speldator eller playstation 3

Medlem
speldator eller playstation 3

jag fyller snart år så jag har tänk mig att önska mig en dator eller ps3.Men jag vet inte vilken jag ska önska mig.
Nästan alla mina kompisar har dator.
Vad är bäst som spelmaskin?
Ni som har både ps3 och dator kan ju skriva vad ni tycker är bäst.

Jag gillar personligen PS3an för att den är extremt bra musik/video-spelare. Men ifall jag skulle hamna i ett sånt val som du är i skulle jag nog valt datorn.
PS3an har internet, massa spel och sånt men ifall alla dina kompisar spelar på PC så är det väl bättre att du skaffar en PC och spelar med dom.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

okej.
då ska jag nog önska mig en dator för mina kompisar tycker också det.
Men kan ni inte länka en bra dator för runt 5000-6500?
Jag spelar spel i OB,cs,mw2,cod4 MM

Medlem

Här har du en om du inte vill bygga själv, vilket rekommenderas. Då kan du köpa ett bygg-själv-kit här eller plocka ihop egna grejer.

Medlem

kändes lite klent med en son dator för den pengen.
men den här då http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=5&varde=ma...
med trådlöst nätverkskort och windows 7 home premiun 64 bit?

Medlem

Det beror ju helt och hållet på vad du är intresserad av för spel.
Så länge du inte sitter och nöter MMO-spel, lirar i nån klan i nåt FPS eller har problem och sikta i FPS med en handkontroll så är PS3 klart mycke bättre.

Konsoler har lite mera unika spelkoncept, och är dom inte unika så är dom inte uttjatade. Dom exklusiva toppspelen på konsol är dessutom MYCKE mer genomarbetade än på PC.

Problem att sikta kan man även träna upp, eller köpa en sån här http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2785

PS3 är dessutom mycke billigare än en speldator.

Det är nog bara du som kan svara på vad du har mest nytta av, men för att sammanfatta de hela

PC = MMO och multiplayer FPS
PS3 = Resten av vad spelvärlden erbjuder, med andra ord bilspel, sportspel, actionspel, äventyr, fighting, arcade, indie, och allt jag har glömt.

Hoppas detta har varit till nån hjälp

Medlem

men det är mest fps jagvill spela så som mw2,bc2,half-life serien,tf2,cs mm

PC direkt då, ingen fråga om saken.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

PC direkt då, ingen fråga om saken.

Indeed!

Medlem

Konsoler är endast till för att samla damm! Dock är dom oftast dyrare än en dammsugare.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ja spelar du mycke FPS som inte finns på PS3, med andra ord CS och BF2 så är ju PC de rätta valet för dig.

Dock så har PS3 en del exklusiva FPS som är gudomliga, kan faktiskt inte komma på något nytt PC-exklusivt FPS som är bra, de skulle väl vara TF2. Men spelen du lirar på PC är ju inge krävande, så väljer du en billig dator så kan du ju spara resten till PS3 och köpa de vid ett senare tillfälle.

Jag anser att spel är bäst på konsol, de är liksom de dom är till för så.

Dom som är anti-konsol är oftast svettiga datornördar som behöver den där friheten att kunna nörda, vilket inte finns på konsol

Medlem

Har en PS3:a själv, och det är bara att koppla in mus och tangentbord och tuta och köra om du vill spela FPS. Du får sjukt mycket prestanda för pengarna med ett PS3, men å andra sidan så kostar nya spel så inih**** mycket. Själv löser jag det genom att vänta tills de går ner i pris. Argument för att köpa en dator istället går väl lite såhär med andra ord: om du vill köra en massa nya spel på release datum utan att lägga ut en helt orimlig summa pengar varje gång, eller vill spela pc exclusive spel (Blizzard *host*) så köp en PC. Annars finns ju COD4, Orange Box och KillZone 2 för 200kr styck på PS3 om du vill ha någonstans att börja...

Edit: Plus om du ska ha datorn till något annat än spel också, givetvis: typ musik/bild/videoredigering. Det mesta andra (surfning, communities och mediaspelare) finns ju på PS3.

1
Skriv svar