Dice intensifierar jakten på Battlefield 3-fuskare
Dice har ställt in siktet på alla som inte spelar schyst. I ett blogginlägg lovar spelföretaget att de ska lägga mer resurser på att stänga av fuskare.
#digital-illusions-ce, #battlefield-3
Skönt, frågan är dock hur effektivt det kommer bli.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Borde vara enklare att rappotera, ofta glömmer jag namnet på personen när jag väl har stängt ner spelet
Det är sånt du har Battle Reports till.
det borde finnas en remember-knapp på varje gubbe som är inne och lirar som man trycker på, för att där få upp en ruta, där man skriver ett snabbmeddelande om vad man upplevt, och när matchen väl är över ligger det kvar på ens logg och där kan sen fylla i ytterligare vad det är man upplevt och sedan trycka på send så är det klart och den "felande" länken är där med anmäld. Kom ihåg var ni hörde det först.
och angående att hinna skriva en rapport - förmodligen väljer du ju att anmäla personen då han dödat dig på ett alltför orealistiskt sätt eller agerat på ett sätt som får dig att reagera, och det borde givetvis innebära att du hinner att trycka på rememberknappen - plita ner några snabba stödord och sedan trycka på spawnknappen för att komma in i matchen igen. Kom ihåg vart ni hörde det först;D
Eller så trycker man bara på *Print Screen* så har man en bild på vad gubben som fuskar heter?
Battle Report är fortfarande smidigaste vägen att gå. Print Screen i Bf3 ger bara en svart bild, isf måste man ha Fraps eller motsvarande aktiverat.
Får mig att skratta hur dåliga dem är på det.
Jag har förstått att du inte gillar Bf3 men måste du gå in i VARJE Bf3-nyhet och tala om det?
Hade en kille i samma lag som mig på caspian, som hade ngt underligt fusk som gjorde att varje ggn ngn i fiende laget spawnade, så dog dem. han låg på över 50 kills bara ngn minut in på matchen.
haha nice avatar! ;D
+1
*Brofist*
Rwa?