Blizzard tar bort "olämpliga" Starcraft 2-kartor

Medlem

Konstigt att de tog bort den. Verkade ju inte stötande. Kanske hade referenser eller nått som gjorde att den var inne på copyright material.

Medlem

Gud vad löjligt.

Om någon finner något stötande kan dom spela något annat. Jag blir så less när jag hör "duuh det kan vara stötande". Bara folk som överreagerar... *suck*

Medlem

Vad jag har läst på deras forum så fick han/hon aldrig veta varför.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Holy shit!
Tänk om 1 användare gör en bana där det typ finns ett par träd som sett från rätt vinkel ser ut som ordet "tits" fast baklänges, spelvänt och felstavat?
Censur!
Om någon skulle göra en så "stötande bana" är det väl bara att ändra det "stötande materialet", byt namn/ta bort "stötande" material så är det lugnt. Otroligt vad löjliga företagen är, och ännu löjligare att de tillåts hålla på. Apple och Google får censurera apps och film från ens mobil, Blizzard ens skapade kartor.
Får MS radera mina bilder gjorda i paint också om de är stötande? *facepalm*
Tack storebror för att du kan rädda mig från hemska "stötande" kartor, apps och andra hemskheter. Speciellt med tanke på att spelet är PEGi 16 och äldre, kan något vara stötande för dem?
Kolal en 16-årings surfvanor först. Men spelet ska väl anpassas till moralsvaga amerikaner och småpojkar 7+ som kan bli förstörda. :/

Medlem

Garanterar att de "censurerade" kartan bara för att slänga med ett par egna som "expansion"/DLC och mjölka mer pengar. När det gäller Activision Blizzard, så skulle jag inte bli förvånad.

Medlem

Själv kommer jag inte köpa SC2 föräns dem fixat custom map systemet som ska vara uruselt atm.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Bra svar! Darför att vi kan.

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Mr. Bravo:

Död åt frihet!

Men kom igen, du behöver inte spela spelet om du inte vill. Det är Blizzards spel, de gör precis vad de vill med det.

Ääh, vad är det för loser-snack. Konsumenterna äger skaparna, och därmed produkterna och dess framtid. Problemet är bara det att majoriteten av konsumenterna oftast är kärringar som inte vågar/orkar säga ifrån när utvecklarna hittar på idiotiska saker som detta.

Så, det är alltså bla ditt fel att dom gör som dom gör, begränsar möjligheterna i våra spel, för att dom tycker vissa grejer är "fel" eller "stötande". Blizzard har väl fan inget att göra med vad jag gör med den mjukvaran jag har betalat för? Hela tanken bakom att släppa mod-verktyg är ju för att låta communityn skapa sina egna grejer och ha möjligheten att leka runt med det hur dom vill. Vad hade du sagt om din sprillans nya TV plötsligt började censurera nazi- och naken-scener i dina filmer, för att det inte är lämpligt material enligt SAMSUNG?

"Because we can" är ett löjligt kaxigt uttalande som ingen drabbad konsument borde tillåta. Var är uppståndelsen som fick dom att backa sist dom fick för sig att dom har makten?

Inaktiv

Mäktiga ord...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Medlem

Tror den här diskussionen skulle vara mer givande om vi visste vad de faktiskt censurerat.

Censur är dåligt, kvalitetskontroll bra. Skulle hellre se nån form av flaggningssystem där banor kan markeras som stötande för de som vill undvika det.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Mr. Bravo:

Död åt frihet!

Men kom igen, du behöver inte spela spelet om du inte vill. Det är Blizzards spel, de gör precis vad de vill med det.

Ääh, vad är det för loser-snack. Konsumenterna äger skaparna, och därmed produkterna och dess framtid. Problemet är bara det att majoriteten av konsumenterna oftast är kärringar som inte vågar/orkar säga ifrån när utvecklarna hittar på idiotiska saker som detta.

Så, det är alltså bla ditt fel att dom gör som dom gör, begränsar möjligheterna i våra spel, för att dom tycker vissa grejer är "fel" eller "stötande". Blizzard har väl fan inget att göra med vad jag gör med den mjukvaran jag har betalat för?

Nej, Blizzard har inget att göra med var du gör med deras mapeditor. Om du däremot publicerar din bana på deras server, dvs använder deras map-hosting-tjänst, så har de verkligen med det att göra. Tex får du rita vilka bilder som helst i photoshop, men det betyder inte att DN kommer publicera dina obskyra bilder.

Skrivet av Mr. Bravo:

Vad hade du sagt om din sprillans nya TV plötsligt började censurera nazi- och naken-scener i dina filmer, för att det inte är lämpligt material enligt SAMSUNG?

Jag, tillsammans med nästan alla andra, hade inte köpt den TV:n och samsung hade fått tänka om eller lägga ner. Det är samma sak med spel, köp ett annat spel om du inte gillar SC2.

Medlem
Skrivet av elimsen:

Tror den här diskussionen skulle vara mer givande om vi visste vad de faktiskt censurerat.

Censur är dåligt, kvalitetskontroll bra. Skulle hellre se nån form av flaggningssystem där banor kan markeras som stötande för de som vill undvika det.

Well spoken.

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Mr. Bravo:

Död åt frihet!

Men kom igen, du behöver inte spela spelet om du inte vill. Det är Blizzards spel, de gör precis vad de vill med det.

Ääh, vad är det för loser-snack. Konsumenterna äger skaparna, och därmed produkterna och dess framtid. Problemet är bara det att majoriteten av konsumenterna oftast är kärringar som inte vågar/orkar säga ifrån när utvecklarna hittar på idiotiska saker som detta.

Så, det är alltså bla ditt fel att dom gör som dom gör, begränsar möjligheterna i våra spel, för att dom tycker vissa grejer är "fel" eller "stötande". Blizzard har väl fan inget att göra med vad jag gör med den mjukvaran jag har betalat för?

Nej, Blizzard har inget att göra med var du gör med deras mapeditor. Om du däremot publicerar din bana på deras server, dvs använder deras map-hosting-tjänst, så har de verkligen med det att göra. Tex får du rita vilka bilder som helst i photoshop, men det betyder inte att DN kommer publicera dina obskyra bilder.

Skrivet av Mr. Bravo:

Vad hade du sagt om din sprillans nya TV plötsligt började censurera nazi- och naken-scener i dina filmer, för att det inte är lämpligt material enligt SAMSUNG?

Jag, tillsammans med nästan alla andra, hade inte köpt den TV:n och samsung hade fått tänka om eller lägga ner. Det är samma sak med spel, köp ett annat spel om du inte gillar SC2.

Varför försvarar du dom? Censur suger alltid. Inga undantag.

Medlem
Skrivet av conthox:

Tycker det är bra. Frihet i skapande osv men någon måtta för det vara på saker och ting. Finns ju en del som gör saker bara för att provocera med...

Hahaha, det där måste ju vara skrivet bara för att provocera, annars var det så jävla lamt. Usch vad provocerad jag blev av dom där nedrans "starcraft 2"-banorna!

Medlem

Istället för att censurera, varför inte låta användare gilla/ogilla banor bara?
De "hemska/dåliga" kommer troligen inte att "gillas" och hamnar långt ner, medan bra, välgjorda banor hamnar överst. Sen får folk vara hur kreativa de vill ändå
Censur är av ondo!

Medlem

Kanske är Activision som klagade på att någon gjort en remake på en bana från Modern Warfare 2 (den är från 2an va?). Eller såkan det ju helt enkelt ha med att custom maps publiceras och inte bara skapas i custom games vad jag förstår.

Förut spelade ju användarna sina maps på sina egna villkor och valde bara ur en lobby, med Blizzards nya system så publiceras ju kartorna så det kanske vill försöka undvika att hamna i problematik med moraltanter eller få problem med material som är copyright skyddat. Nu sitter jag ju och spekulerar så det kanske ska tas med en nypa salt.

Lite för nära verkligheten kanske...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*suck*
Dom borde försöka förbättra custom game browsern istället för att ta bort de banor som kanske är bra men även stötande..
Och är inte SCII från 16 år? Borde inte 16 åringar fatta att spelar skapade banor kan inhehålla stötande material >.<

Medlem

Ni som gnaller har. I betan sa hade nagon gjort en custom map i editorn och lagt upp en "demo film" av den pa youtube. Det var en stor P*nis som sakta men sakert kom upp ur ett lava tileset. Det var allt hans map gjorde. Den finns sakert kvar pa youtube.

Tycker ni verkligen att sadant ska publiceras pa battle.net?

Nej jag tycker det ar bra att de filtrerar ut san skit. For det ar exakt det de menar med olampligt material. Stotande material. Etc.


signatur

Taskigt.

Medlem

Censur suger inte alltid. Tycker själv det är rätt skönt att vi har moderatorer på detta forum som håller ordning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar