Diablo III-grafiken

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Archangel Tyrael:

Diablo 3 Lead Designer Jay Wilson continues updating his view on the Art Direction and the online petition

"Diablo is a game you play for, hopefully, hundreds of hours, and one of the rewards is a variety of different-looking environments." People looking back on old Diablo, he said, may have a selective memory. "People remember the Act I dungeons... but they kind of conveniently forget the green fields of Act I, and all of Act II... and it's palaces, its bright deserts."

de e ju typ sant, tänker inte så mycket på deras ljusare och färggladare miljöer.

Bäh områdena i Act 1 som var utomhus var inte "green fields", inte enligt mig i alla fall det var mer en dyster skog full med små äckliga goblins och stora håriga grejer <3. Fast Act 2 var faktiskt ganska "färgglatt" med öknar och grejer, men sedan blir det också rätt svårt att göra ett spel helt utan utomhus miljöer under dagtid (kanske ett vampyr spel eller nått )

men jag bryr mig inte direkt, det enda som är viktigt är enligt mig att känslan i spelet matchar grafiken någorlunda.

Medlem

Jag struntar i grafiken, får ändå orgasm när jag ser alla kroppsdelar flyga
Kan ha låtit rätt konstigt, men ni fattar nog

Medlem
Skrivet av Pettor:

Eftersom halva FZ verkar ha missat detta:

http://www.blizzard.com/diablo3/media/

Ladda ner HD versionen av gameplay filmen och kom sedan tillbaka och försök säga att det ser ut som WoW utan att rodna. Grafiken är ju riktigt bra. Titta på alla underbara detaljer i miljöerna, fysiken och blodet (detta är faktiskt viktigt i diablo spel).

Känslan när fienderna blir slagna är helt perfekt och något som i princip alla Diablo-kloner (Titan quest bland annat) missat. Det är 1000* viktigare än att det är lite för färgglatt vilket inte ens är ett problem, det är fortfarande dystert! Väldigt dystert.

Vafan spelade ni Diablo 2 för den dystra grafiken? Allvarligt talat, det sprang runt fiender och spelare i grönt, lila, vitt och ja alla jävla färger i hela foppa-toffel kollektionen i Diablo 2 och ingen klagade.

Inspirationskälla till val av färger i foppa-toffel kollektionen

Alvarligt talat, Diablo 2 var skoj på grund av flera faktorer. Såklart grafiken var en del av det. Men ljuden (slag, fiender låter helt rätt), känslan, item-systemet och level-systemet var mycket större bidrag till den beroendeframkallande känslan spelet gav.

Titta nu noga på Diablo 3 gameplay filmen och njut istället. Ljuden är fortfarande fantastiska, känslan ser helt rätt ut, item- och level-systemet ser ut som det ska och nu har helt plötsligt bra grafik tillkommit med mängder av detaljer. Hur kan det vara negativt?

Detta var det bästa inlägget i denna tråd! Helt rätt!

Jag förstår inte att folk kan klaga på saker som att man ser hur mkt xp man får per fiende man dödar m.m. och att man ser när det står "block"
För det första kanske det finns ett alternativ att stänga av detta för er surkärringar som inte "behöver denna information".
För det andra kanske man visst vill ha denna information, beroende på hur mkt level- och fightingsystemen är utvecklade.

Jag förstår heller inte hur folk kan klaga på att det är för ljust? Jag menar, i 1an och 2an skulle man ner i helvetet, klart fan det blir mörkt! Nu kanske spelet utspelar sig på ett helt annat ställe, och jag kan med 99% säkerhet säga att storyn kommer visa sig fortsättningsvis vara totalgrym likt d1 & d2, och att den "ljusa miljön" alla hatar på, kommer passa in i detta spel mer än bra! "Efter regn kommer solsken!" (eller i detta fall "Efter helvetets mörker bakom röda blixtar kommer solsken!".

och för att avsluta detta totalt stavningsvåldtagna inlägg kan jag säga att D3 inte är likt world of warcraft. Grafikmotorn är inte lik, miljöerna är inte lika, och bilden som någon postade är inte lik Scarlet Monastery!

peace out

Medlem

Men det e väll bara att göra en mode som det är nu och är ``so dark so you need a flashlight too play´´ mode i grafik inställningarna. Tycker att dom borde göra det mer brutalare (om det går) och att kanin skuttandet i bossa fighternas ändras så att om man kör barb blir man inte one hit kill på en.

Medlem

Men det e väll bara att göra en mode som det är nu och är ``so dark so you need a flashlight too play´´ mode i grafik inställningarna. Tycker att dom borde göra det mer brutalare (om det går) och att kanin skuttandet i bossa fighternas ändras så att om man kör barb blir man inte one hit kill på en.

Medlem

Men det e väll bara att göra en mode som det är nu och är ``so dark so you need a flashlight too play´´ mode i grafik inställningarna. Tycker att dom borde göra det mer brutalare (om det går) och att kanin skuttandet i bossa fighternas ändras så att om man kör barb blir man inte one hit kill på en.

Medlem

Men det e väll bara att göra en mode som det är nu och är ``so dark so you need a flashlight too play´´ mode i grafik inställningarna. Tycker att dom borde göra det mer brutalare (om det går) och att kanin skuttandet i bossa fighternas ändras så att om man kör barb blir man inte one hit kill på en.

Medlem

Men det e väll bara att göra en mode som det är nu och är ``so dark so you need a flashlight too play´´ mode i grafik inställningarna. Tycker att dom borde göra det mer brutalare (om det går) och att kanin skuttandet i bossa fighternas ändras så att om man kör barb blir man inte one hit kill på en.

Medlem

Det är inte för att det är ljust eller mörkt, utan för texturerna.
Det ser tecknat ut, i stil med AvP 2, Half-Life, Warcraft III och World of Warcraft.

Ja det kvittar hur mycket färger det är, det är stilen som de har valt som gör detta till WoW i fågel-perspektiv.
Originalet Diablo var ganska ljust, men stilen på alla texturer och stämningen i musiken gjorde det till det ondaste i serien, Diablo II blev snäppet mörkare men med mer episkt gameplay stora slätter och kyrkor, istället för en by med helvetet precis under sig.

Diablo III har nu en gullig tecknad stil, med episk sång.
Vilket jag inte tycker passar då The World Stone har förstörts och Helvetet bryter ut överallt.

Om du lirar Diablo II med perspektiv på och kollar på omgivningarna medan du springer omkring.
Flytta det till 3D i din fantasi så får du hur Diablo III borde ha sett ut. Givetvis Upp piffat till dagens grafik med de effekter de har nu plus fin fina skuggor.

Inaktiv

Alla spel får sina pungsparkar innan dom kommer ut för allmänheten som nu till exempel
Folk klagar på färgerna/layout gearstil etc etc
Om dom vill ha D3 ljust så får dom väll förfan ha det ?
Hade dom gjort det mörk hade det varit så här: Ack o ack man ser jue inte vad man gör..abhu abhu,

Gnälla och vara "fittkrögare" gör man efter att man spelat spelet ett antal månader och har en klar sikt om vad det handlar om!

så sluta gnälla om ni inte kan göra ett "felfritt" spel själva!!

:evil:


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Alla spel har sin charm och jag är övertygad om att blizzard kommer göra ett kanonspel, jag har då inte än lirat ett dåligt spel dom gjort.

Jag önskar bara in i det längsta att den inte blir wow liknande utan hack n slash med tonvis av items och bossar precis som diablo ska vara enligt mitt tycke.
Betydligt mer quests än i föregångarna om man för önska sig något med:)

Inaktiv

Diablo = mörkt

Ett måste

Medlem

Lär väl komma sidquests i d3 eller?

Medlem

Diablo håller på att transformera sig till ett fullskaligt rpg istället för det det ska vara ett hack and slash.
Ja det kommer fler quests än huvud historien.

Medlem

Man ska ju kunna springa runt lite själv Alla gillade väl att rensa den of Evil? Gratis skillpoint fö fan


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Det är inte för att det är ljust eller mörkt, utan för texturerna.
Det ser tecknat ut, i stil med AvP 2, Half-Life, Warcraft III och World of Warcraft.

Ja det kvittar hur mycket färger det är, det är stilen som de har valt som gör detta till WoW i fågel-perspektiv.
Originalet Diablo var ganska ljust, men stilen på alla texturer och stämningen i musiken gjorde det till det ondaste i serien, Diablo II blev snäppet mörkare men med mer episkt gameplay stora slätter och kyrkor, istället för en by med helvetet precis under sig.

Diablo III har nu en gullig tecknad stil, med episk sång.
Vilket jag inte tycker passar då The World Stone har förstörts och Helvetet bryter ut överallt.

Om du lirar Diablo II med perspektiv på och kollar på omgivningarna medan du springer omkring.
Flytta det till 3D i din fantasi så får du hur Diablo III borde ha sett ut. Givetvis Upp piffat till dagens grafik med de effekter de har nu plus fin fina skuggor.

Ja precis, det är det jag menar, det är själva motorn, själva stilen, texturen som är fel.
inte ljusstyrkan.
det är en ritad grafik, och om man ska hård dra det, så är det Disney stil.
det är det jag absolut inte gillar.

tänkt på wow`s teknade grafik och sen tex S.T.A.L.K.E.R. så förstår man, för de som inte förstår vad man pratar om =D

men det är nog bäst att man får spela det först, innan man klagar för mycket, men änndå.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Diablo håller på att transformera sig till ett fullskaligt rpg istället för det det ska vara ett hack and slash.
Ja det kommer fler quests än huvud historien.

Om dom inte har fler quests än main story så kommer nog en hel del resecenter och spelare klaga på längden av spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Var kan jag få tag på den version av Diablo 3 alla här verkar ha spelat och är expert på?

Bara för att ni säger att det ser ut som WOW betyder det inte att D3 gör det.

Medlem

Då har du inte sett gamplay filmerna som finns ute, gå och se dem omedelbart

Medlem

Storyn i D1 måste ju iaf klassas som helt underbar eller?!!

Medlem
Medlem

Har alltid gillat storyn i D1 bättre ände D2... kommer ihåg att jag vart lite besviken när d2 kom. Tyckte forft d1 var med spännande å rolig än d2.. tror att jag forft gör de idag.

Medlem

[quote=SciiBione]Missförstå mig inte nu, tycker att Diablo 3 ser hel grymt ut men bara jag som tycker att ett Diablo spel ska vara mörkt och dystert inte wc3/wow glatt och färgat?

How its looks like, How it should look like.
http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg

Jag håller mer, det blir för poppigt på något sätt...

Medlem

^-- Bilderna åt höger ser faktiskt coolare ut. Känns mer Diablo.


signatur

Rawr

Medlem

saknas bara högupplösta texturer istället för de där 150x150 pixlar stora de har nu

123
Skriv svar