inga spelare eller?

Inaktiv
inga spelare eller?

jag har inte sett en enda spelar styrd farkost sen jag började kan detta bero på att jag fortfarande gör tutorials.
.tutorial området kanske är instancerat?

Inaktiv

Ja tutorialen är instancierad nuförtiden så vitt jag vet.

Det är för att presentera så lite som möjligt för en ny spelare och få dem att lära sig det viktigaste innan man "kommer ut i världen".

EvE är så stort och det finns så mycket att göra och "lära" sig att jag som spelat spelet sen 7-8år tillbaks med en speltid på kanske 3år fortfarande inte gjort/sett/vet allt. Har i och för sig begränsat mig till ett fåtal saker jag tyckt var kul men petat lite i det mesta trots allt. Poängen är om det inte funnits en tutorial så hade noobs suttit där och "jaha och vad gör jag nu då". Bara att få koll på marknaden tar sin tid

På min tid var där en nybörjarmission man kunde starta men det var allt. Många noobs gick ett snabbt öde till mötes utanför den första station när folk lurade dem och döda dem på olika sätt. Detta resulterade i att en del folk slutade spela innan dem hade börjat.

Det kanske känns lite fattigt men tro mig det är för det bästa.

Efter tutorialen är klar kommer du aldrig vara säker i EvE och det kommer alltid finnas folk i närheten som oftast vill dig illa, men finns också en hel del schysst folk som är öppna mot nya spelare.

Ge det tid, det är ett riktigt riktigt bra spel

1
Skriv svar