Quake 3/Live weapon binds

Skägg.
10 Chambers
Quake 3/Live weapon binds

Jag har letat som en tok efter en bind-guide till Q3/Live. I gamla QW hade jag en cfg som gjorde att mouse2 aktiverade shaft +attack och sedan gick tillbaka när jag släppte knappen. Jag vill även kunna lobba granater snabbt med Mouse3.

Och kan man binda flera vapen till samma knapp, så att första trycket ger ett vapen, tryck två ger nästa och så vidare.

Hilfe!


signatur
Inaktiv

ja, du kan ju leka lite med

set foobar "kommaseparerade;kommandon"
bind BUTTON "vstr foobar"

foobar kan t.ex. definera om sig själv eller vad som.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Ser inte att det skulle fylla någon funktion med ett "lobba-grantater-på-en-knapp"-script i Quake Live eftersom att vapenbyten är så långsamma jämfört med QW.

Inaktiv

Jag löste det såhär:

set RL "weapon 3;weapon 4;weapon 5;set twep vstr RL"
set LG "weapon 9;weapon 8;weapon 6;set twep vstr LG"
set RG "weapon 7;weapon 3;set twep vstr RG"

bind e "vstr LG"
bind q "vstr RL"
bind r "vstr RG"

set qg "weapon 4;wait 100;+attack;wait 10;-attack;vstr twep"
bind mouse2 "vstr qg"

Så om du väljer RL med "Q" så kan du kasta granades med mouse2 och sen byter den tillbaka till RL. Dock ger det en liten fördröjning så det känns lite segt ibland. Har inte använt det så mycket än men har än så länge inte nått bättre att ha på mouse2. Nått förslag på vad ni tycker man ska ha den till (inte hoppa)?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av erge:

Ser inte att det skulle fylla någon funktion med ett "lobba-grantater-på-en-knapp"-script i Quake Live eftersom att vapenbyten är så långsamma jämfört med QW.

Mjo, det verkar tyvärr så

Skrivet av trify:

Jag löste det såhär:

set RL "weapon 3;weapon 4;weapon 5;set twep vstr RL"
set LG "weapon 9;weapon 8;weapon 6;set twep vstr LG"
set RG "weapon 7;weapon 3;set twep vstr RG"

bind e "vstr LG"
bind q "vstr RL"
bind r "vstr RG"

set qg "weapon 4;wait 100;+attack;wait 10;-attack;vstr twep"
bind mouse2 "vstr qg"

Så om du väljer RL med "Q" så kan du kasta granades med mouse2 och sen byter den tillbaka till RL. Dock ger det en liten fördröjning så det känns lite segt ibland. Har inte använt det så mycket än men har än så länge inte nått bättre att ha på mouse2. Nått förslag på vad ni tycker man ska ha den till (inte hoppa)?

Ah, får testa, tack!


signatur
Medlem

Ok här förstår man när man läser detta att man bara är en hobbyquakare.

Medlem

Lånar tråden lite,

Jag skulle vilja kunna köra cg_drawgun 0, och sedan få siktet att byta färg för vilket vapen man har uppe a la UT2k4. Att bara binda t ex weapon 5 och crosshaircolor 1 leder till det problemet att man byter till den färgen även om man inte har det vapnet. Något som leder till stor förvirring. Den byter ju inte heller automatiskt till färgen för machinegun när man spawnar.

Någon som har en lösning på detta?

Inaktiv

Jag har en fråga då jag inte brytt mig så mycket ännu, men känner att det kanske är dags.
Var sparas default-cfg som QuakeLive använder och var kan jag spara min egengjorda (om jag nu lyckas krångla ihop en)?

Finns någon bra läsning om vilka CVAR som kan användas och värdeförråd för CVAR?


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

1
Skriv svar