Vad är det som håller på att hända i min stad och övriga Sverige?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hur svårt kan det vara att förstå att: Statistik > anekdoter

Jag frågade om hur folk upplever situationen,kan folk bara hålla sig till ämnet istället för att tråka ut oss andra med statistik och liknande.Jag tar mig rätten att bestämma hur frågan ställs i.o.m det är jag som startade tråden.Gillar ni inte hur min fråga ställs,så får ni hålla er utanför helt enkelt.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Jag upplever vårt land som ett säkert land. Jag har inte sett något brott med mina egna ögon på lång tid. Faktum är att om jag tittar till mina egna erfarenheter så har det gått från en tillvaro med mycket hög brottslighet till ett med mycket låg brottslighet över en 30-årsperiod. Ja, utifrån mina anekdoter då... Utifrån mina anekdoter har trådskaparen helt fel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag upplever vårt land som ett säkert land. Jag har inte sett något brott med mina egna ögon på lång tid. Faktum är att om jag tittar till mina egna erfarenheter så har det gått från en tillvaro med mycket hög brottslighet till ett med mycket låg brottslighet över en 30-årsperiod. Ja, utifrån mina anekdoter då... Utifrån mina anekdoter har trådskaparen helt fel.

Jasså det var väl trevligt att höra att du upplever det som att brotten minskat.Mina 30+ år har jag upplevt att brottsligheten ökat massivt i mitt eget område,ser ofta brott med egna ögon i mitt område.Jag har min teori om vad som har gjort att det ökat så kraftigt,men eftersom att jag inte har någon vetenskaplig utredning om min teori stämmer,så får jag helt enkelt ha min teori för mig själv.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Något annat jag upplever är att risken att råka ut för kroppsskada för mig och mina närmaste är signifikant i trafiken och när man motionerar eller sportar.

Jag upplever att risken för att råka ut för yrkesskada eller annan sjukdom är påtaglig, något som ökar med åren. I förhållande till dessa upplever jag att risken för att utsättas för brott är minimal för att inte säga insignifikant. Baserat på mina anekdoter alltså.

För att avsluta, brottslighet upplever jag verkligen som ett av de minsta hoten i vardagen mot mig och mina närmsta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skönt att någon förklarade på ett sätt som de flesta verkar förstå.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skicka hem dom kriminella invandrarna (mördare/våldtäcksmän etc) och lås in dom kriminella Svenskarna(mördare/våldtäcksmän etc) och släng bort nyckeln!
First step.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Skicka hem dom kriminella invandrarna (mördare/våldtäcksmän etc) och lås in dom kriminella Svenskarna(mördare/våldtäcksmän etc) och släng bort nyckeln!
First step.

Men var ska man dra gränsen? När är man inte längre en "invandrare"?
Enligt vilket lands lag ska personen straffas vid en utvisning? Slutligen uppkommer frågan, varför ska människor straffas olika när de mänskliga rättigheterna säger att alla är lika inför lagen?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Skicka hem dom kriminella invandrarna (mördare/våldtäcksmän etc) och lås in dom kriminella Svenskarna(mördare/våldtäcksmän etc) och släng bort nyckeln!
First step.

Man brukar redan utvisa invandrare som begår lite grövre brott.

Medlem

Nu ska jag kort ta hur jag upplever Malmö 2010. Men menar verkligen kort för jag måste snart cykla till skolan haha !

vad media än rapporterar eller inte rapporterar, så har det blivit värre. Jag är en invandrare uppväxt i Malmö, och jag har själv fått känna på denna utvecklingen i första hand, då den berör mig själv i stor del.

Kriminaliteten, jag kan inte svara på om den är ökande, men jag kan säga att den sker mycket mer öppet nu. Folk bryr sig inte längre om vem dem rånar, eller misshandlar. Det har blivit en mer desperat situation där folk gör allt för lite pengar.

Tyvärr florerar den illegala droghandeln. I t.ex Sveriges fall får den så många ungdomar hamna i dåliga kretsar.

Droghandeln är ännu en anledning till just att det händer så mycket i Malmö, de som säljer är alla fiender och man vill gärna ha sitt "territorium" för sig själv.

Jag har själv fått se så många av mina vänner hamna i detta klistret. Tro mig, det har verkligen blivit stort i Malmö. Man märker det inte på ytan, men det är en rätt galen situation just nu.

Jag upplever det som att det har förvärrats extremt mycket bara dem senaste åren.

Jag ska gå igenom mer sen tänkte jag. Jag hoppas även att folk som bor i andra förorter i Sverige och finns på FZ kan upplysa oss om hur dem känner sig

PS : Trots att det ökar, så känner jag mig GRYMT mycket säkrare här än i alla andra länder jag har besökt under hela mitt liv ( en hel del länder eftersom min familj reser väldigt mycket). Och även om kriminaliteten ökar, så är den t.ex fortfarande inte så överdriven som dem försöker få det till i Aftonblaskan/expressen etc.

Man KAN faktiskt gå ut på Rosengård utan att bli skjuten.. Är det något som du löper större risk för att råka ut för så är det snarare att bli biten av lösa pitbulls !

Medlem

Famest: Jag frågar dig samma sak som jag frågade någon annan (men inte fick svar): Har du "vuxit upp" under denna tid? Alltså har du gått från barn till vuxen under tiden?

För att ta ett exempel från min egen erfarenhet: Jag har märkt hur droganvändningen ökat bland bekanta de senaste fem åren. Detta tror jag snarare beror på att jag gått från 16-21 än att det faktiska droganvändandet ökat. Det är helt enkelt vanligare bland något äldre än yngre.

Kan något sådant ligga till hands för det du upplever?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Skönt att någon förklarade på ett sätt som de flesta verkar förstå.

Jag tror att dem flesta här inne förstår,titta bara på Famest inlägg...ett klockrent svar på en enkel fråga.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Famest: Jag frågar dig samma sak som jag frågade någon annan (men inte fick svar): Har du "vuxit upp" under denna tid? Alltså har du gått från barn till vuxen under tiden?

För att ta ett exempel från min egen erfarenhet: Jag har märkt hur droganvändningen ökat bland bekanta de senaste fem åren. Detta tror jag snarare beror på att jag gått från 16-21 än att det faktiska droganvändandet ökat. Det är helt enkelt vanligare bland något äldre än yngre.

Kan något sådant ligga till hands för det du upplever?

Jag kan ju inte svara på om droganvändandet i sig har ökat. Men vad jag själv ser är att allt yngre brukar t.ex cannabis. Jag känner många som är i tolvårsåldern som både säljer och brukar. Det har blivit enklare att få tag på än innan. Detta kan ha mycket att göra med att folk blir allt mer drogliberala. Malmö är en fucked up stad måste jag erkänna, och jag har sett sjuka grejer här. Senast ikväll råkade man bli inblandad i en situation. Läget är spänt om jag ska vara ärlig.

Visserligen överdriver media, men det händer en jävla massa tyvärr..

Medlem

Nu tog jag drogerna bara som ett exempel och tänkte egentligen på dina erfarenheter överlag.

Inaktiv

båtsman gå och lägg dig!!!

Är ditt huvudsyfte här på FZ.se att uppfostra folk eller?

TS ville bara ha en diskussion i ämnet och man ska inte behöva hänvisa till källor för detta (fyfan vilka idiot trådar om alla hade hållt sig inom dina ramar). Folk får ta sina egna erfarenheter och bilda sig sin egen uppfattning om vad dom tror / tycker kan vara sant.

Att vi har gått från knytnävsslagsmål till pistoler är ingen nyhet och inte heller en gissning. I biskopsgården där jag är uppväxt avrättar folk varandra på löpande band och jag behöver inte hänvisa till några källor för att man ska se en skillnad från när jag växte upp där.

Att man bötar folk (utpressning) är också en nygammal trend som inte var lika vanligt när jag var yngre. Så du menar att jag behöver hänvisa till en källa för att överhuvudtaget ta upp en diskussion i ämnet här?

Jag har läst alla din id¤#t inlägg här och du tar bara fokus från ämnet och vill visa alla hur duktig du är på att vinkla saker på 5.000.000 olika sätt.

Jag tyckte själv tråden var intressant till en början och upplevde att dina inlägg bara gör den jobbigare.

Jag har sett många utav dina inlägg här på FZ.se och till 99% så ska du endast rätta folk och visa hur jävla smart du är. Kan inte anse dig som normal med tanke på att ingen förutom du verkar ha problem med folks anekdoter.

Din statistik är skit och den speglar inte verkligheten, det är du och resten av alla dökött till politiker som försöker förändra Sverige genom dessa orealistiska siffror.

Att våra politiker skapar Ghetton ser vi exempel på varje dag. Behöver ingen jävla statistisk expert för att se att knarket har gått ner i åldrar och att 16 åringar slänger i sig roppar så dom blir fria från hämningar för att sen skära halsen av en arab som driver en liten frukt & grönt och inte tänker ge sig till vika för deras dagliga utpressningar.

Detta var obefintligt under min uppväxt och jag har fortfarande pejl på vad som händer på gatorna i Göteborg ska jag lova.

Såg ni Debatt Valspecial förra veckan? Vad sa snubben i dokumentären? Hade velat se båtsman föra en diskussion i det programmet istället. Eller jag tror inte att båtsman kan diskutera han kan bara analysera och dissekera folks texter.

Medlem

Lite hårt men bra skrivet MillionStylez. Båtsman (bland andra) verkar hela tiden utgå ifrån att alla människor är oförmögna att dra korrekta slutsatser om vad som sker runt dem själva och ute i verkliga livet.
Och det här med anekdoter - Blir de mindre obehagliga bara för att de är anekdoter? Det är trots allt en upplevelse som personen haft. Det blir snarare dubbelt så kränkande att någon statistiker kommer och säger åt en att allt man tror är sant om sitt eget liv egentligen är en illusion skapad av kvällstidningar eller att man inte ser "hela bilden".


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Inaktiv

Statistik är lite som en bikini, visar mycket men döljer det mesta.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Solar:

Lite hårt men bra skrivet MillionStylez. Båtsman (bland andra) verkar hela tiden utgå ifrån att alla människor är oförmögna att dra korrekta slutsatser om vad som sker runt dem själva och ute i verkliga livet.
Och det här med anekdoter - Blir de mindre obehagliga bara för att de är anekdoter? Det är trots allt en upplevelse som personen haft. Det blir snarare dubbelt så kränkande att någon statistiker kommer och säger åt en att allt man tror är sant om sitt eget liv egentligen är en illusion skapad av kvällstidningar eller att man inte ser "hela bilden".

Kan inget annat än hålla med både Millionstylez och Solar här

+100

Medlem

Anekdoter är tyvärr inte värt särskilt mycket om man diskuterar över internet.

Tur iallafall att inte vetenskap är byggt på anekdoter


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Solar:

Lite hårt men bra skrivet MillionStylez. Båtsman (bland andra) verkar hela tiden utgå ifrån att alla människor är oförmögna att dra korrekta slutsatser om vad som sker runt dem själva och ute i verkliga livet.

Vad jag säger är att ingen kan detta. Jag kan det inte, du kan det inte, ingen kan det.

Citat:

Och det här med anekdoter - Blir de mindre obehagliga bara för att de är anekdoter?

Problemet är när man drar det längre än "detta hände mig". När man försöker generalisera det och drar det längre till tex "våld ökar". Jag har redan gått igenom detta.

Citat:

Det är trots allt en upplevelse som personen haft. Det blir snarare dubbelt så kränkande att någon statistiker kommer och säger åt en att allt man tror är sant om sitt eget liv egentligen är en illusion skapad av kvällstidningar eller att man inte ser "hela bilden".

Nej, det har ingen sagt. Det som sagts är att när man drar det längre än till "detta har hänt mig" blir det fel.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

TS ville bara ha en diskussion i ämnet och man ska inte behöva hänvisa till källor för detta (fyfan vilka idiot trådar om alla hade hållt sig inom dina ramar).

Ska man berätta om sina erfarenheter är det lugnt. Försöker man dock komma med något mer, som att komma på hur man ska minska våldet är det bra att ha mer kött på benen.

Citat:

Folk får ta sina egna erfarenheter och bilda sig sin egen uppfattning om vad dom tror / tycker kan vara sant.

Och på precis samma sätt får man berätta att detta lätt blir fel.

Citat:

Att vi har gått från knytnävsslagsmål till pistoler är ingen nyhet och inte heller en gissning. I biskopsgården där jag är uppväxt avrättar folk varandra på löpande band och jag behöver inte hänvisa till några källor för att man ska se en skillnad från när jag växte upp där.

Ska du övertyga någon annan än dig själv, kan det behövas. Eller ska vi tro alla bara för att de säger något?

Citat:

Att man bötar folk (utpressning) är också en nygammal trend som inte var lika vanligt när jag var yngre. Så du menar att jag behöver hänvisa till en källa för att överhuvudtaget ta upp en diskussion i ämnet här?

Vill du visa att det verkligen ökat behöver du mer än att du säger så. Finns för mycket felkällor för att man ska kunna tro dig bara så där.

Citat:

Jag har läst alla din id¤#t inlägg här och du tar bara fokus från ämnet och vill visa alla hur duktig du är på att vinkla saker på 5.000.000 olika sätt.

Jag känner mig inte särskilt duktig, jag försöker bara dela med mig av det jag vet.

Sen när blev perspektiv något fel?

Citat:

Jag tyckte själv tråden var intressant till en början och upplevde att dina inlägg bara gör den jobbigare.

Läs dem inte då.

Citat:

Jag har sett många utav dina inlägg här på FZ.se och till 99% så ska du endast rätta folk och visa hur jävla smart du är.

1. Jag är inte särskilt smart.
2. Endast rätta folk? Har du några exempel?

Citat:

Kan inte anse dig som normal med tanke på att ingen förutom du verkar ha problem med folks anekdoter.

Appeal to popularity.

Citat:

Din statistik är skit och den speglar inte verkligheten, det är du och resten av alla dökött till politiker som försöker förändra Sverige genom dessa orealistiska siffror.

Dina anekdoter är skit och speglar inte verkligheten...

Citat:

Att våra politiker skapar Ghetton ser vi exempel på varje dag.

Gör vi? Var?

Citat:

Behöver ingen jävla statistisk expert för att se att knarket har gått ner i åldrar och att 16 åringar slänger i sig roppar så dom blir fria från hämningar för att sen skära halsen av en arab som driver en liten frukt & grönt och inte tänker ge sig till vika för deras dagliga utpressningar.

Det där låter inte särskilt vanligt.

Citat:

Detta var obefintligt under min uppväxt och jag har fortfarande pejl på vad som händer på gatorna i Göteborg ska jag lova.

När du växte upp hade du precis som alla andra barn rätt dålig koll på världen omkring dig.

Citat:

Såg ni Debatt Valspecial förra veckan? Vad sa snubben i dokumentären? Hade velat se båtsman föra en diskussion i det programmet istället. Eller jag tror inte att båtsman kan diskutera han kan bara analysera och dissekera folks texter.

Debatt är bara löjligt, blir aldrig någon debatt utan bara folk som skriker slagord mot varandra. De kommer ju ingenstans.

Är analysera en persons text något fel?

Medlem
Skrivet av Greger:

Anekdoter är tyvärr inte värt särskilt mycket om man diskuterar över internet.

En anekdot kan belysa eller exemplifiera ett problem, alternativt göra en bra historia. Men tyvärr inte mycket mer.

Citat:

Tur iallafall att inte vetenskap är byggt på anekdoter

Då hade vi inte kommit särskilt långt.

Jag undrar om folk här skulle köpa en begagnad bil bara för att säljaren säger "den går skitbra alltså jag lovar" utan att kolla upp den mer. Det verkar nästan så.

Medlem

Mina anekdoter är snarare att kriminalitet har minskat i Sverige, att folk fortfarande slåss med knytnävar och att ungdomen idag fortfarande är precis som den var när jag var ung.

Det betyder inte att jag på något sätt tror att situationen är bättre/sämre, anekdoter är dåliga för det är väldigt enkelt att man minns fel, att man minns bara det dåliga som hänt och inte det bra som hänt och att då hjärnan kopplar det som att det är sämre och att man helt enkelt bara glömt detaljer som är viktiga.

Anekdoter är inte värt ett skit om du ska försöka debattera då den mänskliga faktorn spelar in, dina politiska åsikter kan t.ex färga av sig på ditt minne och det är väldigt enkelt att man kryddar till det man minns för att det ska verka mer spännande/verka värre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

@ båtsman!!!

Du tar FZ.se forum på för stort allvar kompis!

Vi är här för att diskutera inte lösa världsfrågor för då hade vi förmodligen suttit någon annanstans.

Förväntar du dig verkligen att folk här inne på FZ.se ska tänka och vara kritiska till allt på samma sätt som dig?

Tror du verkligen att TS trodde att vi skulle komma fram till den perfekta lösningen på den skiten våra politiker har skapat?

Asså i min verklighet hade jag inte ens diskuterat med en människa som dig båtsman du hade gjort mig till en neandertalare på 5 röda med allt ditt skitsnack.

Jag kan ju inte bevisa på internet att jag är jag, ni kanske snackar med ett spöke!? Varför besvärar ni er ens att vara här inne på forumet? Ni kanske pratar med bots? Inga människor! Vi kanske alla är påhittade!!! FFS!!! Lägg av för faaannnn!!! Nåt måste ni väl tro på annars hade ni inte vart här. Ska jag länka till en källa att jag (MillionStylez) är en riktig person också eller?

Hur långt vill ni ta det innan ni tycker att det börjar bli löjligt?

Vad är en lämplig källa idag? Allt blir ju sågat! Jag kan nog inte hitta en enda källa som båtsman inte hade varit kritisk till eller helt avfärdat så varför ens waste my got damn time!!!

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Mina anekdoter är snarare att kriminalitet har minskat i Sverige, att folk fortfarande slåss med knytnävar och att ungdomen idag fortfarande är precis som den var när jag var ung.

Det betyder inte att jag på något sätt tror att situationen är bättre/sämre, anekdoter är dåliga för det är väldigt enkelt att man minns fel, att man minns bara det dåliga som hänt och inte det bra som hänt och att då hjärnan kopplar det som att det är sämre och att man helt enkelt bara glömt detaljer som är viktiga.

Anekdoter är inte värt ett skit om du ska försöka debattera då den mänskliga faktorn spelar in, dina politiska åsikter kan t.ex färga av sig på ditt minne och det är väldigt enkelt att man kryddar till det man minns för att det ska verka mer spännande/verka värre.

Tror du ens på din egen mamma? Om hon hade kommit hem och sagt att hon hade blivit överfallen men inte haft några synliga märken så ska du resonera precis som du gör nu. Fyfan fattar du hur sjukt livet hade vart om alla hade vart så kritiska och haft med allt det i sina beräkningar hela tiden när någon berättar något. Visst är vi på internet men då kan du ju inte läsa något som en private user har skrivit och tro på det? Du lämnar ju helt ute ditt sunda förnuft och din magkänsla som jag skulle vilja kalla det. Jag går med min magkänsla genom livet både ute i riktiga livet och på internet. Jag är fruktansvärt tacksam för att jag inte har blivit skapad med ditt tankesätt.

Inaktiv

Att Sverige har blivit annorlunda är ingen illusion! Att vi tar in invandrare från våldsdrabbade länder från olika kulturer och placerar dom ALLA på samma ställe och tror att allt ska vara ALL GOOD är ingen illusion som min hjärna har skapat.

Att jag var den enda mörkhyade (mulatten) tillsammans med 2 polacker i min klass när jag växte upp är ingen illusion så är det inte idag. Nu går det 100 somalier i samma skola. Det är ingen illusion som min hjärna har målat upp.

Att det var krig mellan somalier och kreoler i biskopsgården för något år sedan pga att dom inte kom överens om vem som skulle få vara på fotbollsplanen som resulterade i många knivhuggningar är ingen illusion

Var bor du båtsman? I en förort likt Rinkeby? Rosengård? Biskopsgården? Tensta? Har du syskon som bor och lever i dessa områden som kommer till dig med problem?

Inaktiv

Jag får en känsla av att jag har mer kontakt med verkligheten än vad båtsman/greger har tillsammans!

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

Tror du ens på din egen mamma? Om hon hade kommit hem och sagt att hon hade blivit överfallen men inte haft några synliga märken så ska du resonera precis som du gör nu. Fyfan fattar du hur sjukt livet hade vart om alla hade vart så kritiska och haft med allt det i sina beräkningar hela tiden när någon berättar något. Visst är vi på internet men då kan du ju inte läsa något som en private user har skrivit och tro på det? Du lämnar ju helt ute ditt sunda förnuft och din magkänsla som jag skulle vilja kalla det. Jag går med min magkänsla genom livet både ute i riktiga livet och på internet. Jag är fruktansvärt tacksam för att jag inte har blivit skapad med ditt tankesätt.

Tack för detta inlägg,det finns folk som kan prata utan att kräva källa på precis allt.Jag ser nästan samma saker i mitt område där jag bor,men här inne avfärdar vissa nämda personer det som rena sagor om man inte hänvisar till en vetenskaplig utredning.Som jag redan sagt innan,JAG VILL HA FOLKS ÅSIKTER OM LÄGET....inga jäkla utredningar och vetenskapliga analyser..som sagt ÅSIKTER.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Inaktiv
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av MillionStylez:

Tror du ens på din egen mamma? Om hon hade kommit hem och sagt att hon hade blivit överfallen men inte haft några synliga märken så ska du resonera precis som du gör nu. Fyfan fattar du hur sjukt livet hade vart om alla hade vart så kritiska och haft med allt det i sina beräkningar hela tiden när någon berättar något. Visst är vi på internet men då kan du ju inte läsa något som en private user har skrivit och tro på det? Du lämnar ju helt ute ditt sunda förnuft och din magkänsla som jag skulle vilja kalla det. Jag går med min magkänsla genom livet både ute i riktiga livet och på internet. Jag är fruktansvärt tacksam för att jag inte har blivit skapad med ditt tankesätt.

Tack för detta inlägg,det finns folk som kan prata utan att kräva källa på precis allt.Jag ser nästan samma saker i mitt område där jag bor,men här inne avfärdar vissa nämda personer det som rena sagor om man inte hänvisar till en vetenskaplig utredning.Som jag redan sagt innan,JAG VILL HA FOLKS ÅSIKTER OM LÄGET....inga jäkla utredningar och vetenskapliga analyser..som sagt ÅSIKTER.

Förstår dig till 100%.

Det finns andra mer hardcore forum för sånt och som har users med professionella bakgrunder. Känner inte riktigt att det ska behöva vara på deras nivå för då hade det nog blivit stendött här inne eftersom folk hade inte orkat leta igenom tusentals källor innan dom ska posta ett inlägg här på FZ.se

Börjar bli irriterande med båtsmans tusentals inlägg där han håller på och stör diskussioner med hänvisningar till källor hela tiden för att man ska få hans otroligt coola uppmärksamhet och visa att man är ett PRO det tar bort en viss authenticity från våra forum.

Låt folk tänka och bedöma själva du behöver inte kontrollera detta med dina inlägg båtsman.

Skrivet av MillionStylez:

Det finns andra mer hardcore forum för sånt och som har users med professionella bakgrunder. Känner inte riktigt att det ska behöva vara på deras nivå för då hade det nog blivit stendött här inne eftersom folk hade inte orkat leta igenom tusentals källor innan dom ska posta ett inlägg här på FZ.se

Börjar bli irriterande med båtsmans tusentals inlägg där han håller på och stör diskussioner med hänvisningar till källor hela tiden för att man ska få hans otroligt coola uppmärksamhet och visa att man är ett PRO det tar bort en viss authenticity från våra forum.

Jag har i tysthet följt denna tråden dag för dag ett tag (hey, det rimmar juuu!) och jag har konstant varit på din sida Båtsman. Du har rätt i dina argumentationer, helt enkelt. Men jag tror också Stylez har rätt i att du får lägga av nu med att försöka få de inse nåt eller vad du nu försöker göra. Vad tror du, att de här nissarna kommer kliva ut ur dörren och faktiskt aktivt försöka göra nåt åt det hela, eller vad? Låt dem sitta och snacka skit om hur de uppfattar att folk dödar varann i "deras städer och övriga Sverige" allt de vill, det är inte som att nåt förändras pga vad som skrivs här ändå.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Greger o Båtsman, sitter ni inne på livstid eller är ni kidnappade i nån källare?
Om man inte ser att det blivit värre med all slags kriminalitet så vill man eller vågar inte se verkligheten(för den kan ju vara jobbig).

Vi kan ta integration som ett exempel.

Först var det brandmän o sen ambulanser o nu är det småbarnens tur...förskolor. http://www.sydsvenskan.se/malmo/article831278/Hoten-stangde-f...

Sen detta med att judar blivit förföljda i Malmö, det är ju fan nog då. De har hållit på i flera tusen år o krigat nere i mellanöstern, sen får de chansen att fly det kriget till Sverige...OCH DÅ BÖRJAR DE OM HÄR!!! Denna gång tror jag bestämt att det är muslimerna som är rötäggen. Men när man får chansen att fly från såna krisområden får man väl för fan ta o tagga ner, finns ju inga gränser för he...vete!

Skriv svar