? Håller med att när det gäller Blizzard-spel så ska man spela dom på PC, men det är väl bra att alla som inte är PC-gamers får chansen att spela spelet också , hoppas att det går spela cross-platform

Inaktiv

Diablo till playstation funkade ju rätt ok om jag inte minns helt fel, visserligen var det mycket långsammare gameplay än i tvåan. Hur som så har jag svårt att se att konsolversionen skulle gimpa sönder pc-spelet.

I just detta fall lär det ju inte bli sämre grafik eller buggiga, onödigt komplicerade menyer eller inventorysystem som skickar folk till tokdoktorn.

Medlem

avbokade precis i protest syfte synd att det inte gör något ...

Medlem
Skrivet av Exim:

avbokade precis i protest syfte synd att det inte gör något ...

Bra där, lägg pengarna på en kurs i svenska istället.

Medlem

Fattar inte vad folk grinar om? PC versionen lär ju inte ta skada av detta då det utvecklas till PC i första hand.
Det skulle vara skillnad ifall dem utvecklade till Konsol först och sen portade till PC.


signatur

Rwa?

Medlem

Va spelar de för roll? De gynnar ju bara alla Jag fattar ärligt talat inte vad som är så dåligt med att Diablo 3 kommer till consol? Diablo 1 kom för bövulen till PS1

Medlem

Jag tror detta var planen från början. Allt det med att "4 spelare känns tillräckligt, det är inte många som har mer än 4 spelare online per gång" var nog bara en täckmantel för att dom måste få det så det funkar bra på en konsol.

Jag börjar också tappa respekten för blizzard. Detta är verkligen ett steg bakåt. Diablo 3 kommer sälja, visst, men jag tror inte det kommer spelas i så stor sträckning som t.ex. diablo 2. Patetiskt.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zerp:

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Vad roligt att du nämner det. Min pappa har jobbat på Volvo i snart 30 år i ett antal olika länder och när han skall köpa bil så gör han det nere i Europa för att det är så sanslöst dyrt här i Sverige. Älskar verkligen felande billiknelser, gör inte du?

Fast sen så sa han aldrig något om att man skulle köpa en, inte ens i europa. Utan att sälja/exportera till Kina, och om inte jag har missat nåt så ligger inte ens Kina i europa

Det spelar ingen roll, det är en haltanda jämförelse, då Volvo ÄR dyrare i Sverige än på många andra ställen i världen oavsett om de även exporteras till Kina eller inte. Med den liknelsen så bekräftar han att Diablo 3 skulle vara nerdummat till PC för att det även görs till konsol.

Aeh men vafan, han kunde lika gärna ha dragit en ramsa om att Kina skulle importera fotbolls spelare utav någon anledning (dom betalade mer?).. det var ju förfan bara en liten jävla jämförelse. Och så tog du illa vid då eftersom din pappa jobbar på Volvo? Fan, min pappa är lastbils chauför, han åker volvo/scania och jag tog då inte illa vid för 5 öre. Min farbror jobbar även på Volvo och still i don't care...
Sen så verkar det som att du är en konsol hatare med dendär lilla slutsatsen längst ner där.. Stämmer det så, där är dörren, gtfo

Medlem

tror inte ni behöver oroa er för att det blir konsolifierat. blizzard har en gedigen och trogen skara fans till pc och behöver inte göra spel till konsol för att få spelet att gå runt ekonomiskt.

Skriv svar