Modellen free-to-play ger Everquest 2 en nystart

Medlem

ett förbaskat bra spel faktiskt.. se F2p som en chans att testa gratis.. det är faktiskt värt månadskostnaden.. massivt mycket innehåll.. inte lika bra som ettan men klart bra iaf..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Erasmo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Fick reda av min polare att det tydligen bara gäller de som redan har STO konton, en early access kan man kalla det.
Hade man inte varit så upptagen med swtor så hade småspelat lite på min Vulcan igen, men det får vänta ett tag

De som inte har varit STO kunder tidigare får tydligen vänta till den 17e

Jag resubbade 19:e december då jag visste att alla subbare får behålla sådant man betalat för när spelet går f2p. Som en extra bonus så måste jag säga att sto blivit riktigt bra nu, många bra inslag som tex duty officers etc. Det enda jag(och alla andra) klagar lite på är att cryptic fokuserar så jäkla mkt på federation och inte på Klingon-sidan, men kör man federation så tror jag att man har väldigt lite att klaga på nu:)
Ot: har aldrig testat eq2, känns inte som om att jag kommer göra det heller.

Hur är det med spelets innehåll? Jag gillade verkligen STO när jag spelade det förra året, men tröttnade tyvärr båda gångerna på det fattiga innehållsutbudet. Det känns som Cryptic bara lägger till nya system men inga fler uppdrag/expansioner osv, man orkar inte sitta med Foundry precis hela tiden :/

Har inte spelat så mkt med federation, men det verkar finnas en hel del att göra, dailys som Borg invasion och duty officer.-systemet, sen finns det en quest line med 5 kapitel som räcker ett tag. Foundry finns ju också som du säger, har testat lite och det funkar ganska bra. Man tar de uppdrag som fått högst betyg. Släng in en månadskostnad och testa:)

Moderator | Testpilot
Skrivet av adrii:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Föredrar folk som läser på sig och faktsikt förstår att F2P mmos nu inte ger dig något så du blir "bättre" enda möjliga är att t ex kunna levla fortare vilket jag inte ser som ett "problem".

Nuförtiden när alla större MMO:s gått F2P har man ALDRIG kunna köpa sig gear eller annat som gör dig bättrre. Enda spelen du kan göra så i är MMO:s som kommit hit från japan eller om det är väldigt gammalt.

Mate jag tror inte du förstått riktigt, inga "stora" mmo går f2p.....de gör ju det för att de är små och vill växa. Det är först Guild Wars 2 som kan bevisa om f2p är något att hänga i julgranen eller inte...Det stora mmo:et som släpptes nyligen är Old Republic som inte är f2p right ^^

Med större menar jag inte större i mängd utan mer marknadsföring och pengar som lagts in. Precis som LOTRO, Star Trek, DND, AOC, WAR (till viss del).

Tänker inte yttra mig om vad jag tycker när du quotar mig och inte förstår vad du skriver om T_T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Erasmo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Fick reda av min polare att det tydligen bara gäller de som redan har STO konton, en early access kan man kalla det.
Hade man inte varit så upptagen med swtor så hade småspelat lite på min Vulcan igen, men det får vänta ett tag

De som inte har varit STO kunder tidigare får tydligen vänta till den 17e

Jag resubbade 19:e december då jag visste att alla subbare får behålla sådant man betalat för när spelet går f2p. Som en extra bonus så måste jag säga att sto blivit riktigt bra nu, många bra inslag som tex duty officers etc. Det enda jag(och alla andra) klagar lite på är att cryptic fokuserar så jäkla mkt på federation och inte på Klingon-sidan, men kör man federation så tror jag att man har väldigt lite att klaga på nu:)
Ot: har aldrig testat eq2, känns inte som om att jag kommer göra det heller.

Hur är det med spelets innehåll? Jag gillade verkligen STO när jag spelade det förra året, men tröttnade tyvärr båda gångerna på det fattiga innehållsutbudet. Det känns som Cryptic bara lägger till nya system men inga fler uppdrag/expansioner osv, man orkar inte sitta med Foundry precis hela tiden :/

Har inte spelat så mkt med federation, men det verkar finnas en hel del att göra, dailys som Borg invasion och duty officer.-systemet, sen finns det en quest line med 5 kapitel som räcker ett tag. Foundry finns ju också som du säger, har testat lite och det funkar ganska bra. Man tar de uppdrag som fått högst betyg. Släng in en månadskostnad och testa:)

Tänkte börja spela lite casual när jag inte har så mycket swtor och steam spel i hälarna En månadskostnad behövs inte eftersom jag tidigare varit kund och redan har tillgång till gratis versionen.

Jag tänkte ta och spela igenom spelets storyline med en ny Bajoran kapten, live long and prosper!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av adrii:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Föredrar folk som läser på sig och faktsikt förstår att F2P mmos nu inte ger dig något så du blir "bättre" enda möjliga är att t ex kunna levla fortare vilket jag inte ser som ett "problem".

Nuförtiden när alla större MMO:s gått F2P har man ALDRIG kunna köpa sig gear eller annat som gör dig bättrre. Enda spelen du kan göra så i är MMO:s som kommit hit från japan eller om det är väldigt gammalt.

Mate jag tror inte du förstått riktigt, inga "stora" mmo går f2p.....de gör ju det för att de är små och vill växa. Det är först Guild Wars 2 som kan bevisa om f2p är något att hänga i julgranen eller inte...Det stora mmo:et som släpptes nyligen är Old Republic som inte är f2p right ^^

Med större menar jag inte större i mängd utan mer marknadsföring och pengar som lagts in. Precis som LOTRO, Star Trek, DND, AOC, WAR (till viss del).

Tänker inte yttra mig om vad jag tycker när du quotar mig och inte förstår vad du skriver om T_T

Kanske dags att gå ut högstadiet då, om du frågar 100 % om vad ett stort mmo är så kommer de INTE svara spel som varit tvungna att gå f2p...bara lilla du som verkar utgå ifrån det.

Om du skulle skrivit, mmo som lagt ner mycket på marknadsföring jadajadajada skulle jag nog inte ens quota dig. Var mest ditt dumma ordval som gjorde att jag gjorde det.

Sen din oförmåga att försöka snacka ner någon är obefintlig men visst man måste ju försöka

12
Skriv svar